2

انتظارات حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان پس از بیانات مهم رهبری/ دیپلماسی دولت رئیسی شکست خورد

  • کد خبر : 383995
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می‌گوید: آنچه در این دوره از انتخابات از جانب حزب اعتدال و توسعه اعلام می‌شود، نقدی بر عملکرد دولت است که متعاقباً راه‌حل‌ها نیز مطرح می‌شوند.

انتظارات حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان پس از بیانات مهم رهبری/ دیپلماسی دولت رئیسی شکست خورد

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرگزاری خبرگزاری خبرگزاری افق پیرامون جلسه امروز حزب اعتدال و توسعه و ارائه توضیحاتی درباره بیانیه این حزب اظهار کرد: امروز دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در جلسه‌ای که با حضور همه اعضای خود برگزار کرد، بیانه‌ای با ۳ محور صادر کرد. اولین موضوع که در بیانیه مذکور به آن پرداخته شده بررسی سخنان مقام معظم رهبری است، نکته حائز اهمیت این است که هر چند این سخنان بسیار هوشمندانه و راهگشا در فروردین ماه امسال هم بیان شدند اما مخاطب این فرمایشات به واقع نهادهایی اجرایی و نظارتی هستند.

وزارت کشور به امنیت انتخابات ورود پیدا کند

وی افزود: حزب اعتدال و توسعه انتظار دارد به تبع رهنمودهای رهبری، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در بحث مشارکت و رقابت ورود جدی‌تری پیدا کنند و در این میان وزارت کشور و صدا و سیما در بحث سلامت و امنیت انتخابات ورود داشته باشند. چراکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما به دنبال بیان مشکلات کشور و ایجاد دلسردی نزد عموم مردم نیستیم اما آنچه در این دوره از انتخابات از جانب حزب اعتدال و توسعه اعلام می‌شود، نقدی بر عملکرد دولت است که متعاقباً راه‌حل‌ها نیز مطرح می‌شوند.

حزب اعتدال و توسعه طی دو سال گذشته دولت را نقد نکرده/ برگزاری انتخابات تک حزبی دستاوردی غیر از ذبح سایر جناح‌ها ندارد

هروی با اشاره به شرایط برگزاری سالم تصریح کرد: در طول ۲ سال گذشته حزب اعتدال و توسعه هیچ نقدی بر دولت سیزدهم نداشته اما فضای مشارکت و رقابت پیش از انتخابات می‌طلبد که تنور نقد را در آستانه انتخابات گرم کنیم اما مشروط بر اینکه تایید صلاحیت‌ها مبتنی بر رهنمودهای رهبری و مبتنی بر اصول چهارگانه مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت باشد. البته رهبر انقلاب اشاره‌ای به با شکوه برگزار کردن انتخابات داشتند که در این راستا باید توجه داشت با شکوه برگزار کردن انتخابات مربوط به یک جناح یا حزب خاص نیست چراکه که به فرموده ایشان ره‌آورد تک حزبی عمل کردن در انتخابات، نتیجه‌ای غیر از ذبح دیگر جناح‌ها و دیکتاتوری سیاسی ندارد.

انتظارات حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان پس از بیانات مهم رهبری/ دیپلماسی دولت رئیسی شکست خورد

حزب اعتدال و توسعه درانتخابات لیست می‌دهد اگر…

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: میدان بازی که رهبری فرمودند زمانی میسر است که همه جناح‌ها با کاندیداهای خودشان وارد شوند. لذا حزب اعتدال هم لیست خودش را خواهد داد، به شرط اینکه داوطلبانی که از سوی حزب در تهران و استان‌ها اعلام می‌شوند، رد صلاحیت نشوند و میدان رقابت باقی بماند.

دیپلماسی رئیسی شکست خورد

هروی با اشاره به سایر موضوعات بیانیه امروز این حزب اظهار کرد: نکته دومی که در بیانیه دفتر حزب اعتدال و توسعه مطرح شد واکنشی بود نسبت به اجلاس مراکش که از سوی روسیه و کشورهای عربی برگزار شد. در حقیقت حزب اعتدال و توسعه این اقدام روسیه را نشانگر شکست دیپلماسی خارجی دولت سیزدهم ارزیابی می‌کند. علاوه بر این حزب، بیانیه اجلاس مراکش را ما به منزله شکست قانونگذاران مجلس یازدهم هم تلقی قلمداد می‌کند چراکه هنوز یک هفته از تصویب توافقنامه ایران و روسیه نگذشته بود که این وضعیت نابهنجار و شکست در دیپلماسی خارجی را مشاهده کردیم.

وزارت امور خارجه با تاریخ روابط ایران و روسیه آشنایی ندارد

وی همچنین ابراز کرد: در مجموع حزب اعتدال و توسعه توافقنامه مراکش را نتیجه سیاست انحصار در روابط خارجی دولت سیزدهم می‌داند، البته این روش قبلاً در مورد چین هم صورت گرفته بود. بنده شخصاً این حرکت روسیه را یک آفساید سیاسی در قبال ایران در نظر می‌گیرم که متاسفانه نشان‌دهنده آشنایی نبودن دستگاه سیاست خارجی دولت سیزدهم با تاریخ یک صدساله معاصر ایران و روسیه است.

هروی در مورد محور سوم بیانیه حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: نکته سومی که در بیانیه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه اشاره شده به بحث محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در غزه اشاره دارد. واقعیت امر این است که حزب اعتدال و توسعه به شدت اقدامات اسرائیل را در این منطقه محکوم می‌کنیم. البته حزب معتقد است حرکت مردم غزه طی این ۷۰ روز یک معجزه بود اما متأسفانه بسیاری از دستگاه‌های بین‌المللی، سازمان ملل و دولت‌های مدعی همچون ایالات متحده آمریکا و حتی روسیه در قبال نسل‌کشی مردم فلسطین سکوت کرده‌اند. اگرچه این یک فضاحت برای آمریکا تلقی می‌شود و مطمئن هستیم که اسرائیل دیگر مأمن یهودیان جهان نخواهد بود و به زودی شاهد توقف مهاجرت یهودیان به اسرائیل هم خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=383995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر