2

استیو جابز ،مدیرعامل سابق شرکت درگذشت

  • کد خبر : 16146
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱

شرکت اپل اعلام کرد استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت و یکی از بنیانگذاران آن که اخیرا به علت بیماری کناره گیری کرده بود درگذشته است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای نسبت به استیو جایز که او را یکی از بزرگترین نوآوران آمریکا خواند […]

شرکت اپل اعلام کرد استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت و یکی از بنیانگذاران آن که اخیرا به علت بیماری کناره گیری کرده بود درگذشته است.

خبرگزاری فارس: استیو جابز درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای نسبت به استیو جایز که او را یکی از بزرگترین نوآوران آمریکا خواند ادای احترام کرده است. کامپیوترهای مکینتاش، آی فون، آی پاد و آی پد از محصولاتی است که استیو جابز در تولید و عرضه آنها به بازار نقش مهمی داشته و از طریق این محصولات پرطرفدار، اپل را به یکی از پرسودترین شرکت های آمریکا و دنیا تبدیل کرده است.
شرکت اپل طی بیانیه ای اعلام کرد اپل یک نابغه و مبتکر و یک انسان خارق العاده را از دست داد.
اپل افزود: استیو جابز روز چهارشنبه از دنیا رفت. او ۵۶ ساله بود. بنابر گزارش ها استیو جابز به سرطان لوزالمعده مبتلا بود. مرگ  جابز یک روز پس از رونمایی نمونه جدید تلفن همراه آیفون رخ داده است.
استیو جابز از ماه ژانویه سال جاری در مرخصی بسر می برد. او در نامه استعفای خود نوشته بود همواره گفته ام اگر روزی فرا برسد که نتوانم به وظایف و انتظاراتی که از من به عنوان مدیرعامل اپل می رود عمل کنم، خودم اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع خواهم داد.
متاسفانه این روز فرا رسیده است. استیو جابز از بنیانگذاران اپل در سال ۱۹۷۶ بود اما در سال ۱۹۸۵ آن را ترک کرد. وی در سال ۱۹۹۷ به اپل بازگشت و در سال ۲۰۰۰ بار دیگر مدیریت تمام وقت آن را به عهده گرفت. تیم کوک، یکی از مدیران ارشد اپل، پس از  جابز مدیرعامل جدید اپل شده است.
استیو جابز در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ پس از یک مرخصی درمانی شش ماهه فعالیت های کاری خود را مجددا آغاز کرده بود. پزشکان در سال ۲۰۰۴ تشخیص دادند که  جابز به سرطان لوزالمعده مبتلاست. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای ضمن ابراز اندوه از مرگ استیو جابز نوشت: استیو جابز یکی از بزرگترین نوآوران  آمریکا بود، آنقدر شجاعت داشت که طور دیگری بیندیشد، آنقدر جسارت داشت که بداند می تواند جهان را تغییر دهد و آنقدر استعداد داشت که آن را عملی  کند.
بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت از رقبای بزرگ اپل نیز طی بیانیه ای نوشت جهان به ندرت شاهد کسی با این همه تاثیر است. تاثیر کارهای او تا نسل ها احساس خواهد شد. برای کسانی که مثل که با او کار کرده اند، این افتخاری فوق العاده بوده است.
آرنولد شوارتزنگر هنرپیشه و فرماندار سابق کالیفرنیا نیز گفت استیو جابز هر روز زندگی اش رویای کالیفرنیا را زندگی کرد و جهان را تغییر داد و به همه ما الهام بخشید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]