6

تعطیلی روزهای پنج‌شنبه به همه دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور تسرّی یابد

  • کد خبر : 7049
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۴

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه) در بیست و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه جریان تعلیم و تربیت در هر جامعه‌ای پیوسته و بلاتعطیل است، گفت: مهمترین موضوع هر جامعه بشری استمرار جریان تعلیم و تربیت است به نحوی که حتی اگر بخش‌های مختلف یک کشور دچار نوسان و […]

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ظهر امروز (سه‌شنبه) در بیست و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه جریان تعلیم و تربیت در هر جامعه‌ای پیوسته و بلاتعطیل است، گفت: مهمترین موضوع هر جامعه بشری استمرار جریان تعلیم و تربیت است به نحوی که حتی اگر بخش‌های مختلف یک کشور دچار نوسان و اختلال شود اما آنچه نباید لحظه‌ای دچار نوسان شده یا تعطیل شود، نظام تعلیم و تربیت است.وی در تشریح چرایی اهمیت نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: اولاً فلسفه آفرینش و خلقت انسان تعلیم و تربیت است و اگر از هستی حذف شود، انسان معنا و مفهوم خود را از دست داده و آفرینش بی‌خاصیت خواهد بود؛ چرا که جهان خلق شده تا بستری برای شکوفایی و تجلی ظرفیت‌ها و استعدادهای انسان باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر اقتصاد، عمران و آبادانی یک جامعه تعطیل شود اما نظام تعلیم و تربیت آن فعال و پویا باشد آن جامعه می‌تواند مأموریت‌های خود را به درستی انجام دهد، گفت: همه دستاوردهای بشری در طول تاریخ در سایه تلاش انسان‌های متعالی که توانمندی‌های آنها شکوفا شده به دست آمده و به دست خواهد آمد.

احمدی‌نژاد با ابراز خرسندی از اینکه امروز نظام آموزش و پرورش کشور منسجم، پرشور و با برنامه مشغول فعالیت است، تصریح کرد: نکته مهم دیگر در امر آموزش و پرورش تعیین هدف و جهت حرکت است. اگر هدف از تعلیم و تربیت در یک کلمه بیان شود باید گفت که هدف نظام آموزش و پرورش کشورمان انسان‌سازی است.

وی انسا‌ن‌سازی در نظام تعلیم و تربیت را نیازمند دو عامل علم و محبت عنوان و خاطرنشان کرد: انسان بدون علم معنا ندارد و استعدادهایش در سایه علم شکوفا می‌شود. دانش چراغی است که راه حرکت انسان را روشن کرده و فرصت‌های لازم برای متجلی شدن استعدادهای الهی انسان را مهیا می‌کند.

رئیس‌جمهور محبت و مهرورزی را خمیرمایه خلقت انسان دانست و گفت: اگر تعلیم و تربیت از عنصر محبت تهی باشد، آموزش و پرورش اثرگذار نخواهد شد و چه بسیار انسان‌هایی که به مراتبی از علم دست یافته‌اند اما از آنجا که دلشان از محبت به دیگران خالی بوده، نتیجه دانش آنها سبب سقوط و گمراهی و تولید ابزار قتل و کشتار انسان‌ها شده است.

احمدی‌نژاد در تبیین هدف آموزش و پرورش در ایران اسلامی یادآْور شد: ملت ایران نمی‌خواهد مثل کسانی باشد که مدعی پیشرفت هستند اما در همه عرصه‌ها به بن‌بست رسیده‌اند و با وجود آنکه ادعایشان این بود که مرام و هدف آنها صیانت از اصالت انسان است اما نتیجه اقداماتشان لگدمال کردن اصالت و کرامت انسان و غارت و تحقیر ملت‌ها و بازی با حیثیت آنها بوده است.

وی افزود: باید حاصل نظام تعلیم و تربیت جامعه اسلامی تربیت انسان‌های در طراز زندگی در جامعه مهدوی باشد و برای ساختن انسان‌های جامعه طراز مهدوی باید افق نگاه‌ها به انسان کامل و امام عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان الگو معطوف باشد.

وی هدف و ماموریت اصلی نظام آموزش و پرورش را تربیت انسان‌های در طراز جامعه مهدوی دانست و گفت: آموزش و پرورش با تکیه بر دو عنصر علم و محبت می‌تواند استعدادهای الهی انسان‌ها را شکوفا کند و جامعه را در مسیر کمال قرار دهد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با همت شورای عالی آموزش و پرورش و تلاش نظام تعلیم و تربیت کشور، سند جامع تحول نظام آموزش و پرورش تهیه شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است، اظهار داشت: مبنا و محور سند جامع نظام آموزش و پرورش رساندن انسان‌ها به طراز جامعه مهدوی است و از همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت می‌خواهم تا خود را برای اجرای این طرح آماده کنند.

* خوب است طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان به جامعه معلمان نیز تسرّی یابد

احمدی‌نژاد همچنین به نگاهی که در سالیان گذشته به نظام آموزش و پرورش وجود داشته و آن را سیستمی صرفاً هزینه‌‌بر می‌دانستند، اشاره و تصریح کرد: امروز این دیدگاه تغییر کرده و معتقدیم باید بهترین امکانات و فضاها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و بهترین طرح‌های تفریحی برای دانش آموزان و فرهنگیان اجرا شود. خوب است طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان به جامعه معلمان نیز تسرّی یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وی ادامه داد: امسال بودجه عمرانی آموزش و پرورش بیش از دو هزار میلیارد تومان است و باید مدرسه‌ها به بهترین و زیباترین مکان‌ها تبدیل شوند؛ چرا که مدرسه محل ساختن نسل آینده به عنوان بزرگترین سرمایه ملت است. مدرسه باید جایی باشد که دانش‌آموز برای رفتن به آن لحظه شماری کرده و از تعطیلی آن خوشحال نشود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود لزوم اصلاح ذهنیت غلطی که تعطیلات را برابر با بطالت می‌داند، گفت: تعطیلات فرصت مناسبی برای کنار هم بودن اعضای خانواده و تحکیم بنیان‌های خانواده است اما عده‌ای با اعلام اینکه دولت تعطیلات را افزایش داده با برخی محاسبات چنین مطرح می‌کنند که با هرروز تعطیلی فلان مقدار خسارت به اقتصاد کشور وارد می‌شود حال آنکه این کار آنها عوام‌فریبی است.

احمدی‌نژاد با طرح پیشنهادی برای نامگذاری روزهای تعطیل به عنوان روز خانواده خواستار آن شد تا تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در مقطع تحصیلی دبستان به سایر مقاطع تحصیلی و همه دستگاه‌های دولتی در سراسر کشور تسرّی یابد تا اعضای خانواده‌ها فرصت بیشتری برای کنار هم بودن و بهره‌بردن از زندگی خانوادگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شأن و مرتبه فرهنگیان را نمی‌توان با هیچ چیزی در دنیا عوض کرد، گفت: یکی از بهترین لحظات عمر من لحظه‌ای بود که برای عرض ارادت بر دست معلم کلاس اول خود بوسه زدم.

رئیس‌جمهور در این مراسم همچنین از تعدادی از برگزیدگان المپیادهای ورزشی و علمی دانش‌آموزی تجلیل کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]