4

بشار اسد: سوریه پیروز خواهد شد

  • کد خبر : 107179
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷

رئیس جمهوری سوریه در دیدار با جمعی از اعضای کنگره ملی احزاب عرب بر لزوم متحد شدن تلاش‌ها برای رویارویی با افکار تکفیری که کشورهای عربی را هدف قرار داده تاکید کرد.

به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز سه شنبه با جمعی از اعضای دبیرخانه کنگره ملی احزاب عرب که در دمشق نشست فوق العاده‌ای را برگزار کرده دیدار کرد.

 

در این دیدار اسد اعلام کرد: کاهش نقش فعال احزاب عرب در جوامع ما ظرف سال‌های گذشته زمینه را برای برخی افکار و جنبش‌های غربی فراهم کرده تا وارد این جوامع شده و به تبلیغات خود ادامه دهند.

 

وی بر اهمیت احیای نقش احزاب و سازمان‌های مردمی در مراحل آتی و نیز تحکیم روابط میان احزاب عربی برای خدمت به منافع مشترک کشورهای منطقه و تقویت روابط میان ملت‌ها تاکید کرد.

 

اسد همچنین متحد شدن تلاش‌ها برای رویارویی با افکار تکفیری و تروریستی که کشورهای عربی و توسعه و رشد آن‌ها را هدف قرار داده خواستار شده و اهمیت پایبندی به مفهوم ماهیت عربی تاکید کرد.

 

بشار اسد در این دیدار چندین مرتبه تاکید کرد که اطمینان دارد، سوریه پیروز خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: عربستان در تلاش است تا برخی توافق‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را ناکام بگذارد و ریاض تمام تلاش خود را می‌کند تا برگزاری نشست ژنو ۲ را به تعویق بیاندازد.

 

یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست اعلام کرد که رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار تاکید کرده است: از ما می‌خواهند تا در ژنو، سوریه را به احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان تحویل دهیم، اگر این امر رویکرد کلی و هدف اصلی برگزاری ژنو ۲ باشد، دلیلی برای رفتن به ژنو وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: هر نشستی که در آن سوری‌ها آینده کشور خود را ترسیم نکنند، موفق نخواهد شد.

 

رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد: مخالفان می‌توانند به کشور بیایند و سوریه آنها را می‌پذیرد، اما این پذیرش در چارچوب اصول و ارزش‌های اساسی است.

 

وی عنوان داشت: دمشق می‌تواند با آنها آشتی کند، اما نمی‌تواند کسانی را عفو کند که به سوریه خیانت کردند و خون مردم را ریختند.

 

بشار اسد اظهار کرد: زمانی که گزینه حمایت از لبنان و مقاومت را انتخاب کردیم، می‌دانستیم که امور چگونه پیش می‌رود چرا که گزینه ملت سوریه،‌ استقلال در اراده است. ما در کنار لبنان ایستاده‌ایم و در حال حاضر نیز بهای مواضع ملی خود در لبنان، فلسطین، عراق را می‌پردازیم که نشات گرفته از اراده سوریه و ایمان خود به ساخت ملت عربی آزاد و مستقل است.

 

رئیس‌جمهوری سوریه بر اهمیت تحکیم روابط میان احزاب عربی جهت حفظ منافع مشترک ملت‌های منطقه تاکید کرد.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=107179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر