5

مدیران جدید سازمان سینمایی معرفی شدند/ تأکید بر شفافیت در شیوه‌نامه‌ها

  • کد خبر : 288004
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

رئیس سازمان سینمایی در مراسم تکریم و معارفه مدیران زیرمجموعه‌های این سازمان، بار دیگر بر شفافیت شیوه‌نامه‌های نظارتی تأکید کرد.

رئیس سازمان سینمایی در مراسم تکریم و معارفه مدیران زیرمجموعه‌های این سازمان، بار دیگر بر شفافیت شیوه‌نامه‌های نظارتی تأکید کرد.

مدیران جدید سازمان سینمایی معرفی شدند/ تأکید بر شفافیت در شیوه‌نامه‌ها

به گزارش افق آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، مراسم تکریم و معارفه مدیران جدید سازمان سینمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی، مدیران، سینماگران و اهالی رسانه، صبح امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه در وزارت ارشاد برگزار شد.

در این مراسم حسین انتظامی با بیان اینکه وظیفه دارم از تلاش های مدیران تشکر کنم، گفت: خانم لادن طاهری از مدیران موفق سازمان است، برای کسانی که در حوزه آرشیو کار می‌کنند شاید بیش از آگاهی و دانش، تعصب ملاک باشد. محمدحسن خوشنویس از با تجربه های حوزه آرشیو که در این مراسم حضور دارند، می توانند این جمله را تایید کنند. فردی که در این حوزه فعالیت می کند باید قدر آن را بداند و برای توسعه آن تلاش کند که خانم طاهری چنین شخصیتی دارد به همین جهت همیشه قدردانشان هستیم.

وی درباره ابراهیم داروغه زاده نیز اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی آقای داروغه زاده به جز دانش و خوش‌فکری، خوش‌اخلاقی‌اش است و چیزی که برای من مهم بود اینکه عمده سینماگران کشور از حُسن تدبیر ایشان راضی بودند و انصافا کارهای بسیار موثری در دوره مدیریت ایشان انجام شد.

انتظامی یادآور شد: به جهت اینکه با بخش های مختلف وزارتخانه آشنایی دارم در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سازمان سینمایی از نظر اطلاع، آگاهی، سابقه، خوش فکری و همدلی بی نظیر هستند و برای من افتخار است که با آنها کار می کنم. زمانیکه تغییر چرخشی در آنها ایجاد می شود همدلانه همکاری می کنند لذا برای من همکاری با آنها توفیق است.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر هم آقای داروغه زاده عملکرد بسیار خوبی داشت و انضباط و شفافیت او زبان زد بود. طبق دستور وزیر همه رویدادهای فرهنگی باید ظرف مدت ۴۵ روز هزینه‌های خود را اعلام کنند که ایشان با مدیرت خوبشان اینکار را انجام دادند و سال گذشته نسبت به سال های قبل در جشنواره شاهد فیلم های خوبی بودیم اگر چه تلاش خود سینماگران بوده است که ما خادم آنها هستیم اما نوع مدیریت دبیرخانه جشنواره هم تاثیرگذار بوده که این نشان از موفقیت ایشان است. ضرورت داشت این دو حوزه راهبردی یعنی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و ارزشیابی و نظارت از هم جدا باشد که ایشان در جشنواره مستقر شدند.

انتظامی ادامه داد: سید مهدی طباطبایی نژاد که تحولات گسترده ای در حوزه مستند ایجاد کرد و در نشست های مختلفی که با صنوف ذی‌ربط داشتم از آنها قدردانی نسبت به ایشان شنیدم که نشان دهنده این است که مدیر می تواند  سیاست عمومی دولت را که گاهی می تواند در حد سخنرانی محدود بماند را محقق کند. یعنی ارتباط با صنوف ، عقب نشینی به نفع صنوف و اینکه تنها در جایگاه سیاستگذارانه قرار بگیریم که حتی در چنین مواقعی هم باید با مشارکت فعالان صنفی باشد. ایشان مدیر متعصبی است که جدای از سینمای مستند، سینمای انیمیشن و تجربی را هم به خوبی دنبال کرد. خوشبختانه همکاران خوبی در موزه سینما، مرکز گسترش و اداره نظارت هستند که کمک می کنند.

وی همچنین گفت: گرایش‌ها در برنامه و برنامه‌ها هم در بودجه دیده می‌شود، یعنی اگر مدیری اعلام می‌کند برایش سینمای انیمیشن مهم است باید دید در برنامه‌های او چه جایگاهی دارد و یا اگر بگوید سینمای فرهنگی برایش مهم باشد باید دید این گرایش در کدام برنامه متجلی شده است و آن برنامه در چه ردیف بودجه واقعی محقق می‌شود. لذا ما به مدیرانی نیازمند هستیم که توانمند باشند تا برنامه‌هایی که خودشان اعلام کردند و منتشر شده را به خوبی اجرا کنند.

انتظامی با بیان اینکه محمد حمیدی مقدم چهره نام آشنا در سینما است، گفت: حمیدی مقدم بیشتر در حوزه تولید فعالیت داشته از ایشان برای قبول مسئولیت تشکر می کنم و مطمئن هستم با خوش فکری که دارند شاهد موفقیت های رو به جلویی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خواهیم بود . مرکز گسترش به دلیل اینکه عهده دار حوزه های مختلف سینما است برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: از مهران عباسی انارکی هم از اینکه قبول زحمت کردند تشکر می کنم در جاهای دیگر افتخار همکاری با وی را داشتم . ایشان مدیر خوش فکر در حوزه های اقتصادی و فرهنگی هستند و در موزه که در آن فعالیت های توسعه فرهنگی سینما را داریم موفق خواهند بود.

* تأکید بر شفافیت در شیوه‌نامه‌های سینمایی

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: ما به سینماگران قول دادیم تا شیوه‌نامه‌های خود را به زودی منتشر کنیم همانطور که می‌دانید شفافیت یعنی پیش بینی پذیری و شفافیت صرفا انتشار آمار هزینه ها و ارقام درآمدها نیست . در سایه شفافیت هر فردی قبل از مراجعه به ما می تواند حدس بزند که ما با درخواست او (مجوز و حمایت) موافقیت می کنیم یا خیر و اگر موافقت نمی کنیم آیا نسبت به رقیب او هم که در شرایط مساوی بوده این رفتار را داشته ایم؟ با انتشار شیوه نامه ها ما در حوزه حمایتی و نظارتی می توانند متوجه این موضوع شوند. به عنوان مثال، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کند امسال چه موضوعاتی برایش مهم است؟چه ژانری برایش مهم است؟ اگر فیلمسازی تهرانی باشد یا شهرستانی آیا تبعیض مثبت می‌گذارم؟

انتظامی در پایان گفت: برای همه آرزوی توفیق دارم از مدیرانی که قبول مسئولیت کردند تشکر می کنم و همچنین از مدیرانی که مسئولیت را تحویل دادند قدردان زحماتشان هستم.

در انتهای مراسم که اجرای آن را مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی بر عهده داشت احکام مدیران توسط حسین انتظامی اعطا شد و از مدیران سابق تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم مدیران سینمایی، سینماگران، اعضای شورای صنفی نمایش، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، انجمن صنفی کارگردانان انیمیشن ایران، انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند، صنوف تهیه کنندگان، مدیران و پرسنل سازمان سینمایی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و موزه سینما حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=288004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر