2

امریکا خود را برای حمله به سوریه آماده می‌کند

  • کد خبر : 54472
  • ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۵

یک مقام ارشد رژیم اسرائیل ادعا می‌کند که امریکا برای مداخله احتمالی در سوریه با هدف جلوگیری از کابرد سلاح‌های شیمیایی سوریه علیه غیرنظامیان و یا افتاد افتادن این سلاح‌ها به دست عناصر نامطلوب در حال آماده شدن است.

افق نیوز:موشه یعلون، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل روز پنج‌شنبه (۷ دی، ۲۷ دسامبر) به رادیو اسرائیل گفت که مقام‌های رژیم اسرائیل با همتایان امریکایی خود درباره تحولات اخیر سوریه تماس نزدیک و ارتباط نزدیک داشتند.

وی افزود که در مقطع حاضر هیچ وحشتی درباره این که سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه اسرائیل استفاده کند، وجود ندارد.

یعلون از اظهار نظر درباره گزارش‌رسانه‌ها درباره دیدار محرمانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و عبدالله، شاه اردن در امان و بحث درباره ذخایر سلاح‌های شیمیایی سوریه خودداری کرد.

در این دیدار، نتانیاهو پیشنهاد همکاری اسرائیل و اردن را برای حمله هوایی مشترک علیه «محل نگهداری تسلیحات شیمیایی در داخل سوریه» مطرح کرد.

با این حال، اردن به دلیل نگرانی از انتشار مواد شیمایی در اطراف محل‌های مورد هدف، گزینه‌ها را محدود کرده است.

در پی این تصمیم اردن، رژیم اسرائیل تهاجم همه‌جانبه مشترک نظامی به سوریه را مطرح کرد. این پیشنهاد ورود دست‌کم هشت هزار سرباز به سوریه از مسیرهای مختلف برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه را مطرح کرد.

مقام‌های اردن پیشنهادهای رژیم اسرائیل را نپذیرفتند، اما به طور کامل نیز آن‌ها را رد نکردند.

با این حال، شبه‌نظامیان در سوریه گروهی را تشکیل دادند که از سلاح شیمیایی در جنگ علیه نیروهای ارتش سوریه استفاده کرده‌اند. شورشیان نیز در تبلیغات سوء خود، سعی کرده‌ند ارتش سوریه را به استفاده از چنین تسلیحاتی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

شورشیان سوریه ۲ دی (۲۲ دسامبر) در شهر داریا از سلاح‌های شیمیایی علیه ارتش سوریه استفاده کردند. دست‌کم هفت سرباز ارتش سوریه بر اثر تنفس گاز سمی زرد کشته شدند.

همچنین، شبه نظامیان سوریه تهدید کرده‌اند برای کشتن شیعیان علوی حامیان بشار اسد آب‌آشامیدنی را آلوده می‌کنند.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ شرایط نآارامی را تجربه می‌کند. در این خشونت‌ها تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و اعضای ارتش کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید که هرج و مرج و آشوب از خارج کشور، هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد مبنی براین که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان دارای ملیت‌های خارجی هستند.

گزارش اخیر سازمان ملل فاش کرده است که شبه‌نظامیانی که تا کنون از ۲۹ کشور برای جنگ علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه وارد این کشور شده‌اند، بیشتر سلفی هستند.

چندین سازمان‌بین‌المللی فعال حقوق بشر شبه‌نظامیان معارض در سوریه را که از حمایت خارجی برخوردارند به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم کرده‌اند.

پرس تی وی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر