4

سیاست منهای اخلاق هم سیاست اسلامی نیست

  • کد خبر : 35004
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

سیاست، اقتصاد و همه شئون زندگی ما در چارچوب اسلام رقم می‌خورد و سیاست و اقتصاد را نمی‌توان منهای اسلام دید

یک عضو ارشد جامعه مدرسین اظهار داشت: اخلاق در سیاست اسلامی یک ضرورت است، ولیکن نباید از این مساله استفاده‌ی ابزاری کرد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی با بیان این‌که سیاست، اقتصاد و همه شئون زندگی ما در چارچوب اسلام رقم می‌خورد و سیاست و اقتصاد را نمی‌توان منهای اسلام دید، افزود:از این رهگذر است که باید گفت سیاست منهای اخلاق هم سیاست اسلامی نیست.

وی با بیان این‌که تبلور سیاست اسلامی حضرت علی (ع) است، گفت: حضرت علی (ع) در طول مدت عمر بابرکت خود چه آن زمانی که همراه پیامبر اسلام (ص )بودند و چه در دوران سکوت ۲۵ ساله خود و هم‌چنین دوران حکومت پنج ساله‌شان ذره‌ای از اصول اسلامی عدول نکردند و در این میان برخی به حضرت علی (ع) ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند معاویه از حضرت علی(ع) سیاست‌مدارتر است و مولا در پاسخ به این منتقدین می‌فرمودند، به خدا معاویه از من سیاست‌مدارتر نیست. او پیمانشکنی می‌کند، پایبند به دین نیست، ولیکن من پایبند به دین هستم و اگر این پایبندی نبود، بهتر از او سیاست‌های این‌چنینی را می‌دانم.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که الگوی حکومت اسلامی برای ما حضرت علی (ع) است، ادامه داد: گرچه دسترسی به آن قله امکان‌پذیر نیست و دست ما کوتاه و خرما بر نخیل است ، ولیکن باید تلاش کنیم که به قله نزدیک شویم.

خاتمی با تاکید بر این‌که زیرپا گذاشتن اصول اخلاق اسلامی در شان هیچ سیاست‌مداری نیست، گفت: متاسفانه برخی از سیاسیون جامعه ما که دم از وجود مشکل اخلاقی در جامعه می‌زنند، از این جمله استفاده‌ی ابزاری می‌کنند. در همان حال که همین سخن را می‌گویند، بعضا خود خلاف اخلاق عمل می‌کنند و این باعث می‌شود که اخلاق نهادینه نشود.

این عضو جامعه مدرسین در ادامه با اعتقاد بر این‌که برخی از آنهایی که از بداخلاقی در جامعه می‌نالند، خود باید اول اخلاق را رعایت کنند، گفت: . اگر بخواهیم اخلاق را در سیاست نهادینه کنیم، هر سیاستمدار باید در ابتدا به خودش برگردد و ببیند که به چه میزان خود پایبند به اخلاق است.

خاتمی با بیان این‌که بر اساس فرموده ی حضرت علی (ع)بالاترین عیب آن است که از کسی عیبی را بگیری که آن عیب در تو است، گفت: نتیجه می‌گیریم اخلاق در سیاست اسلامی یک ضرورت است و الا بدون اخلاق این سیاست اسلامی نیست، ولی نباید از این مساله نیز استفاده ابزاری کرد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35004

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر