1

وزرا و معاونین روحانی حق ندارند بازدیدی از رسانه ها، به جز رسانه های دولتی داشته باشند!

  • کد خبر : 110748
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹

یکی از مشاوران رییس جمهور تلاش هایی را برای ممانعت از ارتباط دولتمردان و رسانه ها آغاز کرده است.

به گزارش جهان؛ شنیده شده مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور به وزرا و معاونین رئیس‌جمهور دولت یازدهم اعلام کرده که حق ندارند بازدیدی از رسانه‌ها -بجز رسانه های دولتی (نظیر ایرنا و ایسنا)- داشته باشند.
این در حالیست که حسن روحانی بارها بر جریان آزاد اطلاعات تأکید کرده است. وی همچنین دولت خود را دولت پاسخگو نام نهاده و پاسخگویی را افتخار دولت خود دانسته است.
با این حال، ممانعت مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور از گفت‌وگوی وزرا و مسئولان دولتی با رسانه‌های مستقل از دولت و نیز جلوگیری وی از حضور مقامات دولت در سایر رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها قابل تأمل و تعجب‌برانگیز بوده و خلاف مواضع رئیس‌جمهور در این زمینه است و نه‌تنها مانع تعامل حداکثری دولت یازدهم با رسانه‌ها می‌شود بلکه اساساً تعامل و ارتباط میان دولت و رسانه‌ها را به مخاطره می‌اندازد.
این اقدام تأمل‌برانگیز و دلسوزی ناپخته این سؤال را در اذهان مطرح می‌کند که آیا آقای مشاور با هماهنگی و اطلاع آقای رئیس‌جمهور دست به این کار زده یا اینکه وی تأکیدات رییس جمهوری را برای خود لازم‌الاجرا نمی‌داند که برخلاف گفته‌های ایشان، مانع پاسخگویی شفاف و بی‌پرده و صریح دولتی‌ها به رسانه‌های مستقل می‌شود؟
اعطای این انحصار ویژه به خبرگزاری رسمی دولت، علاوه بر زنده کردن خاطرات تلخ برخوردهای رسانه ای دولت احمدی نژاد، موجب می‌شود مقامات دولت یازدهم فقط با فهرستی از سؤالات تشریفاتی مواجه باشند و از نقد و انتقاد و سؤالات چالشی و منتقدانه سایر رسانه‌ها محروم بمانند که این مسئله نیز خلاف شعارهای رئیس‌جمهور محترم درباره انتقادپذیری دولت یازدهم و استقبال وی از نقد و انتقاد است.
این اقدام مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور علاوه بر آنکه هیچ نسبت و سنخیتی با شعار رئیس‌جمهور محترم مبنی بر جریان آزاد اطلاعات و دولت پاسخگو ندارد، موجب بدبینی و عدم اعتماد مردم و رسانه‌ها به سایر شعارهای دولت محترم هم خواهد شد. همچنین این شخصیت محترم باید بدانند که تقسیم بندی رسانه های درون کشور به “خودی و غیرخودی” یا به “حامی و مخالف”، آن هم در ابتدای کار دولت نه تنها از حجم انتقادات نخواهد کاست بلکه نقد تازه ای در باب دولت خواهد گشود. ضمن اینکه با توجه به قرار گرفتن در عصر ارتباطات و توسعه عظیم فضای رسانه ای، دیگر کنترل رسانه ها به روش دوران سازندگی امکانپذیر نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=110748

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر