1

تقویت چند قطبی در جهان با توسعه بریکس

  • کد خبر : 382290
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

وزیر امور خارجه چین روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که افزایش اعضای ائتلاف بریکس باعث می‌شود تا حرکت چند قطبی در جهان به پیش رود.

تقویت چند قطبی در جهان با توسعه بریکس

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز جمعه گفت که توسعه اعضای بریکس ، حرکت چند قطبی را در جهان به پیش خواهد بود و روابط بین‌الملل را دموکراتیک‌تر خواهد کرد.

به گزارش «گلوبال تایمز»، وی در ادامه سخنانش گفت: «افزایش کشورهای عضو بریکس توسعه نظام حاکم سیاسی و اقتصادی جهانی در راستای عدالت و عقلانیت بیشتر را تقویت کرده و نقش و صدای کشورهای در حال رشد و بازارهای در حال توسعه را در امور بین‌المللی بیشتر می‌کند.

وانگ یی گفت: «تصمیم دعوت عربستان سعودی، مصر، امارات، آرژانتین، ایران و اتیوپی برای پیوستن به پیمان ائتلاف بریکس، مهمترین رویداد نشست پانزدهم بوده و لحظه‌ای تاریخی در روند توسعه بلوک اقتصادی بوده است».

بعد از پایان نشست گروه بریکس در آفریقای جنوبی، سران روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی تصمیم به دعوت از ۶ کشور برای عضویت در بریکس گرفتند.

بنا بر اعلام «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ (۱۱ دی ماه ۱۴۰۲) ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر، آرژانتین و اتیوپی رسما عضو گروه بریکس می‌شوند.

در آستانه برگزاری نشست اخیر گروه بریکس در آفریقای جنوبی، «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان اعلام کرد که افزایش تعداد کشورهای عضو گروه «بریکس» اتفاق تاریخی خواهد بود و این گروه به جایگاه بازیگر جهانی دست می‌یابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر