2

ارزش‌های دفاع مقدس فراموش نشود

  • کد خبر : 14716
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: رییس جمهور سابق آمریکا در خاطرات خود گفته است چندین بار تا مرز حمله به ایران پیش رفته است، اما ناکام مانده‌اند. راز ناکامی‌های آنها را باید در فرهنگ جبهه و شهادت دید.آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان این‌که دفاع مقدس، نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهاجم بیگانگان […]

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: رییس جمهور سابق آمریکا در خاطرات خود گفته است چندین بار تا مرز حمله به ایران پیش رفته است، اما ناکام مانده‌اند. راز ناکامی‌های آنها را باید در فرهنگ جبهه و شهادت دید.آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان این‌که دفاع مقدس، نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر تهاجم بیگانگان برای همیشه بیمه کرد، افزود: اگر می‌بینیم دنیای استکبار هرگونه فشاری را در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به نظام وارد می‌کند، ولی از آنها کاری ساخته نیست، به دلیل آن مجاهدت‌ها و فداکاری‌هاست.

وی با اشاره به خاطرات بوش پسر در مورد تصمیم به حمله نظامی به ایران، گفت: رییس جمهور سابق آمریکا در خاطرات خود گفته است چندین بار تا مرز حمله به ایران پیش رفته است، اما ناکام مانده‌اند. راز ناکامی‌های آنها را باید در فرهنگ جبهه و شهادت دید.

وی با بیان این‌که هفته‌ی دفاع مقدس فرصت خوبی است که این گفتمان احیا و به آن توجه شود، افزود: فرهنگ شهادت، فرهنگ عشق به خدا، وحدت، حرکت در مسیر هدف مقدس، فرهنگ ولایت‌مداری ایثار و خدامحوری است و آنچه بیش از همه ضرورت دارد، این است که این فرهنگ به نسل دوم و سوم انقلاب منتقل شود.

وی افزود: انتظار از رسانه‌ی ملی و رسانه های مکتوب این است که از کنار این هفته عادی نگذشته و قلم و توان خود را در راستای بزرگداشت این هفته به کار گیرند تا ارزش‌های دفاع مقدس فراموش نشود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در این هفته باید از خانواده‌های شهدا، آزادگان ، جانبازان و رزمندگان تقدیر شود، درباره راهکارهای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان نیز گفت: راه‌های انتقال این فرهنگ ناشناخته نیست و در این عرصه صدا و سیما نقش مهمی را به عهده دارد. این رسانه می‌تواند با ساختن فیلم‌های بلند، کوتاه و به کار گرفتن ابزارهایی که در اختیار دارد این فرهنگ را معرفی کند.

خاتمی با اشاره به اهمیت هنر در انتقال این فرهنگ، افزود: رسانه‌های مکتوب نیز باید با نوآوری این فرهنگ و خاطرات رزمندگان را به نسل جوان منتقل کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مجموعه کارهای فرهنگی و اجرایی می‌تواند احیاگر فرهنگ جبهه و جهاد باشد، ادامه داد: نباید تجلیل و تکریم از فرهنگ جبهه و فعالان در این عرصه را اختصاص به دوره و یا مقطع زمانی خاصی دانست .نباید گفت جنگ تمام شده و ما دیگر کاری به آن دوران نداریم/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14716

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر