1

احتمال پایان یافتن ماموریت ناتو در لیبی

  • کد خبر : 12714
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از احتمال پایان یافتن ماموریت ناتو در لیبی خبر داد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، “آندرس فوگ‌راسموسن” دبیر کل ناتو در جریان کنفرانس رسانه‌ای روز گذشته خود در کاخ اقامتی بروکسل اعلام کرد که ماموریت ناتو در لیبی در حمایت از غیرنظامیان به طور قابل توجهی به […]

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از احتمال پایان یافتن ماموریت ناتو در لیبی خبر داد.

خبرگزاری فارس: راسموسن: عملیات ناتو در لیبی به پایان خود نزدیک شده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، “آندرس فوگ‌راسموسن” دبیر کل ناتو در جریان کنفرانس رسانه‌ای روز گذشته خود در کاخ اقامتی بروکسل اعلام کرد که ماموریت ناتو در لیبی در حمایت از غیرنظامیان به طور قابل توجهی به موفقیت نزدیک‌تر شده است و به زودی نیز پایان خواهد یافت.

راسموسن با اشاره به عملیات ناتو در لیبی هنوز تمام نشده است، گفت: مادامی که غیرنظامیان لیبیائی در معرض تهدید هستند، حملات هوایی ناتو ادامه خواهد داشت.

دبیرکل ناتو پایان دقیق عملیات در لیبی را منوط به تصمیم شورای آتلانتیک شمالی و بر اساس ارزیابی‌های فرماندهان ارتش اعلام کرد و گفت که توانایی شورای ملی انتقالی لیبی در تضمین حقیقی حفاظت موثر از جمعیت غیرنظامیان در این تصمیم نقش حیاتی دارد و دستگیری “معمر قذافی” حاکم سرنگون‌ شده لیبی عامل تعیین‌ کننده‌ای در این بین نخواهد بود.

این اظهارات راسموسن در شرایطی مطرح شده‌اند که با شروع ناآرامی‌ها در لیبی در ماه فوریه سال جاری و بازتاب سرکوبگری‌های خشونت‌بار این رژیم علیه تظاهرات‌کنندگان، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای ضمن تحمیل منطقه “پرواز ممنوع” بر فراز این کشور، به ناتو اجازه داد تا هر اقدام ضروری را به بهانه جلوگیری از حملات رژیم قذافی علیه غیرنظامیان اجرایی کند.

اما با شروع حملات هوایی ناتو در لیبی به بهانه حفاظت از مردم، بسیاری از غیرنظامیان کشته شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر