3

آمریکا چین را به عنوان یک «تهدید بزرگ» متهم است

  • کد خبر : 12303
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۸:۰۹

آمریکا چین را متهم کرد که معلوم نیست می خواهد توانایی نظامی خود را چگونه مصرف کند. وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره توان نظامی چین که به تازگی منتشر شده، توان نظامی رشد یابنده چین را عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه آسیا-اقیانوسیه معرفی کرد. این گزارش ۹۴ صفحه ای روز چهارشنبه […]

آمریکا چین را متهم کرد که معلوم نیست می خواهد توانایی نظامی خود را چگونه مصرف کند.
وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود درباره توان نظامی چین که به تازگی منتشر شده، توان نظامی رشد یابنده چین را عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه آسیا-اقیانوسیه معرفی کرد.
این گزارش ۹۴ صفحه ای روز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ (۲۴ اوت ۲۰۱۱) به کنگره تسلیم شده است.
مایکل شیفر، معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور خاور دور، درباره این سند گفته است: «واشنگتن نمی داند چین می خواهد از توان نظامی فزاینده خود چگونه استفاده کند. سرمایه گذاری های نظامی چین سبب شده است امکان ایجاد توانمندی هایی برای چین بوجود بیاید که به صورت بالقوه سبب برهم خوردن توازن نظامی در منطقه می شود، خطر بروز سوء تفاهم ها و محاسبات اشتباه را افزایش می دهد و سبب تشدید نگرانی ها و تنش های منطقه ای می شود.»
بنابرگزارش دیوید کیتون، برای شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین در روز ۵ شهریور، در گزارش وزارت دفاع آمریکا پیش بینی شده است تا سال ۲۰۲۰، ارتش آزادیبخش خلق چین به قدرت نظامی پیشرفته تبدیل خواهد شد و چین خواهان افزایش قدرت نظامی اش در تایوان است.
آمریکا دارای پیمان نظامی با تایوان است. چین در ژانویه ۲۰۱۰ همکاری های نظامی با امریکا را به دلیل کمک نظامی این کشور به تایوان به حال تعلیق درآورد.
همچنین در این گزارش چین به انجام حملات سایبری علیه امریکا متهم شده است. در بخشی از این گزارش آمده است: «حملات سایبری از جمله حملاتی که در سال ۲۰۱۰ به رایانه های دولتی در آمریکا صورت پذیرفت، از چین نشات گرفته است.»
مقام های دولت چین واکنش های خشمگینانه ای به این گزارش نشان داده اند.
لیانگ گوانگلی، وزیر دفاع چین در پاسخ به این گزارش تاکید کرده است که ارزیابی های سالانه آمریکا از وضع نیروهای مسلح چین مملو از اغراق و تردیدهای بی پایه و اساس است.
انتشار این گزارش از سوی پنتاگون به فاصله کمی از سفر چن بینگدی رییس ستاد کل ارتش چین به واشینگتن که از ۹تا ۱۳ جولای ۲۰۱۱ (۱۸-۲۲ تیر ۱۳۹۰) انجام شد، نشان دهنده این است که مسافرت های تشریفاتی قادر به کاهش تنش های واقعی نظامی بین دو کشور نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]