3

اما و اگرهای مذاکره با آمریکا

  • کد خبر : 62832
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

بار دیگر دولت آمریکا همزمان با افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی بر جمهوری اسلامی درخواست مذاکره دوجانبه با ایران را کرده است و مقام معظم رهبری نیز با تکراری خواندن این درخواست‌، برخی مسوولین را که به این بازی دولت آمریکا دلخوش کرده اند مورد شماتت قرار دادند و از این افراد به «ساده لوح» تعبیر نمودند.

محمد رزم نماینده مردم کرمانشاه بر این باور است که آمریکا در عمل اقدامی برای رفع دشمنی‌های خود با ملت ایران بر نداشته است و نمی‌توان با سیاستمدارانی که مدام با چنگ و دندان منافع ملت ایران را به خطر می‌اندازند به پای میز مذاکره نشست، در حالی که آنها به اقدامات خصمانه‌شان ادامه می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نهم با تاکید بر اینکه هرگونه مداکره‌ای با آمریکا و تصمیم‌گیری درباره آن صرفا با نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: همان طور که حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانی اخیرشان در جمع شمار زیادی از فرماندهان نیروی هوایی کشورمان بیان کردند، نباید از برخی از ژست‌های سیاستمداران غربی ذوق زده شد و احساس کرد که آنها از مطامع خودشان در قبال ملت ایران کوتاه آمده‌اند. بنابراین در مورد این مسائل مهم نباید عجله کرد. در مورد آمریکا نکته‌ای که مهم است و در فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز به آنها اشاره شد این است که آمریکا در عمل رفتارهای تجاوزکارانه‌ای از خود در قبال ملت ایران نشان می‌دهد و تنها در شعار و برخی از موضع گیری‌های سیاسی به بیان رابطه با ایران می‌پردازند. به تعبیر امام خمینی(ره) نمی‌شود که در رابطه گرگ و میش امیدی به یک مذاکره مستقل با رعایت حقوق ملت ایران داشت. علاوه بر این اخیرا کشورمان به توفیقات وسیعی دست یافته که به‌نظر می‌رسد غرب به سرکردگی آمریکا بیش از هر کس و کشور دیگری به اهمیت این توفیقات پی برده است و می‌داند که ملت ایران یک ملت بزرگ و تاریخ ساز در منطقه هستند که نباید با آنها از زبان تهدید و تحریم سخن گفت.

وی با اشاره به دور جدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران ، گفت:  اصل مسئله هم این است که ما تاکنون از آمریکا رفتار درست و منطقی در قبال ملت ایران ندیده‌ایم. غربی‌ها مدام ملت ایران به اتهام واهی مورد تحریم و تهدید قرار می‌دهند و این در حالی است که بزرگ‌ترین شرکای آمریکا در منطقه نظیر عربستان و بحرین و… ذره‌ای به اصول انسانی و حقوق بشری اعتنا ندارند. در همین کشور عربستان نیمی از مردم این کشور یعنی زنان از ۹۰ درصد حقوق اجتماعی خود نظیر شرکت در انتخابات و رانندگی و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و… محرومند اما آمریکایی‌ها بیشترین همکاری با آنها را دارند و هرگز حتی برای یک بار به این کشورها به خاطر شرایط سیاسی شان و حقوق مردم شان تذکر نداده‌اند. یا در مورد رفتارهای آمریکا در سازمان حقوق بشری در مورد ایران به‌طور مداوم ما شاهد ضدیت گرایی هستیم.

محمد رزم در ادامه خاطر نشان کرد: لابی‌های صهیونیستی که بر بخش‌های مختلف دولت آمریکا سیطره دارند مدام بر طبل جنگ افروزی با ملت ایران می‌گویند و در چنین فضایی چه کسی باور می‌کند که آمریکایی‌ها با یک شعار و یا یک مصاحبه و یا یک بیانیه می‌خواهند با ملت ایران به‌طور برابر گفت‌وگو کنند. همه اینها ابهاماتی است که سران کاخ سفید باید پیش از طرح شعارهایی در این باره به‌منظور فریب افکار عمومی جهان نسبت به آن پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه ما هنوز در عمل شاهد رفتاری منصفانه و عادلانه از ناحیه غربی‌ها با کشورمان نیستیم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها هر روز یک اتهام و توطئه جدیدی را علیه ملت ایران مطرح می‌کنند که هیچ عقل سلیمی در دنیا این اتهامات را باور نمی‌کند. بسیاری از ملت‌های جهان در طول دو دهه اخیر با شناخت دقیق تری که از رفتار آمریکایی‌ها با ملت ایران یافته‌اند بر حقانیت ملت ایران شهادت می‌دهند و مدافع موضعگیری‌های ایران در عرصه‌های مختلف جهانی هستند. از سوی دیگر آمریکا باید برای ادعاهایی که در مورد مردم ایران می‌کند، دلیل منطقی ارائه کند اما همیشه یک مجموعه‌ای از ادعاهای واهی علیه ملت ایران مطرح بوده که هرگز به اثبات نرسیده است و تنها از طریق رسانه‌های استکباری شاهد شایعه پراکنی در قبال آنها بوده‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت:  مثلا در مورد همین برنامه هسته‌ای کشورمان همه مردم منطقه و جهان دیدند که تنها با تکیه برخی ادعاهای واهی، پرونده ایران را به شورای امنیت بردند و آبروی این مرکز بین‌المللی را ریختند تا به منافع مستکبرانه خودشان برسند. حتی یکی از ادعاهای مغرضانه آنها در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان به اثبات نرسید اما تحریم‌ها یکی پس از دیگری علیه ملت ایران به اجرا درآمده است. واقعا آمریکایی‌ها با رفتارهایی که در طول ۳۴ ساله اخیر از خودشان نشان دادند نه تنها آبرویی برای خودشان نزد افکار عمومی جهان و افکار ملت ایران باقی نگذاردند بلکه آبروی بسیاری از مجامع جهانی نظیر سازمان ملل را نیز لکه دار کردند و به مردم جهان فهماندند که سازمان‌های بین‌المللی عملا تامین‌کننده منافع برخی از کشورهای زورگوی جهان هستند.

وی در دامه در تشریح چشم‌انداز مذاکرات آتی هسته‌ای کشورمان را با گروه ۱+۵ ، گفت: مذاکرات آتی هسته‌ای کشورمان که قرار است در روزهای ابتدایی اسفندماه برگزار شود بیش از هر چیز متاثر از رفتار کشورهایی است که در این مذاکرات وارد می‌شوند. ما در مورد مذاکرات هسته‌ای به رفتارهای غرب نگاه می‌کنیم و تصمیم‌گیری می‌کنیم. اگر آنها در رفتارشان تجدید نظر کنند جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده مذاکره بوده است و رویکرد ایران در هر دوره نیز مثبت بوده است اما عامل همیشگی به بن‌بست کشاندن مذاکرات طرف‌های غربی بوده‌اند. این را طرف‌های شرقی مذاکره‌کننده در ۱+۵ نیز اذعان دارند.

این نماینده کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد که غرب هدف اصلی‌‌اش از به بن‌بست کشاندن مذاکرات این بوده که همیشه از طریق رسانه‌های خود عامل به بن‌بست کشانیدن را ملت ایران جلوه دهد و آنگاه فشارهای بین‌المللی را بر ایران تشدید کند. با همین رویه است که حدود ۶ سال این مذاکرات را به بن‌بست کشاندند و با استفاده از آن، تحریم‌های مختلفی را علیه ملت ایران به اجرا گذاردند.

تابناک

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]