3

گسترش اعتراض‌ها در جهت تجاوز به دختر جوان در هند

  • کد خبر : 53926
  • ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴

پلیس و نیروهای امنیتی هند در پایتخت این کشور به منظور متوقف کردن اعتراض‌ها به تجاوز وحشیانه به یک دختر جوان در این کشور اقدام به بستن راه‌ها، ایستگاه‌های مترو و قطار کردند.

ایسنا به نقل از شبکه راشاتودی نوشت: به دنبال گسترش این اعتراض‌ها، نخست‌وزیر هند از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند.

در مرکز شهر دهلی نو هزاران نیروی مسلح پلیس و سرباز اقدام به بستن راه‌ها و ایستگاه‌های قطار و مترو کردند تا مانع از تظاهرات معترضان در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری شوند.

معترضان هندی شعار می‌دادند: “ما خواهان عدالت هستیم”.

پایتخت هند به دلیل اعتراض‌ها علیه تجاوز گروهی به یک دختر جوان در شهر دهلی نو با اعتراضات گسترده‌ای روبرو شده است و این اعتراض‌ها موجب بروز ترافیک در پایتخت شده است.

مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند به دلیل چگونگی پاسخ خود به این حادثه و اینکه یک هفته پس از رخ دادن این حادثه به آن واکنش نشان داده، با انتقادات گسترده روبرو شده است.

نخست‌وزیر هند در واکنش خود گفت: خشم و نگرانی نسبت به این حادثه وحشتناک توجیه شده و درست است اما خشونت هیچ هدفی را محقق نخواهد کرد. من به شدت نسبت به هرج و مرج اوضاع که منجر به درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس شده، متاسف هستم. من به شما تضمین می‌دهم که همه تلاش‌های ممکن را برای تضمین ایمنی و امنیت همه زنان در کشور انجام خواهیم داد و به عنوان پدر سه دختر، کاملا احساسی به شدت احساسات شما دارم. ما تضمین خواهیم کرد که عدالت اجرا خواهد شد.

پدر دختری که مورد تجاوز قرار گرفته نیز با تکرار درخواست نخست‌وزیر به یک شبکه محلی خطاب به مردم گفت: لطفا برای دختر من دعا کنید و متوسل به هیچ گونه خشونتی نشوید.

پلیس در طول تظاهرات‌های چند روزه با معترضان درگیر شده و علیه آنها گاز اشک آور، ماشین آب‌پاش و باتوم استفاده کرده است.

این اعتراض‌ها در حالی ادامه داشته‌اند که وزیر کشور هند اعلام کرد: شش متهم حادثه تجاوز با مجازات اعدام مواجه خواهند شد.

بزرگترین اعتراض‌ روز شنبه در شهر دهلی نو رخ داد که طی آن نیروهای امنیتی مناطق اطراف ساختمان‌های دولتی را مسدود کردند. روز یکشنبه نیز درگیری‌های جدیدی صورت گرفت که در جریان بیش از ۱۰۰ تن از جمله ۶۰ مامور پلیس مجروح شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53926

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]