3

خطرات جبران نشدنی ریمل برای مژه ها+تصویر

  • کد خبر : 85604
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸

شاید زمانی که «یوگن ریمل»، مخترع ریمل‌، این محصول آرایشی پرطرفدار را تولید و به بازار فروش عرضه کرد، هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد که به یکی از ملزومات کیف لوازم آرایش بیش از ۷۰ درصد خانم‌ها در سراسر دنیا تبدیل شود…

پوشاندن مداوم مژه‌ها با ریمل، جلوی رشد مناسب آنها را می‌گیرد. ضمن اینکه مواد موجود در ریمل می‌توانند باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها هم شوند.

 

آیا استفاده از آبجوش یا چای کمرنگ برای رقیق‌کردن مایه ریمل کار درستی است؟

نه، متاسفانه برخی خانم‌ها پس از مدتی که ریملشان خشک یا کمی چسبناک می‌شود، از آبجوش یا چای کمرنگ برای رقیق کردن آن استفاده می‌کنند و نمی‌دانند که با این کار، بستری مناسب، گرم و مرطوب برای رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم می‌کنند.

 
* آیا استفاده روزانه از ریمل، باعث کوتاه‌ شدن تدریجی مژه‌ها می‌شود؟

بله، پوشاندن مداوم مژه‌ها با ریمل، جلوی رشد مناسب آنها را می‌گیرد. ضمن اینکه مواد موجود در ریمل می‌توانند باعث خشک و شکننده‌شدن مژه‌ها هم بشوند. اگر عادت به استفاده روزانه از ریمل دارید و نمی‌خواهید سلامت مژه‌هایتان به خطر بیفتد،

 

حتما قبل از خواب مژه‌ها را با محلول‌های پاک‌کننده چشم و مژه، بشویید و تمیز کنید و سپس از یک ترمیم‌کننده مناسب مژه برای حفظ سلامت و شادابی آنها استفاده کنید. ٫ آیا سوزش و خارش چشم‌ها در اثر استفاده از ریمل، جزو شایع‌ترین عوارض استفاده از لوازم آرایش هستند؟

 

بله، انواع ناراحتی‌های چشمی از جمله سوزش، خارش، زخم‌شدن قرنیه، ریختن مژه‌ها و حتی نابینایی، از شایع‌ترین عوارض استفاده از ریمل‌های نامناسب در سراسر دنیاست. متخصصان پوست توصیه می‌کنند به هیچ‌وجه لوازم آرایش چشمی مایع مانند ریمل و خط‌چشم را از دست‌فروشان یا بدون ‌وکیوم و تاییدیه وزارت بهداشت کشور خودتان نخرید و از تست‌کردن چنین لوازم آرایشی در مغازه‌ها بپرهیزید و تا حد امکان آنها را از داروخانه‌ها تهیه کنید.

 
آیا استفاده مستمر و روزانه از مژه‌مصنوعی مجاز است؟

نه، چسب‌های مخصوص مژه‌های مصنوعی حاوی موادشیمیایی خاصی هستند که می‌توانند به سرعت باعث تحریک ریشه مژه‌ها و ریختن آنها شوند. اگر این چسب به اشتباه یا در اثر گرمای هوا به داخل چشم نفوذ کند، باعث تحریک شدید، قرمزی، سوزش، خارش و التهاب چشم‌ها خواهدشد. به همین دلیل استفاده از مژه‌مصنوعی را به موارد بسیار خاص و آن هم برای شرکت در مراسم یا جشن‌های مخصوص، محدود کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=85604

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]