3

شهید آوینی اهل درد بود و به دردها می‌پرداخت

  • کد خبر : 124458
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت:شهید آوینی اهل درد بود و به دردها می پرداخت. هنرمند بسیجی امروز باید در جامعه به نبرد سهمگین هنری و فرهنگی بشتابد همانند شهید آوینی و باید این را تمرین کنند آنقد زمین بخورند و بلند شوند تا پخته شوند و معرفت را بدست آورد.

“حسین قنادیان” در اولین مجمع استانی سازمان بسیج هنرمندان در کرمان با اشاره به در سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر و انقلاب اسلامی گفت: بعد از گذشت ۳۵ سال هنوز شاهد مظلومیت هایی هستیم که در عرصه فرهنگ رخ داده است .

 

وی ادامه داد: با طراحی و تدبیر مقام معظم رهبری، از گذشته‌های دور تا به امروز امسال را به نام فرهنگ می‌بینیم و این به نظر می‌رسد یک فرصت بی‌بدیل و بسیار خوبی است. در کنار اینکه ما باید شاد باشیم و خوشحال از اینکه این نامگذاری صورت گرفته و پای یک فرصت به عرصه فرهنگی باز شده است همچنان باید نگران دستخوش قرار گرفتن فرهنگ مانند سنوات قبل باشیم.اگر بخواهیم این نگرانی رخ ندهد باید همگی حریم هنر و فرهنگ را مراقبت کنیم و به نظر می‌رسد هر فردی که نام بسیجی را بر خود گذاشته است و در این عرصه فعالیت می‌کند باید قوی ترین فرد در این زمینه باشد.

 

قنادیان با بیان اینکه مدیریت جهادی تعارف ندارد و باید در آن عمل باشد،اظهار کرد: اینکه شب‌های شعر به مساجد کشیده شده است خود یک کار جهادی است اما قرار نیست فعالیت‌های دیگران را تکرار کنیم، باید از خودمان شروع کنیم و خلاقیتی جدید به کار بیریم .

 

وی اظهار کرد: در سال جاری باید اتفاقات جدیدی رخ دهد،باید به عنوان یک بسیجی هنرمند و دغدغه‌مند این عرصه که دلمان برای این مرز و بوم می‌سوزد، تفاوت‌های دیروز و امروز را با هم پیدا کنیم تا مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ برقرار شود.

 

وی با اشاره به اندیشه و تفکرات شهید آوینی گفت: شهید آوینی را اگر در لفظ و حس به اوج ببریم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد باید تفکرات شهید آوینی را مد نظر قرار داده و الگو بپذیریم.باید آن چیزهایی را که گفته نمی‌شود و خیلی‌ها جرأت گفتنش را ندارد بگوییم و باید خیلی از قلم‌هایی که نمی‌توانند بنویسند، بنویسند.جهاد در عرصه هنر انقلاب اسلامی کار بزرگی است و باید این اتفاق در سال جاری رخ دهد زیرا امسال، سال خلاقیت است.محافل هنری و روابط بین هنرمندان ما باید مورد توجه قرار گیرد که آیا واقعا آنچه را که در محافل هنری امروز ما و در جامعه ما وجود دارد مناسب است؟ مناسبات ما آن چیزی است که سازگار با هنر انقلاب اسلامی و جهادی و مدیریت جهادی دارداگر تحولات جدید قرار است اتفاق بیفتد تا فرهنگ ما روح تازه پیدا کند از همین الان باید آغاز شود. چرا وقتی می‌گویم فرش قرمزو چرا این واژه رسوخ پیدا کرده است؟ آیا هیچ زمان فکر کرده‌ایم که فرش قرمز را به فرش خدمت تبدیل کنیم؟ امسال سالی است که فکر هنرمند بسیجی ما باید قالب‌های هنر را در عرصه موجود بشکند. امسال بیش از آنکه هنرمندان به سمت تولید بروند باید به سمت تفکر و تامل و تعمق در اندیشه هنری داشته باشند و اصالت را به اندیشه دهند که اگر اندیشه شما منطبق بر آرمان‌ها بود روایت ختم شهید آوینی که دلها را فتح می کند تکرار می‌شد ولی اگر محصول هنری ما به خاطر انباشته شدن باشد، تلاشی بیهوده است.در سال جاری قرار نیست ما کاری را انجام دهیم که خاصیتی نداشته باشد ما از خودمان باید شروع کنیم امسال باید این نگاه را تقویت کنیم و به دنبال این باشیم که تلاش هنری ما منجر به حل یک مساله و مرض فرهنگی ما می‌شود یا خیر؟باید یک هنرمند و صاحب نظر فرهنگی را طبیب فرهنگ بدانیم که اگر نتواند دردی را درمان کند خاصیتی برای جامعه ندارد. طبیب بودن به معنای مداوای درد تک تک افراد جامعه است این آن چیزی است که باید به قلم ها بیاید و در اندیشه ها دل مشغولی ایجاد کند .اگر شهیدآوینی، آوینی شد چون خودش را شناخت و بر نفس خود بصیر بود.شهید آوینی در زندگی هنری خودش برای خودش مرجعیتی را پیدا کرد یک شاخصه ای را پیدا کرد که بتواند آن مقصدش برساند.آیا ما هم این مرجعیت را در وجودمان پیدا کردیم؟ شهید آوینی به شاخصه‌ای به نام امامت و ولایت رسید زیرا می‌دانست بدون ولی و راهنما به جایی نمی رسد و چون رسید همه چیز برایش حل شد .

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه شهید آوینی اهل درد بود و به دردها می‌پرداخت، افزود: هنرمند بسیجی امروز باید در جامعه به نبرد سهمگین هنری و فرهنگی بشتابد همانند شهید آوینی و باید این را تمرین کنند آنقد زمین بخورند و بلند شوند تا پخته شوند و معرفت را بدست آورند.

 

وی بیان کرد: فقر باید زدوده شود این زیبنده پیکره اسلام نیست که در جامعه فقر وجود داشته باشد.باید به عنوان یک درد برای هنرمند به این مشکل به بهترین وجه بپردازد. هنر شهید آوینی و هنر انقلابی یک هنر دردمند است و طبیبش هم باید دردمند و دلسوز باشد.هنرمند باید در میان دردها مردم بچرخد و ببیند که اگر مردم نیاز به شادی دارند آن را بسیار اما نه شادی که غفلت از حرکت درمسیر حق را به دنبال داشته باشد.

 

قنادیان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم هنر انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی در کنار یکدیگر قرار گیرند باید به دنبال حل مساله فرهنگی توسط هنرمندان باشیم و بدانیم که با شاخص حرکت کنند نه با سلیقه خود.

 

وی در پایان گفت: این بار بر روی دوش هنرمند تا زمانی سنگینی دارد که مردم تنها با اتکا به مکتب‌اش باشند و این یعنی استقلال فرهنگی و مدیریت جهادی باید این قدرت را داشته باشد تا استقلال فرهنگی را در جامعه به وجود آورد زیرا مقصد ما در مبارزه فرهنگی استقلال فرهنگی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124458

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر