3

درخواست دعای باران در آمریکا+تصویر

  • کد خبر : 134310
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

خشکسالی در ایالات متحده آمریکا ـ بویژه کالیفرنیا ـ مردم و مسؤولان این کشور را بر آن داشته است تا شهروندان این کشور را به دعا و نماز برای بارش باران فرا خوانند.

شدت این بحران به حدی است که حتی برخی از مردم با ارسال ایمیلهای انبوه، از دیگران التماس دعا داشته اند و از آنها خواسته اند که این ایمیل ها را برای بقیه هم بفرستند.

جنوب غربی آمریکا یکی از مناطقی است که از سه سال پیش تاکنون گرفتار کم آبی است و در میان ایالات این منطقه، “کالیفرنیا” با خشکسالی شدیدتری مواجه شده است؛ به شکلی از زمان ایالت شدن کالیفرنیا در سال ۱۸۵۰ تاکنون، کمترین میزان بارش مربوط به سال . آمار ها نشان می دهد در سال ۲۰۰۳ کمترین باران تابحال در کالیفرنیا از است و در نتیجه رودخانه ها و مخازن آب آن در پایین ترین سطح ممکن خود قرار گرفته اند.

صنعت ۴۵ میلیارد دلاری کشاورزی ایالت کالیفرنیا که تقریبا نیمی از میوه، سبزیجات و خشکبار آمریکا را تولید می کند هم اکنون در خطر جدی قرار دارد. به عنوان مثال، ایالت کالیفرنیا ۸۰ درصد بادام جهان را تولید می کند و کشت بادام بتنهایی ۱۰ درصد آب ایالت را نیاز دارد.

اکنون اکثر کشاورزان کالیفرنیایی برای زراعت به جای بارندگی به آبیاری متکی هستند و بسیاری از آنها آب مورد نیازشان را از پروژه‌های فدرال و ایالتی تامین می‌کنند که آب را از “سن خواکین ساکرامانتو” منتقل می‌کنند. آنها باید برای هرواحد آب ۱۰۰۰ دلار پرداخت کنند.


با گراتنر شدن آب، کشاورزان کالیفرنیایی امسال ۵۰۰ هزار متر مربع از زمین های خود را بدون کشت رها کردند. نبود آب مساوی است با نبود کار و مطابق تحقیقات مقدماتی، حدود ۱۴۵۰۰ شغل تمام وقت و فصلی در نتیجه این شرایط از بین می رود. با بحرانی تر شدن اوضاع که با بالا رفتن قیمت ها نیز همراه خواهد بود، خانواده های آمریکایی آینده بدی را پیش رو خواهند داشت.

«پروفسور ریچارد هوئیت» کارشناس خبره مدیریت اقتصادی آب در دانشگاه کالیفرنیا، اعتقاد دارد قیمت غذا در سال ۲۰۱۴ زیاد بد نیست و باید اثرات بدتر از آن را در سال ۲۰۱۵ مشاهده کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، کالیفرنیا که پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا به شمار می‌رود، در حالت فاجعه باری بسر می‌برد که حتی برخی از جوامع کوچک را با خطر تمام شدن منابع آب آشامیدنی نیز روبرو کرده است!

تصویر زیر یکی از تابلوهایی را نشان می دهد که برای درخواست دعای نزول باران در یک مزرعه نصب شده است:

در بهمن ماه سال گذشته نیز مسلمان منطقه “سان گابریل” در کالیفرنیا به خاطر خشکسالی بی سابقه در این ایالت نماز باران خواندند تا از شدت کم آبی موجود که بر زندگی ساکنان و کشاورزی کالیفرنیا تاثیر گذاشته است بکاهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر