1

پارالمپیک ۲۰۲۴| پاراتیراندازی؛ امیدوار به مدال‌آوری دوباره

  • کد خبر : 401256
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷

افق نیوز؛ به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز چهارشنبه ۷ شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه در پایتخت فرانسه آغاز می‌شود. کاروان کشورمان با نام «فرزندان ایران» با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته والیبال نشسته، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی با کمان، پاراکانو، گلبال، پاراشنا، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری در این رویداد بزرگ شرکت […]

افق نیوز؛

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز چهارشنبه ۷ شهریور با برگزاری مراسم افتتاحیه در پایتخت فرانسه آغاز می‌شود.

کاروان کشورمان با نام «فرزندان ایران» با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته والیبال نشسته، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی با کمان، پاراکانو، گلبال، پاراشنا، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری در این رویداد بزرگ شرکت می‌کند؛ رویدادی که ۴۴۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف در آن حضور خواهند داشت.

* اعزام پاراتیراندازی با ۴ ملی‌پوش

تیم ملی پاراتیراندازی ایران در حالی به عنوان یکی از رشته‌های امیدوار به کسب مدال راهی پاریس شده که ۴ ملی‌پوش در ترکیب این تیم حضور دارند. ساره جوانمردی، رقیه شجاعی، نسرین شاهی و سیدمحمدرضا میرشفیعی ۴ ورزشکاری هستند که با سرمربیگری حسین امیری و مربیگری زینب آقاعلی اکبری به میدان خواهند رفت.

* پاراتیراندازی و هشتمین حضور در پارالمپیک

اولین دوره حضور رشته پاراتیراندازی در بازی‌های پارالمپیک به سال ۱۹۷۶ و در شهر تورنتوی کانادا بازمی‌گردد. البته ملی‌پوشان ایران اولین حضور خود را در ۲۰ سال بعد یعنی در پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تجربه کردند. در همین دوره که پنج تیرانداز اعزام شده بودند، عنایت‌الله بخارایی موفق به کسب مدال طلا شد.

چهار سال بعد در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی شش ورزشکار در رشته تیراندازی اعزام شدند که حاصل تلاش ملی‌پوشان، کسب یک طلا باز هم توسط عنایت‌الله بخارایی و یک برنز توسط نیره عاکف بود. عاکف با کسب این برنز، اولین بانوی مدال‌آور ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک لقب گرفت.

پاراتیراندازی ایران در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن با ۹ ورزشکار و در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن با سه ورزشکار به رقابت به دیگر کشورها پرداخت، اما به هیچ مدالی دست نیافت.

عملکرد نامطلوب در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸، باعث شد تا تعداد نفرات اعزامی به پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به دو نفر کاهش پیدا کند. با این وجود ساره جوانمردی خوش درخشید و صاحب مدال برنز شد تا کاروان کم تعداد پاراتیراندازی ایران دستِ خالی بازنگردد.

در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو باز هم ساره جوانمردی جور رشته پاراتیراندازی را کشید و در شرایطی که ایران با پنج ملی‌پوش در این رشته اعزام شده بود، توانست دو طلا به دست بیاورد و نام خود را در تاریخ ورزش ایران به ثبت برساند.

در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ساره جوانمردی هت‌تریک طلا کرد و به مقام قهرمانی در کلاس SH1 دست یافت. همچنین رقیه شجاعی و سمیرا ارم در رده‌های ششم و هفتم ایستادند.

* به مدال‌ها اضافه می‌شود؟

ملی‌پوشان پاراتیراندازی در هفت دوره‌ای که در پارالمپیک حضور داشته‌اند، ۵ طلا و ۲ برنز کسب کرده‌اند. با توجه به حضور ساره جوانمردی و البته درخشش نسرین شاهی در رویدادهای اخیر، این امیدواری وجود دارد که پاراتیراندازی باز هم سهمی در سبد مدال‌آوری کاروان ایران، به ویژه مدال طلا داشته باشد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=401256

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]