6

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی “ناتو” گروههای مسلح را برای خرابکاری در سوریه آموزش داده است.

  • کد خبر : 1175
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

” طالب ابراهیم ” در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: سوریه به مواضع درست خود اطمینان دارد و تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب نمی کند اما سازمان های مسلح بسیار قدرتمندی هستند که در خارج از سوریه آموزش دیده اند و با سوء استفاده از شرایط علیه دولت سوریه می […]

” طالب ابراهیم ” در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: سوریه به مواضع درست خود اطمینان دارد و تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب نمی کند اما سازمان های مسلح بسیار قدرتمندی هستند که در خارج از سوریه آموزش دیده اند و با سوء استفاده از شرایط علیه دولت سوریه می جنگند.

وی افزود: بخشی از این آموزشها برعهده نیروهای ناتو و رسته موسوم به “دلتا” بوده است که در این زمینه اطلاعات موثقی در دست است.

طالب ابراهیم تاکید کرد: روسیه به خوبی این موضوع را درک می کند و به همین علت به پیش نویس قطعنامه ای که برخی کشورهای غربی قرار است علیه سوریه در شورای امنیت مطرح کنند، رای نخواهد داد زیرا در غیر این صورت وضعیت گسترش خواهد یافت و همان روندی را که لیبی طی کرد، خواهد پیمود.

این کارشناس سوری در ادامه با بیان اینکه “سوریه از عادلانه بودن مسئله ای که از آن دفاع می کند، آگاه است”، خاطرنشان کرد : به همین علت است که سوریه آماج جنگ وحشیانه قرار گرفته و شاهد صحنه های بی سابقه، خونین و وحشتناک در طول تاریخ خود است.

وی افزود: در حال حاضر چشم امید مردم سوریه در وهله اول به ارتش این کشور و نظام آن است که برخاسته از رای واقعی آنها است.

طالب ابراهیم تاکید کرد: دمشق قدرت، اراده، امکانات و سازوکارهای لازم و کافی برای مقابله با این تجاوزگری مشترک ناتو، آمریکا و اسراییل علیه ملت سوریه را که توسط مزدوران مسلح آنها در این کشور اجرا می شود، در اختیار دارد.

طالب ابراهیم خاطرنشان کرد: غرب درصدد است تا اوضاع سوریه را در مسیر تحولات لیبی سوق دهد تا شاهد سقوط برخی مناطق مرزی و تشکیل شورای انتقالی از افراد دست نشانده و آنگاه تقسیم سوریه باشیم.

وی  تاکید کرد: در سوریه جریانی وجود ندارد که بخواهد این نقشه ها را اجرا کند، و تنها چیزی که هست گروههایی از جنایتکاران هستند که سوریه قاطعانه دست آنها را کوتاه خواهد کرد.

این کارشناس روابط بین الملل احتمال دستیابی به اجماع میان کشورهای عضو شورای امنیت برای صدور قطعنامه علیه سوریه را بعید دانست، و گفت: مواضع روسیه و چین ثابت است و لبنان نیز به چنین قطعنامه ای رای نخواهد داد زیرا به خوبی می داند که اگر امنیت ملی سوریه در معرض هرگونه گزندی قرار گیرد، لبنان درمعرض تندباد حوادث خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر