6

پولتان را از این بانک‌ها بیرون بکشید +جدول

  • کد خبر : 114035
  • ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۹:۱۷

“۲۰ درصد سود علی‌الحساب… هزاران میلیارد جایزه…هرجا سخن از اعتماد است… در مدت ۵ سال پول خود را ۲.۵ برابر کنید… کار‌تهای هدیه با جوایز بی‌شمار… اینترنت بانک در خدمت شما… موبایل بانک خدمتی جدید…” اینها بخشی از تبلیغات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است تا سرمایه‌ شما را جذب کند و پول هنگفتی را نصیب خودشان کنند.

به گزارش تبیان، بانک‌ها از همان زمان تاسیس سودده بوده‌اند و ساز و کار آنها به گونه‌ای است که در ۹۹ درصد مقاطع سود می‌کنند و حتی در زمان ورشکستگی صاحبان بانک ضرر نمی‌کنند بلکه این سپرده‌گذاران هستند که باید جور بی‌تدبیری آنها را بکشند.

چند روزی است که بانک مرکزی در اطلاعیه‌های گوناگون به سپرده‌گذاران هشدار می‌دهد که پول خود را فقط در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری‌ای که مجوز دارند سرمایه‌گذاری کنند و گول تبلیغات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فاق مجوز را نخورند. در جدول زیر اسامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که می‌توان سرمایه‌گذاری کرد را می‌خوانید:

بانک‌هایی که از بانک مرکزی مجوز دارند

نام بانک نوع بانک
سپه بانک تجاری دولتی
ملی ایران بانک تجاری دولتی
شرکت دولتی پست بانک بانک تجاری دولتی
مسکن بانک تخصصی دولتی
کشاورزی بانک تخصصی دولتی
صنعت و معدن بانک تخصصی دولتی
توسعه صادرات ایران بانک تخصصی دولتی
توسعه تعاون بانک تخصصی دولتی
پاسارگاد بانک غیر دولتی
سرمایه بانک غیر دولتی
سینا بانک غیر دولتی
اقتصاد نوین بانک غیر دولتی
پارسیان بانک غیر دولتی
کارآفرین بانک غیر دولتی
سامان بانک غیر دولتی
تجارت بانک غیر دولتی
رفاه کارگران بانک غیر دولتی
صادرات ایران بانک غیر دولتی
شهر بانک غیر دولتی
دی بانک غیر دولتی
انصار بانک غیر دولتی
ملت بانک غیر دولتی
حکمت ایرانیان بانک غیر دولتی
گردشگری بانک غیر دولتی
ایران زمین بانک غیر دولتی
قوامین بانک غیر دولتی
خاورمیانه بانک غیر دولتی
قرض‌الحسنه مهر ایران بانک‌ قرض‌الحسنه
رسالت بانک قرض‌الحسنه
توسعه موسسه مالی‌ و اعتباری
طبق اطلاعیه‌های بانک مرکزی فقط بانک‌ها و موسساتی که نام آنها در بالا آمده دارای مجوز هستند و مردم در هر جا غیر از این بانک‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری کنند عواقب سرمایه‌گذاری‌شان دیگر در دست بانک مرکزی نیست و سرمایه‌گذاران در صورت پلمپ شدن یا تعطیل شدن موسسات و بانک‌های غیر مجاز باید برای به دست آوردن پولشان دوندگی کنند و به مراجع قضایی رجوع کنند. طبق جدول بالا فقط موسسه مالی و اعتباری توسعه مجوز موسسه مالی و اعتباری دارد و بقیه موسسات که در سطح شهر فراوان هم هستند مجوز ندارند.

این بانک‌ها غیر مجاز هستند

بانک مرکزی برای چندمین بار هشدار داد که ساماندهی موسسات مالی و اعتباری را با شدت پیگیری می کند و در حال حاضر با همکاری مسئولان کشوری، مقامات امنیتی، دادستانی و قوه قضائیه هماهنگی بیشتری برای افزایش نظارت ها انجام شده است و بانک مرکزی از این پس مسئولیتی در قبال سپرده گذاری در موسسات غیرمجاز ندارد.

حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی چندی پیش از ارائه ۵۰ درخواست جدید برای تاسیس بانک خصوصی خبر داد گفت: “در آینده هیچ موسسه پولی در کشور نباید بدون مجوز فعالیت کند و این موضوع تصمیم مقامات کشور است و از آن حتی یک قدم هم عقب نشینی نخواهیم کرد، در مورد نحوه برخودر با موسسات متخلف گفت: بانک مرکزی با صلابت و با پیش آگهی به این موسسات اخطار می دهد و در آینده اگر مشکلی هم ایجاد شود هیچ کمکی نمی کند. به سپرده گذاران بانکی هشدار می‌دهیم که اگر موسسه غیر مجازی را برای سپرده گذاری انتخاب و وجوه خود را نزد آنها قرار دهند، مسئولیت کار با خود آنها است و قطعا بانک مرکزی کمکی به آنها نخواهد کرد؛ زیرا در گذشته که بانک مرکزی برای کمک به موسسات وارد عمل می شد، شاید آن زمان این توجیه بود که هنوز مردم مطلع نیستند و به حد کفایت اطلاع‌رسانی نشده است، ولی هم‌اکنون دیگر شرایط تغییر کرده است. این اخطارها از گذشته تا به امروز بوده و از ارگان‌های مختلف کشوری هم این اخطارها داده شده و به همین دلیل حجت تمام است و مسئولیت با خود مردم است.”

در لیست جدید بانک مرکزی نام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری زیر دیده نمی‌شود در حالی‌که همه این موسسات در سطح کشور شعبه‌های فراوانی دارد و همین امر موجب شده که مردم سرگردان شوند:

بانک‌ها و موسسات مالی فاقد مجاز

نام نوع
مهر اقتصاد ایران بانک
آینده بانک
ثامن الحجج (ثامن) موسسه مالی و اعتباری
عسکریه موسسه مالی و اعتباری
کوثر موسسه مالی و اعتباری
آرمان موسسه مالی و اعتباری
نور موسسه مالی و اعتباری
فرشتگان موسسه مالی و اعتباری
میزان موسسه مالی و اعتباری
فاضل موسسه مالی و اعتباری

در جدول بالا که نام موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز آمده نام دو بانک مهر اقتصاد و آینده دیده می‌شود که تا چند ماه پیش مجوز داشتند و مشخص نیست چرا مسوولان بانک مرکزی نام این دوبانک را حذف کرده است. حتی بانک مرکزی این دو بانک را به عنوان موسسه مالی و اعتباری هم قبول ندارد. خیلی‌ها در این بانک‌ها و همچنین در موسسات مالی و اعتباری مانند ثامن‌الحجج، کوثر و فرشتگان سپرده دارند و این اطلاعیه‌های بانک مرکزی موجب شده مردم دچار تردید شوند چراکه اگر این موسسات و بانک‌ها غیر مجاز هستند چرا هیچ‌کس با ادامه فعالیت آنها مخالفت نمی‌کند و مراجع انتظامی چرا آنها را پلمب نمی‌کند؟ این سوال اساسی آنهایی است که در این موسسات سرمایه‌گذاری کرده‌اند و حتی از آنها تسهیلات دریافت کرده‌اند. به هر حال این بار هشدار بانک مرکزی بسیار جدی بوده و آنهایی که دنبال دردسر نیستند در حال خارج‌کردن پول از این بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری هستند. تصمیم شما چیست؟ آیا به هشدار بانک مرکزی توجه می‌کنید یا به بی‌تفاوتی کارمندان بانک‌های غیرمجاز؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=114035

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر