1

اعطای گرنت تحقیق و توسعه به طرح های اکتساب فناوری

  • کد خبر : 401064
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۸

محمدصادق خیاطیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صندوق ۷ خدمت شامل هم سرمایه گذاری، گرنت، خدمات آزمایشگاهی، تسهیلات نمونه سازی، خدمات مالکیت فکری، رویدادها و شبکه سازی، حمایت از خدمات شتابدهی را در دستور کار خود دارد. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی هدف از ارائه خدمت گرنت به واحدهای تحقیق و توسعه را […]

محمدصادق خیاطیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صندوق ۷ خدمت شامل هم سرمایه گذاری، گرنت، خدمات آزمایشگاهی، تسهیلات نمونه سازی، خدمات مالکیت فکری، رویدادها و شبکه سازی، حمایت از خدمات شتابدهی را در دستور کار خود دارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی هدف از ارائه خدمت گرنت به واحدهای تحقیق و توسعه را ترویج نوآوری باز، تسهیل همکاری‌های فناورانه بین شرکت‌های دانش بنیان و تیم‌های تحقیقاتی برشمرد و گفت: در همین راستا یک کمک بلاعوض تحقیق و توسعه تا ۷۰ درصد هزینه طرح‌های اکتساب فناوری تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به ازای هر طرح ارائه می‌شود. موارد هزینه کرد گرنت باید عمدتاً مربوط به نیروی انسانی و دریافت خدمات مهندسی باشد.

وی با اشاره به اینکه کمک به شرکت‌های دانش بنیان کوچک و متوسط برای تأمین خدمات آزمایشگاهی در دستور کار صندوق قرار دارد، تصریح کرد: خدمت آزمایشگاهی در قالب کمک بلاعوض تا ۷۰ درصد هزینه دریافت خدمات از آزمایشگاه‌های معتبر ارائه و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان در سال به ازای هر شرکت (با فروش کمتر از ۳۵ میلیارد تومان) پرداخت می‌شود.

خیاطیان هدف از ارائه تسهیلات نمونه سازی را تأمین هزینه‌های تکمیل نمونه آزمایشگاهی و نمونه سازی صنعتی یا ارتقا نمونه مهندسی عنوان کرد و گفت: این خدمت در قالب تسهیلات قرض الحسنه با تنفس و بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه و سقف ۳ میلیارد تومان پرداخت می‌شود و موارد هزینه کرد آن نیز عمدتاً نیروی انسانی (کارشناسان تحقیق و توسعه) و دریافت خدمات مهندسی است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات حفاظت از مالکیت فکری را تشریح کرد و گفت: در این بخش از ثبت اختراع داخل کشور ۸۵ درصد حمایت تا سقف ۲۴ میلیون تومان، ثبت اختراع در ایالات متحده آمریکا ۹۰ درصد حمایت تا سقف ۳۴۰ میلیون تومان، ثبت علامت تجاری داخل کشور ۸۵ درصد حمایت تا سقف ۸ میلیون تومان، ثبت علامت تجاری خارج از کشور ۸۵ درصد حمایت تا سقف ۱۷۰ میلیون تومان، ثبت طرح صنعتی داخل کشور ۸۵ درصد حمایت تا سقف ۱۳ میلیون تومان و ثبت طرح صنعتی خارج از کشور ۸۵ درصد حمایت تا سقف ۸۰ میلیون تومان حمایت صورت می‌گیرد.

وی ضمن بیان این مطلب که تأمین مالی استارتاپ ها در مراحل اولیه رشد به صورت غیرمستقیم و از طریق شتابدهنده‌های دانش بنیان از دیگر خدمات صندوق به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: این تأمین مالی در سه بخش سرمایه گذاری، تسهیلات، توانمندسازی صورت می‌گیرد؛ در بخش سرمایه گذاری مشارکت و سرمایه گذاری در استارتاپ ها و هسته‌های فناور شتابدهنده ها حداکثر تا برابر آورده شتابدهنده و سایر اجزای سرمایه گذاری (تا سقف ۵ میلیارد ریال به ازای هر طرح) انجام می‌شود.

خیاطیان تصریح کرد: در بخش تسهیلات نیز، تسهیلات قرض الحسنه سرمایه بذری به ازای قراردادهای شتابدهی مجموعاً تا سقف ۲۰ میلیارد ریال، تأمین ۹۰ درصد ودیعه رهن فضای استقرار از طریق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۳۰ میلیارد ریال و همچنین تسهیلات ارزان به منظور تجهیز شتابدهنده ها در قالب تسهیلات قبل از تولید صنعتی تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال (کارمزد ۲۰ درصد و ۶۰ ماهه) پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه فرصت‌های بهره مندری از اعتبارات مالیاتی پیش بینی شده در قانون جهش تولید دانش بنیان و برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی را تشریح کرد و افزود: براساس ماده ۱۱ قانون جهش، اعتبار مالیاتی معادل با ۱۰۰ درصد هزینه انجام شده برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه و همچنین اعتبار مالیتی معادل با ۳۰ درصد سرمایه گذاری‌های مستقیم انجام شده در شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان به شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران و یا بازار اول و یا دوم فرابورس ایران و یا شرکت‌های دارای سرمایه ثبتی به میزان حداقل یک سی ام سرمایه صندوق نوآوریو شکوفایی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: براساس ماده ۹۹ برنامه هفتم توسعه کشور و ماده ۵ قانون جهش، اعتبار مالیاتی ۱۰۰ درصد کمک‌های انجام شده برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی با قابلیت انتقال به سنوات آتی تا پایان مدت اجرای قانون برنامه هفتم اعطا خواهد شد.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401064

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]