2

حذف مهریه به زیان زن تمام می‌شود

  • کد خبر : 56783
  • ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹

رئیس دیوان عالی کشور گفت: غرب زده‌ها نیز به این تفکر که مهریه به شخصیت زن لطمه می‌زند دامن می‌زنند در حالیکه حذف مهریه همانطور که اشاره شد به زیان زن تمام می‌شود و در حقیقت مهریه تامین کننده آینده زنان است.

نشست هیات عمومی اصراری حقوقی دیوان عالی کشور صبح روز سه شنبه(۱۹ دی ماه) به ریاست آیت‌الله محسنی گرکانی و با حضور قضات عالی رتبه دیوان برگزار شد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه افزود: مهریه یک پشتوانه اجتماعی برای زنان می‌باشد، بخاطر اینکه حقوق زن در اجتماع حفظ شود و ضعف جسمی زنان نسبت به مردان جبران گردد به آن مهریه عطا می‌شود .

وی با طرح این پرسش که ” بعد از آنکه قرآن دستور می‌دهد پس از ازدواج مهریه زنان را بدهید به کلمه نحله چه نیازی است که بعد از صدقاتهن آمده است ” افزود: سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که مرد و زن از مسئله ازدواج بطور یکسان بهره‌مند می‌گردند و پیوند زناشوئی براساس منافع مشترک است همانطور که در تفسیر مجمع البیان نیز آمده است: و ذلک ان الله تعالی جعل الاستمتاع مشترکا بین الزوجین همانا خداوند تبارک و تعالی بهره‌مندی و تمتع را در ازدواج بین زن و مرد بطور مساوی و مشترک قرار داده است پس علت اینکه خداوند نحله را برای زنان معین فرموده است چیست ؟

آیت‌الله محسنی گرکانی افزود:‌ دلیل این عطیه الهی این است که هنگام جدایی زن و مرد از یکدیگر زن خسارت بیشتری را متحمل می‌شود مخصوصاً اگر زن بخشی از عمر و سرمایه جوانی و زیبایی خود را از دست داده باشد و شانس ازدواج مجـدد بـرای او کمتـر می‌باشد به همیـن دلیل حکمت نحلـه بودن مهریه روشن می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه و با تبیین این نکته که قرآن کریم در آیه مورد بحث به حفظ حقوق زنان مسلمان اهمیت ویژه‌ای با قراردادن مهریه قائل شده است، خاطر نشان کرد: غربی‌ها با مسئله مهریه قهرند و قراردادن مهریه در آنان معمول نیست، غرب زده‌ها نیز به این تفکر که مهریه به شخصیت زن لطمه می‌زند دامن می‌زنند در حالیکه حذف مهریه همانطور که اشاره شد به زیان زن تمام می‌شود و در حقیقت مهریه تامین کننده آینده زنان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56783

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]