3

هاشمی :بازی با رای مردم بازی با حیثیت نظام است

  • کد خبر : 1581
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷

به عنوان سرپرست وزارت کشور پیش از استعفا با روزنامه جمهوری‌اسلامی در ۶ اسفند ۱۳۵۸ مصاحبه ای داشتم و در پیامی از مردم و گروههای سیاسی خواستم که بی‌تفاوت از انتخابات نگذرند و بدانند انتخابات یکی از مهمترین مسائل مملکتی است به کاندیداها هم پیغام دادم طوری عمل کنند که نشان رشد و شعور سیاسی […]

  • به عنوان سرپرست وزارت کشور پیش از استعفا با روزنامه جمهوری‌اسلامی در ۶ اسفند ۱۳۵۸ مصاحبه ای داشتم و در پیامی از مردم و گروههای سیاسی خواستم که بی‌تفاوت از انتخابات نگذرند و بدانند انتخابات یکی از مهمترین مسائل مملکتی است
  • به کاندیداها هم پیغام دادم طوری عمل کنند که نشان رشد و شعور سیاسی باشد و در تبلیغات اخلاق اسلامی را رعایت کنند، تهمت نزنند، دروغ نگویند، برای جلب رأی شعارهای عوام فریبی ندهند و سعی کنند حقوق دیگران را در تبلیغات در نظر بگیرند
  • از مجریان انتخابات (وزارت کشور) خواستم که جداً بی‌طرفیشان را در مورد کاندیداها به طور احسن حفظ کنند و به نفع این با آن به هیچ نحو وارد عمل نشوند و بدانند که در این مورد اگر چنین کاری بکنند خیانت به حق مردم و خیانت به اعتبار مملکت است و هیچگونه خیانت از این قبیل را قبول نخواهیم کرد

 

 

هاشمی رفسنجانی در هفتم اسفند ماه ۱۳۵۸ با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام استعفای خود از سرپرستی وزارت کشور در راستای حفظ بی طرفی انتخاباتی ؛ بر صیانت از آرای مردم به عنوان اصلی ترین محور حفظ حیثیت جمهوری اسلامی تاکید کرد .

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ؛ سرپرست وقت وزارت کشور یکروز قبل از استعفاء در ششم اسفند ماه ۵۸ طی مصاحبه ای با روزنامه جمهوری اسلامی بر ۳ محور حضور حداکثری مردم ، پرهیز از تهمت و دروغ کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی و بی طرفی وزارت کشور و مجریان انتخابات در حفظ و صیانت از آرای مردم تصریح کرد و گفت : ” مجریان انتخابات جداً بی‌طرفیشان را در مورد کاندیداها به طور احسن حفظ کنند و به نفع این با آن به هیچ نحو وارد عمل نشوند و بدانند که در این مورد اگر چنین کاری بکنندخیانت به حق مردم و خیانت به اعتبار مملکت و جمهوری اسلامی است و هیچگونه خیانت از این قبیل را قبول نخواهیم کرد ”

 

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب انقلاب و پیروزی ( کارنامه و خاطرات سالهای ۵۷ و ۵۸ ) در اینباره می نویسد :

” موضوع اصلاح قانون انتخابات مجلس، تنها بحث آن روزها نبود. بلکه شاید بودن من در سرپرستی وزارت کشور و کاندیداتوری همزمان در انتخابات مجلس، بحثی مهمتر و داغتر از آن بود. به نحوی که هواداران بنی‌صدر و برخی از گروههای مخالف، می‌کوشیدند این مسأله را بهانه‌ای برای پخش شایعات و اتهامات بیشتر، علیه ما کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری هم این مسأله مطرح شده بود، اما بعداً ثابت شد که وزارت کشور بی طرفی خود را به ویژه در آن انتخابات کاملاًحفظ کرده است و خود آقای بنی‌صدر نیز به این مسأله اعتراف کرده بود.

با این حال من برای جلوگیری از بروز این شائبه و برای تاکید بر اصل آزادی و بی‌طرفی در انتخابات و علی‌رغم اینکه فعالیتم در این سمت، هیچ‌گونه منع قانونی نداشت، از سمت خود در وزارت کشور استعفا دادم و منتظر تصویب شورای انقلاب و تعیین جانشین ماندم و این کاری بود که آیت‌الله خامنه‌ای نیز، یکی دو روز قبل از من [در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۵۸]، انجام داده بودند و در نامه‌ای به شورای انقلاب، استعفای خودشان را از سرپرستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاونت وزارت دفاع، اعلام کرده‌بودند.

متن استعفای من از سرپرستی وزارت کشور، به این شرح بود:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

شورای انقلاب جمهوری اسلامی

اهمیت فوق‌العاده مجلس شورا، ایجاب می‌کند که انتخابات و نمایندگان و خود مجلس شورا از هرگونه شبهه و شائبه‌ای که بهانه انتقاد به دست بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی بدهد، مبرا باشد. اینجانب به خاطر اهمیتی که برای نقش مجلس شورا در سرنوشت انقلاب کشورمان قائلم، تصمیم گرفته‌ام که به عنوان نامزد نمایندگی مجلس از تهران در انتخابات شرکت نمایم. با اینکه شرکت وزرا در انتخابات مجلس، همانند انتخابات ریاست جمهوری، مانع قانونی ندارد ولی به خاطر حفظ اعتبار و حیثیت مجلس و انتخابات، مانع قانونی ندارد ولی به خاطر حفظ اعتبار و حیثیت مجلس و انتخابات، ترجیح می‌دهم در جریان برگزاری انتخابات در سمت سرپرستی وزارت کشور که مجری انتخابات است، نباشم؛ لذا از برادران محترم اعضای شورای انقلاب اسلامی، انتظار دارم که در ایام برگزاری انتخابات از خدمت ناچیز من در این سمت چشم بپوشند و اجازه بدهند در سنگر مورد نظر و عقیده‌ام به خدمت بپردازم.

اکبر هاشمی‌رفسنجانی

در آخرین مصاحبه‌ای هم که به عنوان سرپرست وزارت کشور، پیش از استعفا [با روزنامه جمهوری‌اسلامی – ۶ اسفند ۱۳۵۸]، داشتم در پیامی از مردم و گروههای سیاسی خواستم که بی‌تفاوت از این انتخابات نگذرند و بدانند ما در لحظه سرنوشت‌سازی هستیم و این انتخابات یکی از مهمترین مسائل مملکتی است. همچنین « به کاندیداها پیغام دادم طوری عمل کنند که نشان رشد و شعور سیاسی باشد و در تبلیغات، اخلاق اسلامی را رعایت کنند، تهمت نزنند، دروغ نگویند، برای جلب رأی شعارهای عوام فریبی ندهند و سعی کنند حقوق دیگران را در تبلیغات در نظر بگیرند».

از مجریان انتخابات نیز خواستم که جداً بی‌طرفیشان را در مورد کاندیداها به طور احسن حفظ کنند و به نفع این با آن به هیچ نحو وارد عمل نشوند و بدانند که در این مورد اگر چنین کاری بکنند، خیانت به حق مردم و خیانت به اعتبار مملکت است و هیچگونه خیانت از این قبیل را قبول نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر