1

پنتاگون قصد دارد کمک نظامی به یمن را از سربگیرد

  • کد خبر : 29859
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۲

پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا در حال تهیه نامه ای به منظور ارسال آن برای کنگره و درخواست از نمایندگان به منظور موافقت با ازسرگیری کمک ها به یمن هستند.

پنتاگون قصد دارد طرح هایی که بودجه ارائه آموزش و تجهیزات نظامی را به یمن تامین می کند ولی تقریبا یک سال پیش به علت تشدید ناآرامیها در این کشور متوقف شده بود، از سر بگیرد.
به رغم انکه هنوز هیچ توافقی بدست نیامده است، مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند هفتاد و پنج میلیون دلار کمک نظامی به یمن احتمالا از اواخر امسال از سرگرفته می شود.
این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا در حال تهیه نامه ای به منظور ارسال آن برای کنگره و درخواست از نمایندگان به منظور موافقت با ازسرگیری کمک ها به یمن هستند.
این طرح در راستای هدف دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای ارائه کمک های قابل توجه امنیتی و غیرنظامی به یمن در سال های دو هزار و دوازده-دو هزار و سیزده به شرطی است که این کشور واقع در منطقه خاورمیانه به حرکت خود در جهت تشکیل دولتی جدید ادامه دهد و این پول به دست شبه نظامیان نیافتد.
یک مقام نظامی بلندپایه آمریکا اعلام کرد گفتگوها در خصوص چگونگی کمک این کشور به یمن آغاز شده است.
وی افزود از سرگیری آموزش در زمینه مبارزه با تروریسم که حدود یک سال پیش به حال تعلیق درآمد، احتمالا دشوار خواهد بود زیرا نیروهای یمنی درگیر مبارزه با شورشیان وابسته به القاعده هستند.
در عوض، این برنامه آموزشی احتمالا کمتر بر روش های مبارزه و بیشتر بر چگونگی طراحی عملیات رزمی و تهیه راهبرد مبارزه با دشمن، تمرکز خواهد داشت.
یک سال اعتراضات در سراسر یمن به علاوه فشارهای آمریکا به برکناری علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن منجر شد و مقامات آمریکایی اعلام کرده اند معتقد هستند عبدربو منصور هادی رئیس جمهور جدید یمن شریک خوبی برای آن کشور خواهد بود.
تلاش های تازه آمریکا در شرایطی از سر گرفته می شود که تهدید القاعده در شبه جزیره عربی وارد مرحله تازه ای شده است.
به رغم اینکه القاعده در شبه جزیره عربی اغلب به عنوان تهدید تروریستی اصلی برای آمریکا قلمداد می شد ولی این گروه در بیش از یک سال گذشته در هیچ یک از تهدیدات داخل خاک این کشور، نقش مهمی نداشته است.
کشته شدن انور العولقی روحانی تندروی زاده آمریکا در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در یمن در فصل پاییز، فعالیت تروریستی القاعده را خارج از یمن تضعیف کرده است ولی اعلام اینکه این وقفه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، دشوار است.
مقامات آمریکایی هشدار داده اند که القاعده از ناآرامیها در یمن بهره برداری کرده و جای پای خود را در جنوب این کشور، تحکیم کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، آمریکا از سال دو هزار و هفت بیش از سیصد و بیست و شش میلیون دلار کمک غیرنظامی و امنیتی در اختیار یمن قرار داده است ولی این کمک ها پارسال در پی تشدید ناآرامیهای سیاسی و امنیتی در این کشور، به طور ناگهانی قطع شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=29859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر