1

تونل صدر – نیایش ،بهترین تجربه تونل شهری در سطح کشور است

  • کد خبر : 61472
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت : تونل صدر – نیایش از نظر قیمت تمام شده و زمان اجرا ، بهترین تجربه تونل شهری در سطح کشور است .

به گزارش خبرنگار ما ، سید مازیار حسینی در مراسم قدردانی از دست‌ اندرکاران طرح تونل صدر – نیایش با بیان اینکه مجموع طول بزرگراههای تهران تا پایان سال ۸۴ ، ۳۰۴ کیلومتر بود ، گفت : این میزان تا پایان سال ۹۰ به ۴۵۳ کیلومتر رسید که در مجموع ۱۵۰ کیلومتر به کل بزرگراههای شهر تهران اضافه شد.
حسینی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۱ تاکنون نیز ۴۰ کیلومتر به سطح معابر و شریان های اصلی شهر اضافه شده است گفت : البته تا پایان این دوره مدیریت شهری نیز ۶۰ کیلومتر به آن اضافه خواهد شد که در مجموع به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید .
وی افزود : با اضافه شدن این ۱۰۰ کیلومتر به ۱۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراه های ساخته شده قبلی ، طول بزرگراههای ساخته شده به ۲۵۰ کیلومتر خواهد رسید که معادل ۸۰ درصد کل تاریخ بزرگراه ‌سازی در تهران تا قبل از این دوره مدیریت شهری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به ساخت تونل‌ های شهری در پایتخت اشاره کرد گفت : پیش از این دو تونل رسالت و توحید ساخته شده بود و در طول دو سال گذشته نیز ، دو تونل شهری دیگر یعنی نیایش و امیرکبیر ساخته شد که سه برابر کل تونلهای موجود تهران طول دارد.
وی افزود : تونل نیایش به طول ۱۰ هزار و ۲۵۲ متر و تونل امیرکبیر به طول ۲۰۰۰ متر در کمترین زمان ممکن ساخته شد که تجربه بی ‌نظیری در پایتخت و کشور به شمار می‌ رود ضمن اینکه در تونل نیایش ، جامعه مهندسان برخی فناوری ‌های مهم از جمله حفاری در داخل آبرفت را بومی کردند.
حسینی گفت : جمهوری اسلامی ایران در سال quotation mark تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی quotation mark جزو پنج کشور برتر در حوزه تونل‌سازی و پل‌سازی قرار گرفت و این موضوع یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حاصل خودباوری ملت است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه حفاری تونل نیایش به طول۱۰ کیلومتر تنها در مدت ۲۳ ماه انجام شد گفت : بیش از ۶۰۰۰ هزار کارگر و مهندس در این تونل فعالیت کردند .
حسینی quotation mark مهندسی ارزش quotation mark را یکی دیگر از ویژگی‌های پروژه‌ تونل نیایش دانست و گفت : در بخش‌های مختلف این پروژه ، رکوردهای قابل توجهی درحفاری و بتن‌ریزی ثبت کردیم .
وی با بیان اینکه نخستین بار در این طرح از فاینانس چین استفاده شد افزود : شهرداری تهران توانست به موقع از اعتبار این فاینانس استفاده کند و حتی طرف چینی به دنبال ادامه همکاری با شهرداری تهران است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61472

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر