1

عربستان سرمنشاء جنایت تکفیری ها است

  • کد خبر : 115643
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲

بروجردی گفت: فکر می کنم اقداماتی که در طول چند ماه گذشته اتفاق می افتد نشان دهنده شکست سیاست های آمریکا در سوریه است.

عربستان سرمنشاء جنایت تکفیری ها است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان سرمنشاء جنایت تکفیری ها است.

به گزارش خبرنگار مهر ، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ختم شهید اسدی دیپلمات ایرانی در مسجد نور تهران، در پاسخ به سوالی درباره نظارت مجلس بر مذاکرات هسته ای و اینکه آیا مجلس به تیم هسته ای اعتماد دارد گفت: نظارت مجلس یکی از دو رکن اساسی و وظیفه نمایندگان است. نظارت به این معنا است که چشم بینای ملت از طریق مجلس بر حفظ منافع ملی به صورت فعال صورت گیرد و اگر انحرافی وجود داشت مجلس به هنگام هشدار دهد تا دولت تصحیح مسیر کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ترور دیپلمات ایرانی گفت: فکر می کنم اقداماتی که در طول چند ماه گذشته اتفاق می افتد نشان دهنده شکست سیاست های آمریکا در سوریه است. با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران از روز اول اعلام کرده بود که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد باید از طریق گفتگوی سوری- سوری مشکل حل شود آمریکایی ها و هم پیمانانشان بعد از ۳ سال تحمیل هزینه به سوری ها امروز به همین جمع بندی رسیده اند بنابراین این تحرکات و انفجارهای تروریستی در لبنان در مقابل سفارت ما و بقیه انفجارها و همچنین افزایش انفجارها در عراق و حرکت پستی که عناصر تروریست در یمن انجام داده اند نشانه ضعف آنها است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ارزیابی از نشست ژنو ۲ خاطرنشان کرد: من پیش از این اجلاس گفته بودم که بدون حضور جمهوری اسلامی ایران ژنو ۲ موفق نخواهد بود و امروز هم معتقدم همین اتفاق در حال روی دادن است. امروز دولت سوریه بیش از هر زمان دیگری قدرتمند است و با توجه به تحولاتی که در حلب اتفاق افتاده است عملاً میدان رزم تحولات سیاسی را رقم می زند و در ژنو هر تصمیمی بگیرند بدون نظر دولت و ملت سوریه حتماً قابل اجرا نخواهد بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سیاست حمایتی جدی خود را از محور مقاومتی سوریه ادامه خواهد داد.

بروجردی درباره پس گرفتن دعوت بان کی مون از ایران برای شرکت در نشست ژنو ۲ بیان کرد: این مساله نشان داد دبیرکل سازمان ملل استقلال رای ندارد و در فشار آمریکایی ها دعوت رسمی خود را پس گرفت و این امر قبل از اینکه برای هر کسی دیگری یک نقطه ضعف باشد برای سازمان ملل و دبیرکل این سازمان نقطه ضعف است.

وی درباره ارزیابی از ادامه مذاکرات هسته ای گفت: جمهوری اسلامی ایران بر سر تعهدات خود است. اصل و محور حفظ حقوق ما است، نگاه ما به سند ژنو نگاه تصریح شده در چشم انداز است که پرونده اتمی جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت خارج می شود و موضوع هسته ای ایران به جایگاه خود یعنی آژانس باز می گردد، همه تحریم ها برطرف می شود و جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشور دارای توانمندی صلح آمیز هسته ای به فعالیت های خود ادامه می دهد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس درباره ترورهای اخیر اقدامی خواهد کرد گفت: در ارتباط با این موضوع هم از قبل جلساتی را داشته ایم و هم در آینده خواهیم گذاشت. فکر می کنم با توجه به این که فصل بودجه است باید یک رقم مناسبی را برای بالا بردن حفاظت از سفارتخانه ها و دیپلمات ها تخصیص دهیم.

وی در این باره که آیا قرار نیست شکایتی تنظیم شود، گفت: براساس گزارشی که دریافت کرده ایم وزارت امور خارجه هم هیاتی را ارسال کرده اند و هم مذاکرات جدی با دولت یمن دارند. دولت یمن باید این مسئولیت را تقبل کند و پاسخگوی این رویدادی که بر خلاف همه موازین بین المللی است باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نشست داووس گفت: نشست داووس یک فضای اقتصادی و فرصت مناسبی برای به چالش کشاندن سیاست های تحریمی آمریکا است. آمریکا می خواهد دیگران سرمایه گذاری نداشته باشند و حضور آقای رئیس جمهور در نقطه مقابل سیاست آمریکا است.

وی درباره بحث دخالت عربستان در ترور دیپلمات ایرانی و سایر اقداماتی که بر علیه ایران صورت گرفته است گفت: عربستان بدون تردید سرمنشاً جنایت های تکفیری ها است. امروز کسی در دنیا نیست که از این موضوع مطلع نباشد و تا زمانی که عربستان این سیاست اشتباه خود را تغییر ندهد فکر نمی کنم منطقه روی آرامش را به خود ببینند.

بروجردی درباره حمله تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت گفت: وزیر امور خارجه در کی جلسه در کمیسیون امنیت ملی شرکت کردند، جلسات را ادامه می دهیم و با سفیرمان در لبنان نیز مذاکراتی برای پیگیری این موضوع داریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=115643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر