به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سنسورهایی در راستای پیشگیری از یخزدگی پل طبقاتی صدر نصب شده است که قبل از اینکه سطح پل یخ زده شود، هشدارهایی را اعلام و نسبت به پیشگیری از یخزدگی اقدام میشود.
وی در خصوص صرفه جویی های انجام شده در اجرای پروژه گفت: در حوزه کیفیت و سرعت بهتر از تجربههای قبلی عمل کردهایم و صرفهجویی ۳۸ میلیارد تومانی در هزینهکردهای سال گذشته داشتهایم.
به گفته حسینی، تمام قطعات پل و مصالح ساختمانی آن از جمله سیمان، میلگرد و سنگ در داخل کشور تولید شده است و کابلهای ۲۳۰ ولتی را در این پروژه برای روشنایی پلها از زیر زمین رد کردهایم.
وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص دیوارههای جذب صوت گفت: برای اولین بار دیوارههای جذب صوت با کیفیت بالا و در حد دیوارههای ساخت کشورهای اروپایی ساختهایم و در این پروژه نیز از این دیوارهها استفاده کردهایم و رسما اعلام میکنیم هیچ محصولی در ساخت پل صدر و تونل نیایش از کشورهای آسیایی خریداری نشده است.
حسینی گفت: ۶ هزار نفر در پروژه پل طبقاتی صدر و تونل نیایش فعالیت داشتند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به سیستم هوشمند ترافیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: از ابتدای بهرهبرداری پل طبقاتی صدر سیستمهای هوشمند ترافیکی نیز فعال میشوند.
وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه پل صدر به تونل نیایش متصل است و ورود اتوبوس و ماشینهای سنگین به داخل تونل ممنوع است، به همین دلیل ماشینهای سنگین اجازه تردد در پل صدر را ندارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص مقاومت این پروژه در برابر زلزله گفت: نگهداری ابنیه و پلها درخواستی به شورای شهر دادهایم که شرکت مستقلی برای نگهداری از ابنیه و پلها تشکیل شود و امیدواریم شورای شهر تهران با این درخواست موافقت کند.