5

در انتخابات فدراسیون تکواندو چه گذشت؟

  • کد خبر : 112568
  • ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷

سازمان بازرسی کل کشور به وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر، بازنشسته‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست فدراسیونهای ورزشی ارسال کرد که بعد از این نامه بود که انتخابات چند فدراسیون لغو شد. انتخابات فدراسیون تکواندو قرار بود یکم دی برگزار شود که دفتر امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان تنها ساعاتی قبل از آغاز این انتخابات تصمیم گرفت برای حفظ حقوق نامزدها، انتخابات این فدراسیون لغو شود و بعد از چند روز اعلام کردند که یازدهم دی این انتخابات برگزار شود.

ایسنا: بعد از همه این تنش‌ها هادی ساعی پر افتخارترین ورزشکار ایران در المپیک که کاندیدای ریاست فدراسیون بود و عزم خود را برای حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو و تصدی ریاست این فدراسیون جزم کرده بود با حکم سازمان بازرسی کل کشور و بدلیل عضویت در شورای شهر تهران نتوانست در این انتخابات شرکت کند. موضوعی که به مذاق او خوش نیامد و اعلام کرد این کار غیر قانونی است و به فدراسیون جهانی تکواندو و کمیته بین المللی المپیک شکایت خواهد کرد.
انتخابات فدراسیون تکواندو در نهایت بدون حضور هادی ساعی برگزار و سید محمد پولادگر برای چهار سال دیگر به عنوان رییس دراسیون انتخاب شد تا برای چهارمین دوره پیاپی بر این مسند بنشیند.

 مجمع فدراسیون تکواندو بدون حضور هادی ساعی آغاز شد

 مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون تکواندو امروز (چهارشنبه) یازدهم دی ماه قرار بود در ساعت ۱۰ در آکادمی ملی المپیک برگزار شود که این مجمع انتخاباتی با ۳۰ دقیقه‌ تاخیر آغاز شد.

 این مجمع در حالی به ریاست نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد که هادی ساعی و جمشید سهرابی دو تن از کاندیداهای حضور در این انتخابات حضور نداشتند.

 در این مجمع بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک، ناصر طالبی – به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان و صیدانلو به عنوان سرپرست فدراسیون حضور داشتند. بهنام اسبقی و محمد باقری معتمد به عنوان نماینده ورزشکاران مرد و فاطمه اسدپور به عنوان نماینده ورزشکاران زن در این مجمع حاضر هستند. سیروس رضایی ، نماینده داوران در این مجمع حضور دارد.

سجادی در ابتدای این مجمع بابت وقفه ۱۰ روزه در برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون از اعضای مجمع عذرخواهی کرد و گفت: این وقفه به خاطر درخواست هادی ساعی، یکی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون تکواندو و قهرمانان ارزنده ایران انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود نامه سازمان بازرسی کل کشور در مورد ممنوع بودن حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر و افراد بازنشسته در انتخابات فدراسیون‌ها را قرائت کرد.

  ساعی: به فدراسیون جهانی شکایت می‌کنم

 هادی ساعی پس از آن که نتوانست در مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کند، گفت: در مورد این اتفاقات به فدراسیون جهانی شکایت می‌کنم.

 هادی ساعی در این رابطه اظهار کرد: با این که برای حضور در مجمع چندین بار از من دعوت شده بود، نتوانستم در این مجمع به عنوان کاندیدا شرکت کنم. می‌توانم بدون مشکلی در مجمع حضور داشته باشم اما امروز اعلام کردند که نمی‌توانم بدون مجوز در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت کنم و گفتند که مدارکم ناقص است.

 وی افزود: به نظر من این انتخابات مهندسی شده است و شرایطی پیش آمده که من را از خانه‌ام (تکواندو) بیرون کردند، با این شرایط نمی‌توانم دیگر با فدراسیون همکاری کنم.

 قهرمان تکواندوی جهان ادامه داد: برای حضور در مجمع به من نگفته بودند که یکی از این دو بحث یعنی فعالیت در فدراسیون تکواندو و یا عضو شورای اسلامی شهر را انتخاب کنم، بلکه به من گفته بودند که بروم و فکر کنم و مجوز بگیرم، اما وقتی مجمع را بین دو روز تعطیل برگزار می‌کنند مشخص است که چه قصد و هدفی دارند.

 هادی ساعی در پاسخ به این سوال که آیا او را به مجمع فدراسیون تکواندو راه نمی‌دهند، گفت: کسی جلوی من را نگرفته است، اما نامه‌ای که برای من ارسال کرده‌اند کاملا واضح است و در آن گفته‌اند که حق حضور در مجمع را ندارم. من هم نمی‌توانم با زد و خورد وارد مجمع شوم. این در شأن من نیست.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات لازم برای حضور در مجمع فدراسیون تکواندو را انجام داده است؟ گفت: بله! من همه اقدامات را انجام دادم. به سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری و مجلس شورای اسلامی از طریق همه این سازمان‌ها مسائل مربوط به خودم را پیگیری کردم. اما در یک هفته‌ای که برای پیگیری این ماجرا به من زمان داده بودند، تنها سه روز کاری وجود داشت و از آن طرف هم وقتی مجمع را در یک روز بین تعطیلات برگزار می‌کنند مشخص است که هدفشان چیست. من اتفاقات رخ داده در مورد خودم را از طریق IOC و فدراسیون جهانی پیگیری می‌کنم و به آنها شکایت می‌کنم. مسئولان بدانند که قطعا این اتفاقی که برایم رخ داده است، برای فدراسیون تکواندو گران تمام می‌شود.

 قهرمان تکواندوی جهان گفت: مطمئن باشید که از حق خودم دفاع می‌کنم و به حقم خواهم رسید. هادی ساعی با این همه افتخاراتی که دارد جزو خانواده تکواندو است و کسی نمی‌تواند این افتخارات را از او بگیرد.

 وی ادامه داد: با این شرایط قصد ندارم دیگر با فدراسیون همکاری کنم. البته قصد تخریب هم ندارم و برای خانواده تکواندو آرزوی موفقیت دارم.

 سجادی: ساعی از شورا استعفا دهد بعد در انتخابات شرکت کند

 معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر هادی ساعی از شورای اسلامی شهر استعفا دهد، می‌تواند در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کند.

 نصرالله سجادی در ادامه مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو در مورد عدم حضور هادی ساعی در انتخابات فدراسیون و شائبه‌هایی که در این مورد به وجود آمده بود، اظهار کرد: باز هم اشاره می‌کنم که نامه سازمان بازرسی کل کشور در این مورد کاملا واضح است،‌ اما اگر هادی ساعی قصد دارد در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کند می‌تواند هم اکنون استعفای کتبی خود را از شورای اسلامی شهر بنویسد و با ارائه آن به انتخابات فدراسیون شرکت کند. این راهکاری است که قانون ارائه می‌دهد.

 هادی ساعی: پیشنهاد سجادی غیر قانونی است!

 هادی ساعی در مورد پیشنهاد نصرالله سجادی، رییس مجمع انتخابات فدراسیون تکواندو مبنی بر کناره گیری از عضویت در شورای شهر برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو گفت: این پیشنهاد غیر قانونی است و آقای سجادی نمی‌تواند این کار را از من بخواهند.

 نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع فدراسیون تکواندو گفته بود که اگر هادی ساعی از شورای اسلامی شهر تهران استعفا دهد می‌تواند در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کند. هادی ساعی در واکنش به این صحبت‌ها اظهار کرد: من صبح امروز (چهارشنبه) در دفتر آقای سجادی جلسه‌ای کامل با وی برگزار کردم که در این جلسه نماینده سازمان بازرسی کل کشور هم حضور داشتند. در همین جلسه دو پیشنهاد به آقای سجادی دادم. پیشنهاد اولم این بود که در انتخابات فدراسیون تکواندو شرکت کنم و اگر رای آوردم به دنبال گرفتن مدارک لازم برای فعالیتم در ریاست فدراسیون باشم.

 وی افزود: در ادامه این پیشنهاد گفتم که اگر رای آوردم تا روزی که مستندات لازم برای فعالیتم در ریاست فدراسیون تکواندو را نیاوردم برایم حکم ریاست صادر نکنند. اگر هم نتوانستم این مستندات را بیاورم خیلی راحت استعفا می‌دهم.

 مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو، گفت: این پیشنهاداتی که به آقای سجادی ارائه کرده‌ام خیلی راحت‌تر از کارهایی بود که برای آقای شفیع در فدراسیون هاکی انجام شده بود. به او اجازه دادند که در انتخابات ریاست فدراسیون شرکت کند و اگر رای آورد به دنبال گرفتن مجوز از هیات دولت باشد.

 وی ادامه داد: دو روز پیش همین آقایان اعلام کردند که من تنها با نامه رسمی و طبق قانون می‌توانم در انتخابات شرکت کنم، اما چطور شده که الان کاری غیر قانونی را می‌خواهند انجام دهند. مگر آقای سجادی، رییس شورای اسلامی شهر است که این پیشنهاد را به من می‌دهد؟ خود او که فردی قانون مدار است، پس چطور شده است که این کار را می‌خواهد انجام دهد؟

 جمشید سهرابی از حضور در مجمع تکواندو انصراف داد

 کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو در اعتراض به برخوردی که با هادی ساعی شده بود از مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو انصراف داد.

 جمشید سهرابی که کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو بود در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: من به عنوان رییس هیات استان تهران و کاندیدای ریاست فدراسیون تکواندو می‌توانستم در این مجمع شرکت کنم و هیچ مشکلی نداشتم، ‌اما در اعتراض با نوع برخوردی که با قهرمان ارزنده ایران هادی ساعی شده است قصد ندارم دیگر در مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کنم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر بازنشسته ‌بودنش مشکلی در شرکت در انتخابات فدراسیون تکواندو را دارد؟! گفت: من هیچ مشکلی برای حضور در انتخابات فدراسیون را نداشتم و می‌توانستم در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کنم، اما به خاطر این نوع برخورد در انتخابات شرکت نخواهم کرد.

 سجادی: مجمع تکواندو قانونی بود

 معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو گفت: هادی ساعی ۱۰ روز زمان داشت و می‌توانست کارهای لازم را برای حضور در مجمع انجام دهد.

 نصرالله سجادی که به عنوان رییس در مجمع فدراسیون تکواندو حضور داشت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا هادی ساعی در این مجمع شرکت نکرد، گفت: قانون مشخص است و ما قانون را اجرا می‌کنیم. ۱۰ روز قبل بنا به درخواست آقای ساعی مجمع به تعویق افتاد و او گفت که سعی می‌کند در این ۱۰ روز مجوز حضور در مجمع را بگیرد.

 وی در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که انتخابات فدراسیون تیراندازی هم لغو نشود، با توجه به این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم نمی‌توانند برای ریاست فدراسیون کاندیدا شوند، گفت: وزارت ورزش و جوانان بارها اعلام کرده هر چه را قانون است، انجام می‌دهد و همه باید آن را اجرا کنیم. در مورد این انتخابات هم هر چه قانون بگوید، آن را انجام می‌دهیم.

 سجادی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که وزیر ورزش و جوانان برای فدراسیون تکواندو دستور تعیین سرپرست را داده بود که این دستور از سوی او انجام شده است چه پاسخی دارد، گفت: تاکنون شش مجمع برگزار ‌کرده‌ایم که همه آنها منظم برگزار شده‌ و هیچ کدام از آنها حاشیه‌ای نداشته‌اند؛ مگر آن که دیگران بخواهند برای آن حاشیه‌ای ایجاد کنند. به طور مثال در مورد مجمع فدراسیون باستانی هم در خود مجمع حاشیه‌ای نبود اما در بیرون از آن مجمع حواشی به وجود آمد. از همه رسانه‌ها خواهش می‌کنم که به قانون احترام بگذارند و در مورد این سوال شما من هر آن چه دستور بود را اجرا کردم.

 معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد این سوال که صبح امروز (چهارشنبه) جلسه‌ای با هادی ساعی داشته و در آن جلسه گفته که ساعی نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند، اما چه شده که در اواسط مجمع اعلام کرده ساعی می‌تواند در صورت استعفا از شورای اسلامی شهر در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کند، گفت: از طرف سازمان بازرسی کل کشور با من تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهند جلسه‌ای را قبل از مجمع با هادی ساعی داشته باشند که من هم تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم. در این جلسه نماینده سازمان بازرسی کل کشور هم حضور داشت که من صحبت زیادی نداشتم و بیشتر آنها با هادی ساعی کار داشتند.

وی افزود: در این جلسه نماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت که اگر ساعی قصد شرکت در انتخابات را دارد باید استعفایش در دستش باشد که ساعی این مساله را نپذیرفت. بعد از آن من پیشنهاد کردم که ساعی در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو شرکت کند و اگر به عنوان رییس انتخاب شد بعد از آن استفعا دهد که ساعی آن را نپذیرفت. ما هیچ موقع جلوی هیچ یک از ورزشکاران عزیزمان را نمی‌گیریم و نگرفته‌ایم. او می‌توانست به عنوان میهمان در این مجمع حضور داشته باشد. ما عین قانون را اجرا ‌کردیم.

سجادی ادامه داد: هادی ساعی در این جلسه حتی در مورد شرایط حضور بهرام شفیع در انتخابات ریاست فدراسیون هاکی هم نکاتی را ارائه کرد که نماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت شفیع بر اساس مجوز در انتخابات شرکت کرد و مشکلی نداشت.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که در برخی از انتخابات مانند فدراسیون پهلوانی، سرپرست فدراسیون حق شرکت در مجمع را نداشت، اما چه شده که در این انتخابات صیدانلو، سرپرست فدراسیون تکواندو نیز حضور داشت، گفت: باید بگویم که طالقانی دوست خوب من است و ارادت خاصی به او دارم. در آن جلسه به خاطر این که طالقانی کاندیدا بود و برای این که حاشیه خاصی به وجود نیاید خواهش کردیم که در مجمع شرکت نکند که او هم پذیرفت. در مورد صیدانلو هم باید بگویم که او از طرف وزارت در این مجمع حضور داشت و ضمن این که برای فدراسیون کاندیدا نبود و شرایطش فرق می‌کرد.

سجادی در مورد انتخابات فدراسیون‌های تیراندازی و کشتی و این که این حواشی در آن فدراسیون‌ها نیز تکرار نشود، گفت: در مورد فدراسیون تیراندازی که زمان برگزاری آن هنوز مشخص نیست. در مورد فدراسیون کشتی هم باید بگویم که در جلسه صبح امروز که با هادی ساعی داشتیم، عباس جدیدی هم به همراه او حضور داشت و تمام موارد را شنید. البته این موارد خطاب به او نبود، ‌اما در مورد تمام آنها به او نیز توضیح داده شد و آقای جدیدی هم در جریان تمام کارها است. او نیز می‌داند که این قانون است.

 وی در پاسخ به این سوال که هادی ساعی به برخی از اعضای مجمع اعتراض داشت، گفت: هر یک از کاندیداهای محترم که اعتراضی نسبت به اعضای مجمع داشته باشند و مستندان لازم در این رابطه را ارائه کنند ما آن مطلب را پیگیری می‌کنیم.

 معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که هادی ساعی اعلام کرده به خاطر این نوع برخوردها به IOC و فدراسیون جهانی تکواندو شکایت خواهد کرد، گفت: جواب این مورد را از خودش بپرسید، چرا که وقتی اتفاق نیفتاده، من چه جوابی به آن بدهم؟

 پولادگر:ساعی مثل پسرم است

 رییس فدراسیون تکواندو پس از انتخاب مجددش در این پست برنامه‌های آینده این فدراسیون را تشریح کرد.

 سید محمد پولادگر پس از پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون و انتخاب مجددش به عنوان رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا باز هم از کادر فنی قبلی فدراسیون و تیم‌های ملی استفاده خواهد کرد یا در آنها تغییراتی ایجاد می‌کند؟ گفت: در ابتدا باید از همه دوستان تشکر کنم و بعد از آن بگویم که محور برنامه‌های من در چهار سال آینده اخلاق مداری در تکواندو خواهد بود. ما در سال‌های گذشته عناوین زیادی را به دست آوردیم که بالاترین عنوان آن قهرمانی جهان بوده و به آن می‌بالیم، اما همین عنوان قهرمانی جهان وقتی با بحث‌های بی‌اخلاقی و چالش‌هایی همراه شد، تکواندو را به حاشیه کشاند که تا به حال شاهدش نبودیم. این نشان می‌دهد وقتی قهرمانی به دست می‌آید اگر شرایط و ویژگی‌های آن قهرمانی را نداشته باشد، آن قهرمانی آفت می‌شود که ما در تکواندو گرفتار آن شدیم. اگر خدا توفیق دهد قصد داریم اخلاق مداری را در رشته خودمان رشد دهیم که قدم‌هایی هم برای آن برداشته‌ایم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات انجام می‌شود یا خیر؟ گفت: تغییرات علت دارد و هر جا که لازم باشد تغییرات و اصلاحات به رفع مشکلات و رسیدن به اهدافمان کمک کند قطعا این تغییرات اتفاق خواهد افتاد. هدف ما اعتلای تکواندو است.

 رییس فدراسیون تکواندو ادامه داد: باید این را هم در نظر داشته باشیم که وقتی یک جمعی یک دل و یک هدف باشند می‌توانند سریع‌تر به مقصد برسند، اما وقتی فردی در آن جمع ساز مخالف بزند و کار خودش را انجام دهد، جلوی پیشرفت بقیه را هم می‌گیرد.

 وی در مورد این که هادی ساعی اعلام کرده اتفاقات این مجمع را به فدراسیون جهانی تکواندو و IOC شکایت می‌کند گفت: من هم این را شنیده‌ام، اما از خودش نبوده است و بعید می‌دانم که هادی ساعی چنین چیزی را گفته باشد. این که ما مسائل داخلی خودمان را به کشورهای خارجی بدهیم که خیر و صلاح ما را نمی‌خواهند این کار درست و پسندیده‌ای نیست. این کشورهای خارجی حتی در عرصه ورزش هم دشمن ما هستند. دادن بهانه به دست دشمنان شناخته شده اصلا درست نیست و قطعا ساعی این کار را نخواهد کرد. ضمن این که باید یادآور شوم شرایط انتخابات فدراسیون، شرایطی بود که در گذشته هم انجام می‌شد.

 پولادگر در مورد این که ذوالقدر بازنشسته است، اما با این حال از او می‌خواهد در فدراسیون استفاده کند؟ گفت: ان‌شاءالله که تکواندوی ایران از تجربیات خوب او و امثال او استفاده خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به رقابتی که بین او و هادی ساعی به وجود آمده و ساعی اعلام کرده که دیگر همکاری با فدراسیون نخواهد کرد، آیا از ساعی استفاده می‌کند؟ گفت: ساعی مثل پسرم است. آنقدر که با ساعی در مسافرت‌ها بودم با فرزندانم نبودم. (با خنده این دعوا و رقابت را شما رسانه‌ها ایجاد کرده‌اید.)

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=112568

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر