3

دیدار نماینده آمریکا با مذاکره‌کنندگان اسرائیل و فلسطین با پیشرفت همراه بود

  • کد خبر : 124470
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴

یک روزنامه صهیونیستی از قول مقامات بلندپایه این رژیم مدعی شده دیدار بین نماینده آمریکا با مذاکره‌کنندگان اسرائیل و فلسطین با پیشرفت‌هایی همراه بوده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از قول مقامات بلندپایه اسرائیلی مدعی شده تلاشهای آمریکا برای تمدید ضرب‌الاجل مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در ۲۹ آوریل طی ۲۴ ساعت گذشته مثمر ثمر بوده است.

یک مقام اسرائیلی گفت: «در گفت‌وگوها پیشرفت‌هایی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها زیاد نبوده‌اند.»

مارتین ایندیک، سفیر ویژه آمریکا در مذاکرات سازش امروز، پنجشنبه با تیمهای مذاکره کننده اسرائیلی و فلسطینی دیدار کرد. مقامات بلندپایه اسرائیلی اظهار کردند که دو طرف در این مذاکرات درباره چارچوب‌های توافقی که هفته گذشته به شکست انجامید گفت‌وگو کردند.

سطینیان توافق کرده بودند که از پیگیری عضویت در نهادهای بین المللی و اقامه دعوا علیه اسرائیل در طول ۹ ماه مذاکراتی که از ژوئیه ۲۰۱۳ آغاز شده بود، دست بکشند. در عوض اسرائیل موافقت کرده بود ۱۰۴ زندانی فلسطینی را در چهار گروه آزاد کند.

در پی مخالفت رژیم اسرائیل برای آزاد کردن ۲۶ زندانی آخر، عباس گفت وی این تصمیم را به دلیل عمل نکردن اسرائیل به تعهدش گرفته است. این گروه قرار بود تا پایان ماه مارس آزاد شود.

اسرائیل با اعمال  فشار برای تمدید مذاکرات فراتر از ضرب الاجل تعیین شده در ۲۹ آوریل قصد دارد پیش از آزاد کردن زندانیان فلسطینی به توافق برسد.

فلسطینی‌ها همچنین تهدید کرده‌اند که اقدامات خود در قبال گسترش شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را از طریق دادگاه‌های بین‌المللی و سازمان ملل از سر بگیرند.

تل آویو پیشتر روز سه شنبه به منظور تشویق اسرائیلی‌ها برای ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در شرق بیت المقدس و سایر مناطق کرانه باختری در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۴ اقدام به مناقصه ۷۰۸ واحد مسکونی در شهرک اسرائیلیِ جیلو در شرق بیت المقدس (اورشلیم) کرد که به طور غیرقانونی غصب شده است.

آخرین دور مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل  در سال ۲۰۱۰ میلادی  پس از آن که رژیم تل آویو از توقف فعالیت‌های شهرک سازی خود در کرانه‌ی اشغال شده‌ی باختری امتناع کرد، شکست خورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر