1

افرط‌گر کسانی هستند که با گناه و معصیت در کوچه و بازار به قرآن و دین بی‌حرمتی کردند

  • کد خبر : 94035
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶

امام‌جمعه‌ی مشهد با بیان این‌که تحولات سیاسی نباید سبب تغییر ملاک‌ها و معیارهای دینی شود، گفت: بالا و پایین آمدن قدرت‌ها در کشور نباید با ایمان و دین مردم بازی کند و تحولات سیاسی نباید دین مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی»، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در جمع زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی، با اشاره به جریان فتنه‌ی ۸۸ اظهار کرد: شخصی که در جامعه به امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کند نباید افراط‌گر خوانده شود چون مگر شما مردم انقلاب و متدین واقعه‌ی ۹ دی را ایجاد نکردید از همین‌رو افرط‌گر کسانی هستند که با گناه و معصیت و بی‌عفتی در کوچه و بازار به قرآن و دین بی‌حرمتی کردند.

عضو مجلس خبرگان خاطر نشان کرد:‌ تحولات سیاسی نباید صنوف دینی شما مردم را متزلزل کند و به مجرد این بحران‌ها ارزش‌های دینی و تبعیت از مقام معظم رهبری در شما سست شود.

علم‌الهدی با بیان این‌که روز دهم ماه مبارک رمضان مصادف با دو واقعه‌ی رحلت جانگداز حضرت خدیجه کبری(س) و دعوت نااهلان کوفه از امام حسین(ع) است، افزود: رحلت جانگداز حضرت خدیجه روز عزای پیغمبر(ص) و حزن ایشان است. زیرا این بزرگوار نخستین ایمان آورنده به اسلام پس از بعثت پیغمبر(ص) و نخستین نمازگزار پشت سر ایشان هم‌چنین اولین کسی بود که با امیرالمومنین حضرت علی(ع) به عنوان نخستین امام شیعیان بیعت کرد.

وی با تاکید بر این‌که حضرت خدیجه(س) غیر از حضرت رسول‌الله(ص) برای خویش شخصیت و وجودی قائل نبود، اظهار کرد:‌ ایشان نماد اقتصاد مقاومتی بودند چون در مقابل کفار و در سه سال تبعید حضرت محمد(ص) کفالت مسلمین بر عهده داشتند و امور آنان را با ثروتشان تدبیر کردند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به جریان دعوت نااهلان کوفه، از حضرت امام حسین(ع) تصریح کرد: مردم متدین باید از این واقعه در فضای عادی درس عبرت گیرند و درحفظ دین و ایمانشان بیش از پیش کوشا باشند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=94035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]