1

هواپیماهای نظامی ترکیه وارد شمال سوریه شدند

  • کد خبر : 143623
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵

هواپیماهای ترکیه ای برای اطمینان از محل استقرار اعضای گروه داعش وارد آسمان این منطقه شدند و پس از عملیات شناسائی، مواضع داعش هدف آتش توپخانه ترکیه قرار گرفت.

شبکه “اسکای نیوز عربی” گزارش داد که ارتش ترکیه از بامداد امروز با گشت زنی های مکرر نیروهای پیاده در نوار مرزی این کشور با شهر کوبانی سوریه و همچنین پرواز جنگنده ها در آسمان کوبانی مقدمات حملات توپخانه ای به مواضع داعش را آغاز کرد.

هواپیماهای ترکیه در اقدامی جدید در آسمان کوبانی در خاک سوریه به پرواز درآمده اند. این درحالیست که کوبانی به محاصره اعضای گروه داعش درآمده است و مواضع این گروه هدف آتش توپخانه است.

خبرنگار این شبکه از مرز ترکیه با سوریه گزارش داد: هواپیماهای ترکیه ای برای اطمینان از محل استقرار اعضای گروه داعش وارد آسمان این منطقه شدند و پس از عملیات شناسائی، مواضع داعش هدف آتش توپخانه ترکیه قرار گرفت. برخی منابع از کشته شدن شماری از اعضای گروه داعش خبر می دهند اما این خبرها هنوز تائید نشده است.
وی گفت در پی آغاز حملات توپخانه ای، کسانی که در مرز ترکیه با کوبانی حضور دارند صدای انفجار در کوبانی را می شنوند و ستونهای دود نیز از دور مشاهده می شود. هنوز مشخص نیست که آتش توپخانه های ترکیه دقیقا به چه محلی اصابت کرده است و آیا اعضای داعش هنوز در این منطقه حضور دارند یا آنکه عقب نشینی کرده اند اما خبرها حاکی از آن است که اعضای داعش یکی از ورودی های کوبانی را از سمت شرق این شهر تصرف کرده اند. از بامداد امروز درگیری ها از چند جبهه میان کردها و اعضای داعش ، خصوصا در شرق کوبانی ادامه دارد. داعش با حملات خمپاره ای به کوبانی جایگاه سوخت رسانی اصلی کوبانی را منهدم کرده است و چندین نفر تاکنون کشته یا زخمی شده اند.

 

مرزهای کوبانی با ترکیه همچنان به علل امنیتی بسته شده است و حتی به سوری هایی که وارد خاک ترکیه شده اند اجازه بازگشت به کوبانی داده نمی شود. این درحالیست که تا دیروز گذرگاه مرزی این منطقه گاهی به صورت موقت باز می شد تا افراد معدودی بتوانند تردد کنند و صدها تن از آوارگان سوری دیروز توانستند وارد ترکیه شوند. اکنون فقط کردها و داوطلبان در کوبانی حضور دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143623

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر