1

دکتر توفیقی:طبق آخرین اخبار بنده گزینه معرفی به مجلس برای وزارت علوم هستم

  • کد خبر : 101123
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه طبق آخرین اخبار بنده گزینه معرفی به مجلس برای وزارت علوم هستم، گفت: در حال تعامل با با مجلس هستم.

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم در حاشیه نشست با رؤسای دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی در پاسخ به سوالی زمان معرفی‌اش به مجلس گفت: طبق آخرین اطلاع نظر رئیس‌جمهور به معرفی بنده به عنوان گزینه وزارت علوم است اما به هر حال تصمیم نهایی با آقای روحانی است.

وی افزود: بر همین مبنا بنده مشغول تهیه برنامه خود و تعامل با مجلس و نمایندگان هستم.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه با توجه به اینکه هنوز گزینه‌ای برای معاونت علمی ریاست جمهوری معرفی نشده است، این امکان می‌رود که شما به عنوان گزینه معاونت علمی معرفی شوید گفت: خیر، من در این مورد اطلاعی ندارم.

توفیقی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت شهریه دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور به چه شکل درآمد، گفت: به دلیل اینکه افزایش شهریه این دانشجویان در دفترچه راهنمای تحصیلی سال ۹۲ درج نشده بود، شهریه آنها در سال ۹۲ طبق روال سابق و بر اساس مصوبات سال ۹۱ است به اضافه افزایش سنواتی آن و ارقام جدیدی که برای این مسئله معرفی شده است، به آینده موکول شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری آخرین وضعیت دانشگاه ایرانیان پاسخ داد: من از جزئیات این مسئله اطلاع ندارم، اما آنچه که می‌دانم این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی از جلسات خود این موضوع را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره ظرفیت خالی برخی از موسسات غیرانتفاعی و برنامه وزارت علوم در این زمینه گفت: جلسه‌ای که با روسای موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی داشتیم در همین زمینه بود و با توجه به اینکه شرایط کشور از نظر جمعیتی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل شاهد کاهش تقاضاها در بخش دانشگاه‌ها هستیم، بنده با موسسات آموزش غیردولتی، دانشگاه آزاد و پیام نور جلسات مختلفی را برگزار کرده‌ایم و هدف این جلسات نیز تصمیم‌گیری در مورد وضعیت این دانشگاه‌ها متناسب با شرایط است.

توفیقی در پاسخ به سوال دیگری درباره رویکرد وزارت علوم درباره موسسات آموزش عالی تک جنسیتی چیست گفت: موسسات آموزش عالی تک جنسیتی یک انتخاب است و در کشورهای دیگر هم چنین تجربه‌ای وجود دارد به شکلی که چنین دانشگاه‌هایی در کنار سایر دانشگاه‌ها وجود دارد و کسانی که تمایل دارند می‌توانند برای ادامه تحصیل این فضا را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین اطلاعات از دانشجویانی که در سال‌های گذشته به دلایلی از تحصیل محروم شده‌اند و در سال جدید برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های خود پیوسته‌اند نیز گفت: کسانی که تا سال ۹۰ مشکل تحصیلی داشته‌اند، مشکلات برطرف شده است و به دانشگاه معرفی شده‌اند که تعداد آنها نزدیک حدود ۴۰ نفر است و در مقاطع مختلف تحصیلی به تحصیل می‌پردازند.

سرپرست وزارت علوم ادامه داد: تقاضاهایی نیز از طریق کمیته بررسی وضعیت این دانشجویان در وزارت از طرف دانشجویان قبل از سال ۹۰ نیز دریافت شده است که ما در حال بررسی آنها هستیم.

توفیقی با بیان اینکه اساتیدی که در سالهای گذشته حقی از آنها ضایع شده است و یا به دلایلی از خدمت محروم شده‌اند نیز می‌توانند تقاضاهای خود را به این کمیته ارسال کنند، گفت: فرقی در روش معرفی این اساتید به وزارت علوم وجود ندارد و خود این افراد یا روسای دانشگاه‌ها می‌توانند ما را از وضعیت آنها مطلع کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدام دانشگاه غیرانتفاعی عدالت در گرفتن دانشجو در ۴ رشته با آزمون داخلی نیز گفت: مادامی که این دانشگاه مجوز فعالیت خود را از شورای گسترش دریافت کرده است و استانداردهای آموزشی را رعایت کرده است، این مسئله مانعی ندارد.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان تغییر رؤسای دانشگاه‌های پیام‌نور و علمی‌کاربردی نیز گفت: این مسئله الان در دستور کار من نیست و در آینده باید نسبت به این مسئله تصمیم گرفته شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر