2

نقش العولقی بیشتر نقش یک واعظ در جوامع غربی بوده است

  • کد خبر : 15383
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳

پایگاه اطلاع‌رسانی آلمانی اشپیگل در گزارشی اذعان کرد که علی‌رغم تمام تبلیغات رسانه‌های غربی در خصوص کشته شدن رهبر القاعده در یمن، “انور العولقی” هیچ نقشی در ساختار سازمانی القاعده نداشته و هرگز عضو این گروه نبوده است. بنابراین گزارش، هرگز روشن نشده است که العولقی با سران القاعده “بیعت” کرده باشد، چرا که بیعت […]

پایگاه اطلاع‌رسانی آلمانی اشپیگل در گزارشی اذعان کرد که علی‌رغم تمام تبلیغات رسانه‌های غربی در خصوص کشته شدن رهبر القاعده در یمن، “انور العولقی” هیچ نقشی در ساختار سازمانی القاعده نداشته و هرگز عضو این گروه نبوده است.

بنابراین گزارش، هرگز روشن نشده است که العولقی با سران القاعده “بیعت” کرده باشد، چرا که بیعت مراسمی رسمی در ساختار القاعده است که بدون انجام آن عضویت در این گروه غیرممکن است. وی برای اولین بار در ماه مه ۲۰۱۰ در یکی از فیلم‌های ویدئویی القاعده شاخه شبه‌جزیره عربستان دیده شد که در آن نیز با وی مصاحبه شده بود.

اشپیگل بر این باور است که نقش العولقی بیشتر نقش یک واعظ در جوامع غربی بوده است که به استخدام نیرو برای القاعده اشتغال داشته است. به طور مثال وی در آموزه های خود تاکید می‌کرد که کشتن آمریکایی‌ها نیاز به فتوا ندارد و شعار می‌داد: “ما بمب‌گذاری می‌کنیم و می‌کشیم.”

وی متهم است که فهرستی از کسانی که باید در اروپا و آمریکا ترور می‌شده‌اند را تهیه کرده است.

انور العولقی، یک روحانی وهابی بود که در سال ۱۹۷۱ در شهر نیومکزیکو در آمریکا به دنیا آمد. خانواده العولقی در سال ۱۹۷۷ به یمن بازگشتند اما العولقی بار دیگر برای تحصیل به آمریکا بازگشت. وی در سن ۲۳ سالگی توانست به عنوان یک واعظ و سخنران وهابی مطرح شود.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که روز گذشته با شلیک موشک از هواپیماهای بدون سرنشین، توانسته‌اند العولقی را به قتل برساند. رسانه‌های غربی از روز گذشته این خبر را به تیتر اول خود بدل کرده و در حال تبلیغات شدید بر روی آن هستند که بی‌شباهت به تبلیغات انجام شده پس از عملیات ادعایی قتل اسامه بن لادن، سرکرده گروه القاعده نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15383

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]