2

دروغگویی برای توجیه کار غلط محمدجواد ظریف +تصویر

  • کد خبر : 171580
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

در این میان برخی برای انحراف اذهان عمومی تلاش کردند تا دست پیش گرفته و برای ممانعت از بررسی دلایل این اقدام غلط و نابجای محمدجواد ظریف، به خبرسازی روی آورده اند.

دیدار اتفاقی[!] وزیر خارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل متحد از همان ساعات ابتدایی با واکنش های گسترده ای مواجه گردید.

 

در این میان برخی برای انحراف اذهان عمومی تلاش کردند تا دست پیش گرفته و برای ممانعت از بررسی دلایل این اقدام غلط و نابجای محمدجواد ظریف، به خبرسازی روی آورده اند.

 

بر همین اساس با انتشار یک تصویر ادعا کردند که “منتقدان دولت با استفاده از فتوشاپ اقدام به ساختن یک تصویر برای دیدار ظریف و اوباما کرده اند” که البته با جستجو در فضای مجازی به راحتی می توان سر منشا این تصویرسازی را در صفحات افراد معلوم الحال پیدا کرد!

 

 

تصویر جعلی که تلاش می شود انتشار آن به گردن منتقدان دولت انداخته شود!

 

 

این اقدام نابجای محمدجواد ظریف در حالی رخ داد که رهبر معظم انقلاب یکسال پیش در دیدار مسئولان وزارت خارجه و سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سطح ملاقات با مقامات امریکایی را تنها در سطح وزیر خارجه و آنهم در موضوع هسته‎ای تعیین کرده و فرمودند:
«عده‌ای اینجور وانمود می‌کردند که اگر با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، البته ما می‌دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد. در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته‌ای و تجربه‌ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس‌ها، نشست‌ها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده‌ای عاید نشد بلکه لحن آمریکایی‌ها تندتر و اهانت‌آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه‌ی بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبون‌های عمومی بیان کردند… این، یک تجربه‌ی ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است. این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند. تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی امریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره آمریکا درباره ایران ادامه دارد تعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد.»

 

شایان ذکر است در جریان سفر حسن روحانی به سازمان ملل در سال ۱۳۹۲، وی در آخرین لحظات حضور در نیویورک پاسخ تماس تلفنی اوباما را داد. پس از آن رهبر معظم انقلاب برخی کارهای انجام شده در نیویورک را “نابجا و غلط” خواندند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با اوباما دست داده که داده اصلا خوب کاری کرده که دست داده ادب و معرفت ایرانی ها رو نشون داده (به استثنای افراد عقده ای و دلواپس ) همه ی ایرانی های با فهم و شعور از اقدام آقای ظریف حمایت می کنند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر