2

اعمال تاثیر نرخ سوخت بر کرایه‌های حمل ونقل عمومی در آینده صورت می‌گیرد

  • کد خبر : 127729
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: افزایش نرخ کرایه‌ها براساس توافقات قبلی صورت پذیرفته با فرمانداری وشورای شهر بوده و کاملا قانونی است.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در اختتامیه دومین جشنواره مشکات با محوریت فرهنگ ترافیک که عصر امروز در محل ایوان شمس برگزار گردید در خصوص افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی با بیان اینکه افزایش کرایه‌ها هر ساله صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: این افزایش در سال جاری نیز متناسب با تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و پس از تصویب شورای شهر و فرمانداری صورت پذیرفته است.

وی با عنوان اینکه افزایش کرایه‌ها طبق روال هر ساله باید از ابتدای سال صورت می‌پذیرفت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را مهمترین عامل تأخیر این امر در سال جاری دانست و افزود: براساس توافقات قبلی صورت پذیرفته با فرمانداری و شورای شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ها پس از ۱۵ اردیبهشت ماه افزایش نرخ‌ها کاملا قانونی بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: این افزایش تنها براساس درصدی از تورم صورت گرفته در کشور بوده و طبق توافقات صورت انجام شده با فرمانداری و شورای شهر تاثیر نرخ سود بر کرایه‌های اتوبوس و مترو به زمان دیگری موکول خواهد شد که عدم دوباره افزایش قیمت‌ها نیازمند اجرای نظام‌های جبرانی از سوی دولت است.

سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید دوباره بر اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها بدون احتساب تاثیر افزایش نرخ سوخت و صرفا براساس تورم سالیانه اعمال شده است، اظهار داشت: این امر به منظور ممانعت از ایجاد فشار بر مردم صورت پذیرفته که در مترو به میزان ۱۵ درصد در اتوبوسرانی ۲۰درصد و در تاکسیرانی ۲۵ درصد است.

وی با بیان اینکه براساس مذاکرات صورت پذیرفته با استانداری و شورای شهر در ۴و۵ اردیبهشت ماه سال جاری مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ها از ۱۵ اردیبهشت ماه این افزایش‌ها در ناوگان حمل ونقل عمومی کاملا طبیعی بوده و اگر مسئولین به دنبال عدم افزایش نرخ‌ها هستند، گفت: این ایده خوبی است اما باید در نظر داشت که نمی‌توان این ایده را از دید مردم پیاده نمود وتحقق آن مستلزم اجرای نظام‌های جبرانی در بخش‌های مختلف از سوی دولت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه حمل ونقل شهری سال‌هاست که از این موضوع رنج می‌برد به عدم اجرای مصوبات دولت در این حوزه اشاره نمود و اظهار داشت: شهرداری در طی ۴سال گذشته هیچ اتوبوسی از دولت دریافت ننموده و تاثیر هدفمندی یارانه‌ها در خصوص آن اجرا نشده است اما باید در نظر داشت که هنوز هم دیر نشده و اولین گام جبران است.

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به اعمال افزایش هر ساله نرخ آب و برق افزود: اینها بخشی از نظامات شهری است و حمل و نقل عمومی نیز از آن مستثنی نبوده ضمن اینکه افزایش صورت گرفته تنها بر مبنای بخشی از تورم بوده و بر این اساس افزایش نرخ‌ها از سوی شهرداری به شورای شهر ابلاغ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از افزایش ۱۵درصدی نرخ کرایه‌ها در مترو می‌شود این به معنای پرداخت تنها ۲۰۰تومان برای یک سفره ۱۵۰کیلومتری با مترو و از طریق کارت‌های مدت‌دار است و این ۱۵درصد در واقع معادل میزانی است که در پول خورد ما جایی ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=127729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر