2

«امریکا برنامه جاسوسی را متوقف نمی‌کند»

  • کد خبر : 115641
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

اریک دریستر به عنوان یک عضو هیات مستقل بررسی دفاع از آزادی‌های مدنی و خصوصی امریکایی‌ها در یک گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت که برنامه گردآوری داده‌های مکالمات توسط سازمان امنیت ملی امریکا غیرقانونی است و باید متوقف شود.

اریک دریستر، تحلیل‌گر سیاسی

یک تحلیل‌گر سیاسی به پرس تی‌وی گفته است که مهم نیست چه تعداد گروه و هیات جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا را غیرقانونی توصیف کنند، این دستگاه آن قدر عریض است که «به سادگی نمی‌توان نقش آن را عوض کرد.»

در گزارش ۲۳۸ صفحه‌ای هیات نظارت بر آزادی‌های مدنی و حریم خصوصی آمده است که بند موسوم به بخش ۲۱۵ از قانون میهن‌پرستی امریکا «ادله کافی برای حمایت» از برنامه سازمان‌های جاسوسی برای گردآوری روزانه میلیون‌ها مکالمه شهروندان امریکایی وجود ندارد.

با این وجود، دریستر، بنیان‌گذار Stopimperialism.com روز پنج‌شنبه (۳ بهمن) به پرس تی‌وی گفت که «بدون توجه به این که چه دلایلی برای تحقیقات داخلی ممکن است وجود داشته باشد و یا این که هیات‌های مستقل و یا کمیته‌های تحقیق چه بگویند و یا حتی آن چه باراک اوباما، رییس جمهور امریکا پیشنهاد داد، «فعالیت‎‌های جاسوسی واشنگتن متوقف نخواهد شد.»

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا روز ۲۷ دی در سخنانی مهم از تغییرات جزئی در نحوه جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با تماس‌های تلفنی و ارتباطات اینترنتی افراد از سوی آژانس امنیت ملی خبر داد. جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی امریکا به بروز خشم گسترده در سراسر جهان منجر شده است.

اوباما در این سخنرانی تاکید کرد :«امریکا از افراد عادی که امنیت ملی ما را تهدید نمی‌کنند جاسوسی نمی‌کند.»

این در حالی است که دریستر گفت باراک اوباما برنامه جاسوسی را متوقف نمی کند «زیرا  آن چه ما می‌دانیم ایت است که ده‌ها و اگر نگوییم صدها میلیارد دلار برای این دولت پلیسی که در امریکا داریم، هزینه شده است؛ زیرساختی عظیم که همه چیز را از مکالمات تلفنی تا اطلاعات صوتی و تصویری و یا هواپیماهای بدون سرنشین و تا تمامی وجوه این سیستم که به سادگی نمی‌توان آن را تغییر داد.»

در همین حال پنجاه و سه درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی جدید «یو.اس.ای تودی» USA TODAY و «مرکز پژوهشی پیو» Pew Research Center ، مخالفت خود را با سیاست دولت امریکا در جمع‌آوری اطلاعات اینترنتی و مکالمات تلفنی که در قالب طرح به اصطلاح ضد تروریستی این کشور صورت می‌گیرد، ابراز کرده‌اند.

در این نظرسنجی که از پانزدهم تا نوزدهم ژانویه ۲۰۱۴ با شرکت هزار و پانصد و چهار امریکایی صورت گرفت، فقط چهل درصد از شرکت‌کنندگان از این گونه اقدامات حمایت کردند.

شمار امریکایی‌های حامی فعالیت‌های جاسوسی این کشور نسبت به آمار جولای سال گذشته (۲۰۱۳) که از حمایت پنجاه درصد از امریکایی‌ها و مخالفت ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان حکایت داشت، کمتر شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=115641

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر