7

ایران در منطقه نقش «رمی جمرات» را اجرا کرده‌ است

  • کد خبر : 354594
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۴۲ سال از انقلاب مقدس اسلامی ما می‌گذرد، آثار شیطان بزرگ را از بین بردیم و در منطقه نیز نقش «رمی جمرات» را اجرا کرده‌ایم، گفت: مردم افغانستان امسال شیطان بزرگ را رمی جمره کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی: مردم افغانستان امسال «شیطان بزرگ» را رمی جمره کردند/ ایران در منطقه نقش «رمی جمرات» را اجرا کرده‌ است

به گزارش افق آنلاین ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد‌مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول در ارتباط با تقوای عملی در ارتباطات بود؛ مکرر عنوان کردم که مقام معظم رهبری امر فرمودند که توصیه و سفارش به تقوا در خطبه‌ها باید در ارتباط با جریان زندگی روزمره مردم تبیین شود. تقوا در مقام عمل است که ارزش دارد و برحسب دستور ایشان در ارتباط با تقوای عملی در مسائل مختلف زندگی در خطبه اول بحث کردیم و سخن در تقوای عملی در ارتباط با والدین بود. در ارتباط با پدر و مادر این تقوا باید به صورت عملی از سوی فرزندان اجرایی شود. ارتباط با والدین در قالب نکاتی دقیق در قرآن کریم تبیین شده است.

وی افزود: امروز ۱۲ ذی الحجه و روزی است که حجاج از سرزمین منا به مکه کوچ می‌کنند و مراحل و مناسک حج را خاتمه و در مکه به جا می‌آورند و از حج خارج می‌شوند. مقام معظم رهبری فرمودند امسال از حج محروم بودیم و عزیزان ما از این کشور توفیق حضور در مراسم حج را پیدا نکردند اما محروم‌بودن از حج به معنای این نیست که ما مناسک حج را فراموش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امسال دعای عرفه را برگزار کردیم و عمل وقوف به عرفات را در غیر‌عرفات برپا کردیم؛ مقام معظم رهبری فرمودند وقتی می‌توانیم مناسک را در غیر حرم صورت دهیم، «رمی جمرات» و طرد شیطان را نیز می‌توانیم در خارج حرم صورت دهیم. مردم افغانستان امسال توانستند شیطان بزرگ یعنی آمریکا را رمی جمره کنند و امیدواریم مجاهدان ما در عراق هم بتوانند این مناسک حج را در عراق صورت دهند و رجس و پلیدی آمریکای جنایتکار را از سرزمین مقدس عتبات بزدایند؛ انشاء‌الله آن‌ها هم با غیرت و دلاوری در این مناسک با عظمت در عراق موفق شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲ سال از انقلاب مقدس اسلامی ما می‌گذرد؛ این انقلاب برای ما برکات زیادی داشته از جمله اینکه در درگاه خدا می‌گوئیم هر ساله حج برگزار کرده و مناسک را به‌جا آورده و آن مقداری که انجام مناسک بندگان را به خدا نزدیک می‌کند در همه عمر ۴۲ ساله این انقلاب صورت گرفته است. آثار شیطان بزرگ را از بین بردیم و در منطقه نیز نقش «رمی جمرات» را اجرا کرده‌ایم و این هم از برکات این انقلاب و مجاهدت شهیدان ماست؛ برکاتش امروز نصیب و روزی ما شده است.

آیت‌الله علم‌‌الهدی افزود: ۵ مرداد سالروز برپایی نماز جمعه این عبادت بزرگ سیاسی و عبادی است. الحمدلله در مشهد‌مقدس نماز جمعه قبل از انقلاب نیز سابقه داشت. از زمان رضاخان و در آن خفقان شدید دوره رضاخانی عالم جلیل‌القدر انقلابی؛ شیخ غلامحسین تبریزی نماز جمعه را در همین شبستان مجاور این رواق هر هفته اقامه می‌کرد. ایشان در دوره طاغوت با تکیه بر اسلحه نماز می‌خوانند و البته این سلاح یک عصایی بود که شمشیر درون آن قرار داشت و ایشان همیشه این عصا را در دست می‌گرفتند و با تکیه بر اسلحه در آن دوره سیاه و خفقان طاغوت، نماز جمعه را برپا می‌کردند و این افتخار مردم شهر ما‌ست که مسئله اقامه نماز جمعه همواره پابرجا بوده است.

امام‌جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: نماز‌جمعه ۲ خصوصیت در این نظام برپا کرد؛ خصوصیت اول حضور مردم در صحنه نظام بود و ارتباط اجتماعی مردم با نظام از طریق نماز جمعه. نماز جمعه مظهر صلابت و قدرت نظام است و سبب شده جامعه و مردم عزیز ما در عرصه نظام حضور داشته باشند. مبانی دین و نهی از منکر در نماز جمعه بسیار حائز اهمیت است؛ برخوردهایی که با امام جمعه در فضای مجازی می‌شود به‌خاطر همین نهی از منکر است؛ حداقل وظیفه خطیب، نهی از منکر است و این نهی از منکر، بیان درد دین مردم متدین است که بر درد دنیای آن‌ها ترجیح دارد.

آیت‌الله علم‌‌الهدی گفت: مسائل مردمی اینجا و در تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود؛ این مسائل مربوط به گرفتاری‌ها و فشارهای عمومی مردم است و نماز جمعه یک ابزار قوی برای حضور مردم ما در صحنه نظام است. امروز روی کره زمین هیچ نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی ما نظام مردمی نیست و علت آن اتصال این نظام، به دین مردم است. مردم پای دین خود ایستاده‌اند. مردم جانشان را در مسیر دین‌شان می‌دهند. متدین به‌خاطر دینش در پای آرمان سیاسی و دینی خودش تا پای جان می‌ایستد و جانش را در راه دین می‌دهد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=354594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر