2

پرواز ایرایندیا فقط چند دقیقه با هواپیمای ساقط شده مالزی فاصله داشت

  • کد خبر : 135340
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷

هند روز جمعه و پس از حمله به یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی، مسیر هوایی خود را به اروپا تغییر داد و اعلام کرد یک فروند هواپیمای مسافربری ایرایندیا فقط چند دقیقه با محل حادثه فاصله داشته است.

به گزارش ایرنا، پس ازحمله به یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی برفراز آسمان اوکراین، مقام های هوایی غیر نظامی هند در دستوری خواهان تغییر مسیر هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی این کشور شدند.

هواپیمای ام اچ ۱۷ درحالی برفراز اوکراین توسط موشک زمین به هوا مورد هدف قرار گرفته که پرواز ایر ایندیا در این مسیر فقط چند دقیقه با آن فاصله داشته است.

ˈروهیت نندانˈ رییس شرکت ایر ایندیا گفت: پس از سقوط هواپیمای مسافربری ام اچ ۱۷ مالزی ما از تمامی پروازهای خطوط هوایی هند که به سمت آمریکا و اروپا پرواز می کنند خواستیم تا از وارد شدن به حریم هوایی اوکراین خودداری کنند.

وی تاکید کرد امنیت مسافران در اولویت خطوط هوایی هند قرار دارد.

اطلاعات راداری بدست آمده نشان می دهد که در زمان برخورد موشک به هواپیمای مسافربری مالزی، دو پرواز خطوط هوایی هند و سنگاپور در فاصله ۲۴ کیلومتری هواپیمای ام اچ ۱۷ قرار داشته اند.

فرمان وارد نشدن هواپیماهای مسافربری هند به محدوده هوایی اوکراین درست بعد از اعلام خطر امنیت پرواز اروپا مبنی بر بسته بودن مسیر هوایی در شرق کشور اوکراین، داده شد.

پرواز مخصوص ˈنارندا مودیˈ نخست وزیر هند که از برزیل در حال برگشت به کشورش بود نیز دیروز با تغییر مسیر از محدوده هوایی اوکراین خارج شد.

طبق دستور جدید سازمان هوایی هند، هواپیماهای مسافربری که به سوی اروپا و آمریکا درحرکت هستند موظفند موقعیت خود را در ارتفاع ۳۰هزار پایی به طور مکرر گزارش دهند.

طی حمله به یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی مالزی در محدوده هوایی اوکراین ۲۹۸ مسافر این هواپیما جان خود را از دست دادند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135340

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]