6

سعودی‌ها از دستیابی سلفی‌ها به قدرت در سوریه حمایت می‌کنند.

  • کد خبر : 17304
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳

مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که سعودی‌ها از دستیابی سلفی‌ها به قدرت در سوریه و به سقوط کشاندن دمشق حمایت می‌کنند. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری “النخیل”، مجلس اعلای اسلامی عراق دیروز اعلام کرد که عربستان سعودی از سلفی‌ها برای دستیابی به قدرت در سوریه حمایت می‌کند. “باقر جبر الزبیدی” یکی از […]

مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که سعودی‌ها از دستیابی سلفی‌ها به قدرت در سوریه و به سقوط کشاندن دمشق حمایت می‌کنند.

خبرگزاری فارس: حمایت ریاض از دستیابی سلفی‌ها به قدرت در سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری “النخیل”، مجلس اعلای اسلامی عراق دیروز اعلام کرد که عربستان سعودی از سلفی‌ها برای دستیابی به قدرت در سوریه حمایت می‌کند.

“باقر جبر الزبیدی” یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق در این باره گفت: برخی مساجد در ریاض، مکه و جده وجود دارند که تروریست‌ها را برای انجام حملات تروریستی و اقدام علیه حکومت سوریه ترغیب می‌کنند با این ادعا که شیعیان در عراق به قدرت رسیده اند و در مقابل آنها باید رژیم حاکم در سوریه سرنگون شود و بهتر است که رژیم جدیدی در سوریه مشابه طالبان یا سلفی ها تحت حمایت سعودی‌ها به قدرت برسد.

وی که رئیس فراکسیون پارلمانی “المواطن” نیز هست، افزود که سعودی ها برای تحقق این هدف پول زیادی خرج کرده اند و میلیون ها سی دی برای مبارزه با طایفه‌های دیگر و ایجاد اختلاف میان طوایف مختلف منتشر کرده اند.

زبیدی در ادامه درباره به قدرت رسیدن گروهی جدید در سوریه هشدار داد و گفت اگر گروهی جدید بتوانند حاکمیت سوریه را در دست بگیرد قطعا حتی با اهل تسنن نیز خواهد جنگید و با القاعده در “الانبار”، “موصل” و سایر مناطق عراق تماس برقرار خواهد کرد و به این ترتیب جنگ جدیدی میان عراق و رهبران جدید در سوریه آغاز خواهد شد.

سوریه از ۲۵ مارس گذشته شاهد تظاهرات های متعدد برای ایجاد اصلاحات در این کشور بوده است اما برخی از مخالفان و دشمنان مقاومت در کشورهای همسایه عربی از جمله عربستان و حزب ۱۴ مارس در لبنان با قاچاق سلاح و تحریک مخالفان در سوریه تلاش می کنند تا دولت بشار اسد را سرنگون و زمینه را برای تشکیل دولتی همسو با اهداف خود در این کشور مهم و راهبردی فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]