1

موج خشم در فرانسه بعد از کشته شدن یک دانشجو در پاریس

  • کد خبر : 404844
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی “دی پرسه” در مطلبی نوشت: پس از کشته شدن یک دانشجوی فرانسوی خشم بزرگی در این کشور به وجود آمده است. این دختر ۱۹ ساله بعدازظهر جمعه در یک منطقه سرسبز نزدیک دانشگاهش کشته شد. در حالی که این جنایت شوک بزرگی در فرانسه ایجاد کرد، […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی “دی پرسه” در مطلبی نوشت: پس از کشته شدن یک دانشجوی فرانسوی خشم بزرگی در این کشور به وجود آمده است. این دختر ۱۹ ساله بعدازظهر جمعه در یک منطقه سرسبز نزدیک دانشگاهش کشته شد. در حالی که این جنایت شوک بزرگی در فرانسه ایجاد کرد، از زمان دستگیری یک مظنون در شامگاه سه شنبه، این پرونده به یک موضوع سیاسی تبدیل شد. فرد دستگیر شده یک جوان ۲۲ ساله محکوم به تجاوز است که قرار بود پس از آزادی از زندان تبعید شود اما به دلیل حوادث ناگوار آزاد شد.

پس از انتقاد شدید سیاستمداران جناح های مختلف از عملکرد سیستم قضایی، برونو رتالو، وزیر کشور جدید فرانسه که به‌تازگی روی کار آمده بود، سرکوب اعتراضات را اعلام کرد. این وزیر محافظه کار در این باره گفت: این به ما، رهبران عمومی مربوط می شود که سرنوشت را تعیین کنیم و سیستم حقوقی خود را برای محافظت از فرانسوی ها توسعه دهیم. اگر ما مجبور به تغییر قوانین باشیم، آنها را تغییر خواهیم داد.»

در این میان اولیویه فاور، رهبر سوسیالیست های فرانسه از اپوزیسیون جناح چپ در گفتگو با شبکه تلویزیونی BFMTV خطاب به دولت گفت: اگر فردی را در بازداشت دارید که فکر می کنید تهدیدی برای جامعه فرانسه است، نباید قبل از اینکه مطمئن شوید که می تواند اخراج شود، او را آزاد کنید.

“جردن باردلا”، رئیس حزب راست‌گرای اجتماع ملی فرانسه هم به این قتل واکنش نشان داد و گفت: سیستم قضایی ما سست است، دولت ما کار نمی‌کند، سیاستمداران ما اجازه می‌دهند فرانسوی‌ها با بمب‌های انسانی زندگی کنند. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور سابق سوسیالیست ها هم به رادیو تلویزیون فرانس اینفو گفت که دولت و قوه قضاییه در مورد اخراج بسیار کند کار می کنند.

این دختر ۱۹ ساله فیلیپینی روز جمعه توسط والدینش به عنوان مفقود شده گزارش شد. دوستان و خویشاوندان این دختر وی را روزها بعد پس از اینکه تلفن همراهش در جریان جستجوی سازماندهی شده خصوصی پیدا شد نیمه دفن شده کشف کردند.

این مظنون در سال ۲۰۱۹ به دلیل تجاوز به یک دانش آموز دیگر حکم زندان را سپری کرده بود و قرار بود پس از آزادی به کشور مبدأ خود اخراج شود. سپس قاضی یک دادگاه دستور داد این مرد زودتر از موعد از بازداشت آزاد شود تا اخراج شود.

فرد مظنون پس از این جنایت در ژنو سوئیس دستگیر شد.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=404844

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]