3

عضویت اسرائیل در اتاق فرماندهی مشترک ضد سوری در پایگاه «اینجرلیک» ترکیه

  • کد خبر : 152227
  • ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷

ترکیه شرط همکاری کامل خود برای عضویت در اتاق فرماندهی مشترک علیه سوریه و حمایت لجستیکی از گروه‌های تروریستی و مسلح سوری را مخفی بودن این همکاری اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه تحلیلی-خبری «الوقت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» جزئیات شرکت اسرائیل در اتاق عملیات معارضان مسلح سوری در پایگاه هوایی «اینجرلیک» را فاش کرد.

«موشه یعلون» در نشست کابینه‌ امنیتی اسرائیل ضمن تاکید بر تشکیل اتاق فرماندهی مشترک ضد سوری (آمریکا، اسرائیل، ترکیه، اردن و عربستان) در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه اعلام کرد که سیاست دخالت موثر در جنگ سوریه و حمایت لجستیکی همه جانبه از گروه‌های مسلح سوریه با جدیت تمام در دستور کار است.

این در حالی است که فاش شدن این موضوع توسط وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید وزیر خارجه اسرائیل روبرو شده است.

بر اساس این گزارش،‌ دولت رجب طیب اردوغان شرط همکاری کامل خود برای حمایت لجستیکی از گروه‌های تروریستی و مسلح سوری را سری بودن این همکاری اعلام کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل ضمن انتقاد از موشه یعلون، درباره احتمال تغییر مواضع ترکیه در پی رسانه‌ای شدن این موضوع و خروج آنکارا از اتاق فرماندهی مشترک علیه سوریه ابراز نگرانی کرد.

طبق اظهارات یکی از مقامات اسرائیلی، شرط ترکیه برای شرکت در جلسات اتاق فرماندهی علیه ‌سوریه در اینجرلیک مخفی بودن عضویت اسرائیل بوده است.

بسیاری از کارشناسان و تحلیگران سیاسی اعلام کردند که این اقدام یعلون، ترکیه را در شرایط سختی برای توجیه عادی سازی روابط آنکارا و تل آویو قرار و متقاعد کردن افکار عمومی قرار خواهد داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152227

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر