3

تایید خبر کشته شدن “برهان الدین ربانی”

  • کد خبر : 14146
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۷

یک مقام پلیس کابل ضمن تایید خبر کشته شدن”برهان الدین ربانی” انفجار بمب در مرکز دیپلماتیک پایتخت افغانستان را عامل کشته شدن رئیس جمهوری سابق این کشور دانست.بر اساس گزارش رسانه‌ها، “برهان الدین ربانی” رئیس شورای عالی صلح افغانستان امروز سه شنبه در خانه خود در کابل ترور شد. دو نفر از نزدیکان این مقام […]

یک مقام پلیس کابل ضمن تایید خبر کشته شدن”برهان الدین ربانی” انفجار بمب در مرکز دیپلماتیک پایتخت افغانستان را عامل کشته شدن رئیس جمهوری سابق این کشور دانست.بر اساس گزارش رسانه‌ها، “برهان الدین ربانی” رئیس شورای عالی صلح افغانستان امروز سه شنبه در خانه خود در کابل ترور شد. دو نفر از نزدیکان این مقام سابق افغان در تماس با خبرگزاری فرانسه خبر کشته شدن رئیس جمهوری سابق این کشور در این حمله تروریستی را تایید کردند.
ربانی از سوی “حامد کرزای” رئیس جمهوری افغانستان به عنوان رئیس شورای صلح این کشور انتخاب شده و کار مذاکره با گروههای مختلف طالبان برای دستیابی به صلح در این کشور را عهده دار بود. به اذعان کارشناسان، عملکرد این شورا به ریاست ربانی مثبت بوده و دستاوردهای خوبی تا کنون داشته است.

این در حالی است که انفجار تروریستی منجر به کشته شدن ربانی، در نزدیکی سفارت آمریکا در کابل رخ داده است. هنوز عامل این حمله و میزان خسارت به منطقه محافظت شده دیپلماتیک در کابل که دومین حمله طی هفته اخیر است، مشخص نیست.

در همین حال “محمد ظهیر” رئیس دپارتمان تحقیقات جنایی پلیس کابل با تایید این خبر به آسوشیتدپرس گفت : ربانی به شهادت رسید. وی یکی از رهبران مجاهدین افغان در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی بود که پس از سالها مبارزه با اشغالگران شوروی به ریاست جمهوری افغانستان انتخاب شد.

گفتنی است ربانی اوایل هفته جاری برای شرکت در نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی به تهران آمده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر