3

ایوبی: مجلس و علما از ما راضی هستند

  • کد خبر : 121204
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

همه اعضای کمیسیون از ما تشکر می‌کردند و حتی بزرگان و علما دین از ما راضی بودند.

 

 

تسنیم/حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در مراسم آئین آغازین اکران نوروزی ۹۳ در پردیس سینمای آزادی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت.

برخی افراد می‌خواهند این همه خوشی را به کام مردم تلخ کنند

ایوبی در پاسخ به خبرنگاری که به گزارش تلویزیونی اشاره داشت که در ان به اختلافات صنوف سینمایی دامن زده شده بود، گفت: من فکر می‌کنم کسانی که از جشنواره و اتفاقات بعد از آن ناراضی هستند از ما تصوری ماورایی دارند و فکر می‌کنند ما در عرض این چهارماه باید معجزه می‌کردیم. جشنواره فجر درخت تنومند ۳۰ ساله‌ای است که اگر بناست هرس شود و شاخ و برگهایش اصلاح شود قطعا در این سه چهار ماه و با این همه حواشی که وجود دارد امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد، خاطرنشان کرد: همه اعضای کمیسیون از ما تشکر می‌کردند و حتی بزرگان و علما دین از ما راضی بودند. جامعه سینمایی نیز بارها از ما تقدیر کرده است. من تعجب می‌کنم چرا برخی افراد می‌خواهند این همه خوشی را به کام مردم تلخ کنند.

رئیس سازمان سینمایی افزود: من بارها گفتم که باید جلسه نقد و بررسی برای جشنواره بگذاریم؛ البته نه برای این جشنواره که گذشت. جشنواره فجر امسال جشنواره کم عیب و نقصی بود. امیدوارم برای سالهای بعد جشنواره‌ای بومی، اسلامی و انقلابی تر نسبت به جشنواره‌های سال قبل را داشته باشیم.

تلاش می‌کنیم دغدغه‌های فرهنگی رهبری را به حداقل کاهش دهیم

ایوبی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، گفت: ما مسئولین سینما دغدغه‌های رهبری را هم می‌فهمیم و با تمام وجود باور داریم. تلاش می‌کنیم دغدغه‌های رهبری که عالمانه و کارشناسانه است را به حداقل کاهش دهیم. برای رسیدن به این مطلوب همه باید همه دست به دست هم دهیم و از عیبجویی، طعنه زدن و بهانه جویی پرهیز کنیم و با همکاری، همدلی و در کنار هم کار کردن باعث تحقق خواسته‌های ایشان شویم. بنده هم خودم را جزو همان جوانهای انقلابی می‌دانم که رهبر انقلاب در مورد آنها فرمودند که باید مواظب آنها باشیم.

ایوبی در پاسخ به سوالی در مورد اظهاراتش در مراسم جشنواره تجلی اراده ملی تاکید کرد: در آن جلسه هیچکدام از حرفهایم متوجه حاتمی‌کیا نبود.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا اظهارتی که از جانب شما برای جشنواره فیلم کودک صورت می‌گیرد برای سایر جشنواره ها نیز گفته می‌شود گفت: ما در جشنواره فیلم کوتاه و مستند تولیدات خوبی داریم اما جشنواره برای کسانی است که تولیدات سینمایی دارند و بدون تولید سینمایی جشنواره معنایی ندارد. در راستای همین تصمیم بناست که جشنواره فیلم کودک به صورت دو سالانه برگزار شود.

فیلم محمد (ص) ،حاشیه هایی فیلم رستاخیز را ندارد

ایوبی در پاسخ به این سوال که آیا حواشی که برای فیلم رستاخیز پیش آمد برای فیلم محمد(ص) در سال آینده نیز پیش می‌آید، گفت: برای فیلم «محمد(ص)» هیچ حاشیه‌ای نیست چون تیم سازنده فیلم همه تدابیر را اندیشده‌اند. فیلم «رستاخیز» هم داشت از مجرای طبیعی نقد و بررسی خارج می‌شد و در حق کسانی که سالهای سال برای تولید این فیلم زحمت کشیدند ستم شد. ما در این قضیه ورود کردیم وعلما نیز کمک کردند تا در این مورد حق عوامل فیلم ضایع نشود.

ایوبی با اشاره به پیشنهادی که در جشنواره تجلی اراده ملی در مورد تولید فیلم با حضور کارشناسان مرتبط با فیلم اضافه کرد: سازمان سینمایی آمادگی دارد از کسانی که برای ساخت فیلم دینی برنامه ای دارند با استفاده از کارشناسان مجرب حوزه علمیه قم کمک بگیرد و همچنین در مورد ساخت فیلمهای اجتماعی با مسائل فرهنگی هم از کارشناسانی که به حوزه خانواده مسلط هستند استفاده می کنیم و به نظر من قرار گرفتن نخبگان علمی در کنار سینماگران یک اتفاقی خوشایندی است که باید صورت بگیرد.

رئیس سازمان سینمایی در مورد ترکیب شورای عالی سینما گفت: ترکیب شورای عالی سینما متشکل از هفت نفر هستند که دو نفرنماینده صنف هست و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

سالن های سینماتجربه پاتوق های فرهنگی می شوند

ایوبی  با اشاره به طرح «سینما تجربه» بیان داشت: کارگاهی از عوامل معتبر سینمایی تشکیل شده است و در آن به نگاه خلاقانه برخی از فیلم ها که از ویژگی های سینماست تاکید شد و به تبع بخش مهمی از این نگاه خلاقانه متعلق به انجام تجربه های تازه است که مخاطب خاص نیز دارد از همین رو در نظرداریم با تامین نظر سینماداران فضای نمایش این بخش از سینمای ایران را با وجود مخاطب خاصی که دارد تامین کنیم و برای حمایت از اینگونه فیلم ها از سالنهای سینمایی حمایت می کنیم تا پاتوقهای فرهنگی باشد.

در مورد اکران فوتبال های جام جهانی در سالنهای سینما گفت: اکران بازیهای جام جهانی از مطالبات سینما داران است ولی هنوز گفتگو در این مورد جلسه ای با سینماگران و نیروی انتظامی نداشتیم ولی بنده خودم معتقدم که به هر بهانه ای پای مردم به سالنهای سینما کشیده شود برای سینما مفید است .

درمورد شیوه اجرایی مدرسه عالی سینما گفت: کارهای مطالعاتی این مدرسه نزدیک به پنج ماه است که  در حال انجام است و مدرسه عالی سینما یک مدرسه کارگاهی است در حالیکه دانشگاه ها به صورت تئوریک است ولی مدراس عالی به صورت یک دانشگاه کارگاه است و ضوابط دست وپا گیر دانشگاه ها برای استادی و ثبت نام را ندارد و همه بزرگان سینما در آن فعال هستند.

مدرسه عالی سینما مستقل از انجمن سینمای جوان است

وی در مورد سوالی که آیا این مدرسه عالی سینما در دل انجمن سینمای جوان برگزار می شود گفت: مدرسه عالی سینما به صورت مستقل از انجمن سینمای جوان است و ورود به مدارس عالی خیلی مشکل است ولی همه خروجی این مدارس به سینما وارد می شوند.

ایوبی در مورد اکران فیلم های روز دنیا در سالنهای سینمایی گفت: اگر سالن های سینما هنر و تجربه راه بیافتد فیلمهایی هم سینمای دنیا نیز اکران خواهد شد.

ایوبی در مورد برنامه حمایتی سازمان سینمایی از ساخت فیلمهایی چون «چ» گفت: انتظار اینکه مدیران سینمایی سالی ۵۰ فیلم درجه یک تحویل دهند درست نیست. در کشورهایی که صنعت سینمای پر قدرتی دارند سالی ۵۰۰ فیلم می سازند اما از این تعداد شاید تنها ۵ فیلم خیلی خوب وجود داشته باشد بنابراین قرار نیست سالی ۵۰ فیلم درجه یک مثل «چ» را به مردم تحویل دهیم.

وی در ادامه افزود: اما برای رسیدن به سینمایی خوب با تولید فیلم های درجه یک جلسات متعددی با انجمن سینمای دفاع مقدس، حوزه هنری و همه کسانی که در فیلمسازی مشارکت دارند گذاشته ایم تا همه ایده ها و امکانات خوب سینمای ایران را برای تولید آثار ارزشمند دور یک میز جمع کنیم تا به نتیجه خوب برسیم و به تولید فیلم های ارزشمند دست یابیم.

ایوبی در پایان درباره ارائه کارت هایی با عنوان «سینما کارت» گفت: پیشنهاداتی در خصوص عملی کردن طرح سینما کارت  ارائه شده است و در همین راستا با برخی از بانک ها نیز به جمع بندی رسیدم که تولید این سینماکارت‌ها را عملی کنند.

رئیس سازمان سینمایی در آخر ابراز امیدواری کرد که سال آینده سالی پر امید برای سینمای ایران باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر