4

۱۳ آبان روز بازخوانی جنایات آمریکا

  • کد خبر : 105704
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱

روز ۱۳ آبان روز بازخوانی جنایات آمریکا در ایران است چرا برخی می‌خواهند آن را فراموش کنند

یادداشت محمدکاظم انبارلویی با عنوان «۱۳ آبان روز بازخوانی جنایات آمریکا» به شرح ذیل است:

ژاپن اکنون متحد آمریکاست و در بسیاری از سیاستهای جهانی با ایالات متحد آمریکا همگرایی دارد. ژاپن عضو گروه ۸ و گروه ۲۰ در کنار آمریکا و غرب است. ژاپن بهترین روابط علمی و تجاری را با آمریکا دارد. اما هر سال در سالگرد حمله وحشیانه آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی طی مراسم باشکوهی مردم ژاپن جمع می شوند و ضمن گرامیداشت یاد قربانیان این حادثه وحشتناک ، جنایات آمریکا در جنگ جهانی دوم و بویژه حادثه بمباران اتمی این دو شهر را محکوم می کنند. اما هیچ ژاپنی تا کنون حقانیت چنین مراسمی را علی‌رغم روابط خوب دو کشرو زیر سئوال نبرده است.
۱۳ آبان در تاریخ معاصر ما ۳  حادثه مهم در سه سال متفاوت را در خود جای داده است، که درهر سه دست پلید آمریکا نمایان است . ۱۳ آبان ۱۳۴۳ سالروز تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به دلیل اعتراض به معاهده ننگین کاپیتولاسیون است . سالی که امام خمینی(ره) به عنوان مظهر شرف و عزت و استقلال کشور فریادهای حق طلبانه خود را بر سر آمریکا و اسرائیل و رژیم مستبد پهلوی بلند کرد تا در تاریخ ثبت شود که ملت ایران زیر بار سلطه آمریکا نمی رود . شاه استقلال و حاکمیت ایران را در معرض فروش گذاشته بود.
نطق شورانگیز امام (ره) در دفاع از استقلال و عزت ملت ایران هنور درگوش مردم تازگی دارد. آن روز امام (ره) فرمودند:” تمام گرفتاریهای ما از آمریکاست. تمام گرفتاریهای ما از اسرائیل است . اسرائیل هم از آمریکاست” (تاریخ سیاسی معاصر ایران ج۲ صفحه۱۱۴ )
۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ سالروز کشتار دانش آموزان به دست رژیم دست نشانده آمریکا یعنی رژیم پهلوی است . با اوج گیری قیام ملت ایران در سالهای ۵۶ و۵۷ دانش آموزان جلودار همه حرکت های مردمی در کنار دگر اقشار بودند . در این روز که رژیم برای سرکوب اجتماعات دانشجویی به دانشگاه تهران حمله ور شده بود، دانش آموزان به کمک دانشجویان دانشگاه تهران آمدند و خون دانشجویان و دانش آموزان در این روز اتحاد همیشگی این دو قشر پیشتاز را به عنوان یک نماد به نمایش گذاشت ۱۳ آبان سال ۵۸ یکسال پس از کشتار خونین دانش آموزان رخ داد . در این روز دانشجویان به عنوان نسل بالنده انقلاب به انتقام خون شهیدان و حمایت آمریکا از شاه خائن و برای پایان دادن به دخالت های آمریکا در ایران لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و به سلطه آمریکا که نزدیک به نیم قرن در ایران پایدار شده بود، خاتمه دادند . روز ۱۳ آبان روز بازخوانی جنایات آمریکا در ایران است چرا برخی می‌خواهند آن را فراموش کنند.
روز ۱۳ آبان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و انقلاب دوم نامگذاری شد و بعدها مجلس شورای اسلامی این روز را به همین نام به ثبت رساند.
۳۴ سال پیش ملت ایران سفارتخانه آمریکا را به عنوان لانه جاسوسی شناسایی کرد امروز همه کشورهای جهان حتی کشورهای دوست آمریکا می دانند که سفارت آمریکا یعنی لانه جاسوسی!
امروز حتی صدای رهبران اروپا از تبهکاریهای آمریکا در امر جاسوسی در آمده است و معلوم شده است که آمریکا همه مکالمات خصوصی شهروندان اروپایی حتی گفتگوی رهبران اروپا را شنود می کرده است .
این روزها به بهانه مذاکرات ایران با  ۱+۵ برخی می خواهند با پاک کردن حافظه تاریخی ملت عظمت برگزاری و یادبود روز ۱۳ آبان را کم رنگ کنند . این در حالی است که مذاکرات نه به “دار” است و نه به ” بار” و اگر هم بر فرض ، مذاکرات به نتیجه برسد و به بخشی از دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران پایان داده شود هیچ دلیل عقلی وجود ندارد که برگزاری شکوهمند روز ۱۳ آبان کم رنگ و بی رمق شود. امروز آمریکا هیچ اقدام عملی در برداشتن تحریمهای ظالمانه و یا حتی کاهش آن بر نداشته است . معلوم نیست عده ای در داخل بر اساس چه عقلانیت سیاسی می گویند باید شعار مرگ بر آمریکا کم رنگ شود .
آمریکا امروز بر خلاف همه حقوق انسانی  و حقوق بین الملل بر طبل خصومت با ملت ایران می کوبد و تهدیدهای ضد حقوق بشری خود را گسترده تر می کند و حتی تهدید نظامی با جنگ افزارهای کشتار جمعی را به رخ ما می کشد. معلوم نیست چرا عده ای هنوز بنای مهرورزی با اصحاب کاخ سیاه آمریکا را دارند فهرست جنایات آمریکا چیزی نیست که از صفحه ذهن مردم ایران پاک شود آمریکاییها هر روز برای نابودی ایران نقشه می کشند و آن را هم عملیاتی می کنند. در مقابل ما اینجا فقط حرف می زنیم و شعار می دهیم و جالب اینجاست که برخی می گویند این شعار را هم ندهید . یعنی خفه کردن خشم و نفرت مردم در گلوی تاریخ ایران ، این وقیحانه ترین کاری است که ممکن است صورت گیرد.
بیایید به ندای قرآن گوش فرادهیم که خداوند به پیامبر اعظم (ص) فرمود، ” ای پیامبر هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، مگر اینکه از آیین آنها پیروی کنی ! ای پیامبر بگو راهی که خدا نشان دهد راه حق به یقین همان است البته اگر از میل و خواهش آنها پیروی کنی بعد از آنکه طریق حق را به یقین دریافتی دیگر خدا یارو یاور تو نخواهد بود”( سوره بقره آیه ۱۲۰)
برخی فکر می کنند کوتاه آمدن در برابر آمریکا و اسرائیل آنها را راضی خواهدکرد و آنها به خصومت ورزی علیه ملت پایان خواهند داد. آنها واقعا سخت در اشتباه هستند نمونه مصر در زمان ما در همین چند قدمی نگاه ماست و واقعا عبرت آمیز است . ما اگر به کفر، الحاد وستم آنها رضایت دهیم نابود خواهیم شدو خداهم فرموده است دیگر ما را یاری نخواهد کرد.
ما بیش از سه دهه است پنجه در پنجه آمریکا و قدرتهای جهان انداخته ایم .
خداوند این مبارزه را تایید و حمایت کرده است . دشمنان نظام یکی پس از دیگری نابود شدند. شاه و ازنابش به موزه تاریخ سپرده شدند.فروپاشی قدرتهایی که دربرابر ایران اسلامی ایستادند حتمی و اجتناب ناپذیر است . صدام و شرکایش الان کجا هستند؟ شوروی ملحد الان کجاست؟ دیریا زود دشمنان ایران به همان جایی خواهند رفت که صدام و … رفتند.
۱۳ آبان امسال از هر سال پرشکوهتر برگزار خواهد شد .
ملت ما ارزش فریادهایی را که علیه استکبار جهانی می‌زند نیک می داند همین فریادها بوده است که کاخ های ستم و بیداد را سرنگون کرده و خواهدکرد. به همین دلیل ۱۳ آبان یک روز فراموش نشدنی در تاریخ ماست و ملت آن را از دست تحریف اغیار مصون نگه خواهد داشت .
۱۳ آبان امسال مصادف است با آغاز محرم . ملت ایران با بهره گیری از روحیه مقاومت که برخاسته از فرهنگ ” هیهات من الذله”  نهصت عاشورا است در کنار حسین زمان بودن را بیشتر تمرین خواهد کرد و به یزید و یزیدیان زمان لعن و نفرین خواهد فرستاد .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=105704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر