1

آزادی ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر

  • کد خبر : 402305
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در مراسم گرامیداشت یکصد و نهمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا جایگاه شهدا را بسیار بالا و ارزشمند خواند و اظهار داشت: جایگاه شهدا بسیار مقدس است و نباید فراموش شود که […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در مراسم گرامیداشت یکصد و نهمین سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا جایگاه شهدا را بسیار بالا و ارزشمند خواند و اظهار داشت: جایگاه شهدا بسیار مقدس است و نباید فراموش شود که شهدا با جان‌فشانی عزت، سربلندی و اقتدار برای ملت ایران آفریدند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بین افرادی که فوت می‌کنند و کسانیکه در راه خدا با مجاهدت شهید می‌شوند متفاوت است گفت: مقام شهادت نزد ایزد منان بسیار بالا است و شهید همانند ائمه طهارت از جایگاه شفاعت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری، شهدای خدمت، شهدای دفاع مقدس و دیگر شهدا زنده هستند خاطرنشان کرد: شهدا امروز برای حیات ما موثر هستند و آنان می‌تواند مقام شفاعت برای دیگران باشد و این مقام را هر کسی غیر از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه طهارت علیه‌السلام ندارد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ما در مقابل خون شهدا وظیفه‌ سنگین داریم ادامه داد: بالاترین مقام را خداوند به امام حسین علیه‌السلام عطا کرد و شاهد آثار ماندگار قیام سیدالشهدا علیه‌السلام هستیم و تا همیشه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی موجب بیداری و هوشیاری مردم دنیا شده است. تصریح کرد: دشمنان اسلام و بشریت بارها تلاش کردند جلوی این حرکت بزرگ را بگیرند ولی نتوانسته‌اند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برای استقلال کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته و خون‌های زیادی ریخته شده است خاطرنشان کرد: تعقل وجه تمایز انسان با دیگر حیوانات است و خداوند مسیر صحیح و اشتباه را به ما نشان داده که باید راه صحیح را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه باید با تبعیت از ولایت فقیه مسیر صحیح را انتخاب کنیم افزود: باید چشم‌ها و گوش‌ها را باز کنیم و مسیر را با بصیرت و بر اساس زمان‌شناسی انتخاب کنیم، شهدا از مردم بودند و به مردم کمک می‌کردند و ما هم باید این مسیر را دنبال کنیم.

رئیس عدلیه  شناخت زمان را یکی از ویژگی‌های برجسته شهدا عنوان کرد و ادامه داد: باید دشمن‌شناس باشیم و برنامه‌های شیطانی دشمنان را شناسایی کنیم و بر اساس شناخت زمان، بصیرت و دشمن‌شناسی وارد عمل شویم.

وی تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: امروز نیازی نیست در جبهه نظامی جنگ کنیم بلکه باید در عرصه فرهنگی مبارزه کنیم و به دشمن اجازه ندهیم که دشمن به مقاصد خود دست یابد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی کسی نبود که فقط در عرصه نظامی جنگ کند بلکه در دفاع از مظلوم، در عرصه فرهنگی، سیاسی و تبیینی نیز ورود کرد و هیچگاه صحنه را خالی نمی‌کرد.

محسنی اژه‌ای  ایستادگی با انسجام و وحدت در مقابل دشمن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: امروز به همدلی و وحدت در جامعه نیاز داریم.

وی تلاش برای حل مشکلات جامعه را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: اشتراکات فراوانی داریم که بر اختلاف سلیقه‌ها بیشتر است و باید با همدلی و اتحاد و انسجام برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی تلاش کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه کشور زمینه‌های فراوان برای پیشرفت دارد اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت داخلی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و تحریم‌ها را خنثی کنیم، کارگزاران نظام اسلامی تکلیف سنگینی بر عهده دارند و باید برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه مردم مستحق هر نوع خدمت بی‌منت هستند افزود: اگر این فرصت را از دست دهیم، بیشترین کسی که ضرر می‌کند خود ما هستیم و باید هر خدمتی که می‌توانیم را انجام دهیم.

وی با موافقت به پیشنهادات عفو برای تعدادی از محکومان استان بوشهر، تأکید کرد: حدود ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک شما خیرین آزاد می‌شوند و بیش از ۳۰۰ زندانی هم در لیست عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته‌اند که باید بررسی شود و با نگاه ارفاقی به این مهم نگاه می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۹۰

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=402305

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]