2

احتمال بروز ناآرامی های انتخاباتی در ۸۰ منطقه کشور

  • کد خبر : 15954
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵

الله کرم هشدار داده است :‌ این مساله بار دیگر فرصتی برای مخالفان خواهد بود تا تنش ایجاد کنند ، همان طور که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایجاد کردند ؛ مقامات کشور باید در این باره هوشیار باشند. حسین الله کرم از چهره های معروف جریان اصولگرا در مصاحبه با روزنامه لبنانی دیلی […]

الله کرم هشدار داده است :‌ این مساله بار دیگر فرصتی برای مخالفان خواهد بود تا تنش ایجاد کنند ، همان طور که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایجاد کردند ؛ مقامات کشور باید در این باره هوشیار باشند.

حسین الله کرم از چهره های معروف جریان اصولگرا در مصاحبه با روزنامه لبنانی دیلی استار نسبت به احتمال بروز ناآرامی های انتخاباتی در انتخابات مجلس نهم در اسفند سال جاری هشدار داد.

به گزارش عصرایران روزنامه دیلی استاربه نقل از الله کرم در این باره نوشت :‌” در حدود ۸۰ منطقه در کشور وجود دارد که احتمال بروز ناآرامی های انتخاباتی در آنها بالاست .”

الله کرم هشدار داده است :‌” این مساله بار دیگر فرصتی برای مخالفان خواهد بود تا تنش ایجاد کنند ، همان طور که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایجاد کردند ؛ مقامات کشور باید در این باره هوشیار باشند.”

الله کرم در این مصاحبه منتقدان اصولگرای محمود احمدی نژاد را به دو دسته تقسیم کرد و افزود :‌” دسته اول از منتقدان احمدی نژاد اصولگرایانی هستند که وابسته به جریان راست بازاری هستند ، این دسته حمایت قاطعی از احمدی نژاد ندارند و منتظرند تا او اشتباه کند تا از اشتباهات احمدی نژاد به نفع خود بهره برداری کنند .”

الله کرم افزود :‌”‌ اما دسته دوم از منتقدان اصولگرای احمدی نژاد که اصولگرایان واقعی را تشکیل می دهند در واقع به دلیل نزدیکی وی به اسفندیار رحیم مشایی رییس دفترش به وی انتقاد دارند .”

وی با اشاره به اینکه هدف مشایی از اظهارات و موضعگیری های خود جلب و جذب آرای حامیان اصلاح طلب در انتخابات آتی است ، این استراتژی وی را ناموفق خواند و افزود که بدنه اجتماعی حامی اصلاح طلبان با این گونه اظهارات به مشایی متمایل نخواهند شد.

الله کرم در خاتمه پیش بینی کرد که هر گروه یا جریانی که به رهبری نزدیکی بیشتری داشته باشد ، پیروز احتمالی انتخابات آتی خواهد بود.

در این گزارش دیلی استار که درباره انتخابات آتی مجلس در ایران است ، صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران نیز مشارکت داشت .

زیبا کلام نیز با اشاره به احتمال حضور کم رونق حامیان اصلاح طلب در انتخابات آتی مجلس گفت که حتی اگر رهبران اصلاح طلبان از حامیان خود بخواهند در این انتخابات شرکت کنند بعید است به جز درصدی از حامیان  مردمی، این دعوت را اجابت کنند.

با این حال زیبا کلام انتخابات آتی را رقابتی بین سه جناح  می داند که از نظر او حامیان احمدی نژاد و مشایی ، اصولگرایان سنتی و اصلاح طلبان اضلاع احتمالی این سه ضلع رقابتی خواهند بود.

زیبا کلام احتمال تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان را زیاد می داند و می گوید حتی با فرض شرکت نامزدهایی از اصلاح طلبان در این انتخابات هیچ تضمینی برای تایید صلاحیت این نامزدها از سوی شورای نگهبان وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر