5

بررسی سوابق تحریم حقوق بشر ۲۶ مقام امریکایی

  • کد خبر : 1658
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰

بررسی تحریم مقامات امریکایی در مجلس صحن مجلس شورای اسلامی مجلس ایران سوابق حقوق بشر ۲۶ مقام امریکا را که از جانب کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در فهرست افراد مرتکب تخلفات حقوق بشری قرار گرفته‎اند، به بحث می‎گذارد. بپرس تی وی، محمود احمدی بیغش عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس […]

بررسی تحریم مقامات امریکایی در مجلس

صحن مجلس شورای اسلامی
مجلس ایران سوابق حقوق بشر ۲۶ مقام امریکا را که از جانب کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در فهرست افراد مرتکب تخلفات حقوق بشری قرار گرفته‎اند، به بحث می‎گذارد.

بپرس تی وی، محمود احمدی بیغش عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این خصوص اظهار داشت: “اقدامات تنبیهی علیه این افراد را مورد توجه قرار می‎دهیم و مطمئن هستم همه افراد حاضر در جلسه بررسی، به این طرح رای مثبت می‎دهند.”

وی افزود: “مهم است دریابیم که این مساله کاملا منطبق بر تحولات اخیر جهانی و قیام‎های مردمی است و اقدام مجلس، به افرادی چون نوری مالکی نخست وزیر عراق قدرت می‎دهد تا از حقوق مردم کشورشان دفاع کنند و مرعوب ظاهر گمراه کننده امپریالیسم نشوند.”

دریادار جفری هاربسون فرمانده بازداشتگاه گوانتانامو، دونالد رامسفلد وزیر دفاع سابق امریکا، ریموند اودیرنو فرمانده نیروهای امریکایی در عراق، توماس پیکارد رییس سابق پلیس فدرال امریکا (اف.بی.آی.) و ویل راجرز فرمانده ناو یواس اس وینسنس به دلیل دست داشتن در کشتار ۲۹۰ غیرنظامی ایرانی در جریان حمله به پرواز ۶۵۵ هواپیمایی ایران ایر در ۳ ژوئیه ۱۹۸۸ ، مشمول تحریم‎های ایران قرار می‎گیرند.

مهدی سنایی عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این زمینه اظهار داشت: “این تحریم ها، شامل اقدامات عملی علیه افراد نام برده می شود و علاوه بر آن اقدامی نمادین محسوب می شود تا به دنیا نشان دهد که افراد مدعی طرفداری از حقوق بشر، خود از پیشینه ضعیف حقوق بشری برخوردارند.”

وی افزود: “این اقدام همچنین اثبات می‎کند که این تصور که تنها کشورهای خاصی از حق قضاوت برخوردارند، تصوری اشتباه است.”

سازمان عفو بین الملل پیشتر امریکا را به‎دلیل بازداشت گسترده افراد مظنون در افغانستان و نگه داشتن آن‎ها در بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا، محکوم کرده است.

این درحالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در اکتبر ۲۰۱۰ با انتشار گزارشی درخصوص مساله نقض حقوق بشر در امریکا ابراز نگرانی کرد.

طبق این گزارش، هدف از ابتکارعمل مجلس ایران، برجسته کردن این واقعیت است که حقوق بشر، موضوعی است که باید از طریق نهادها و گروه‎های مستقل و در کشورهایی که منافع سیاسی قضاوت را تحت‎الشعاع قرار نمی دهد، مورد بررسی قرار گیرد.

این طرح قرار است به زودی در جلسه علنی مجلس به بحث گذاشته شود و در صورت تصویب، اقدامات تنبیهی علیه ۲۶ مقام امریکایی به دلیل نقض حقوق بشر اتخاذ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1658

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر