2

شهید رکن آبادی هرگز از مسیر یک «دیپلمات مسلمان انقلابی» عدول نکرد

  • کد خبر : 175864
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

وزیر اسبق خارجه درپیامی به مناسبت درگذشت رکن آبادی نوشت:با وجودی که او دردستگاهی ماهیتا محافظه کار و باساختاری لیبرالی خدمت می کرد هرگز از باورهای خود وحرکت درمسیر یک دیپلمات مسلمان انقلابی عدول نکرد.

خبرگزاری مهر– منوچهر متکی: وزیر اسبق امور خارجه کشورمان در یادداشتی به مناسبت بازگشت پیکر غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان او را سرداری سرفراز در جبهه پیچیده دیپلماتیک نظام جمهوری اسلامی دانست که جد و جهد در راه تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی را بزرگترین رسالت دیپلماتیک خود تعریف کرده بود.

متن کامل یادداشت منوچهر متکی به این شرح است:

سرانجام پس از دو ماه پیکر شهید دکتر رکن آبادی دیپلمات انقلابی شناسایی و در هفته بسیج از سرزمین وحی راهی میهن اسلامی شد. گویی دیروز بود که در سفر به سوریه و زمانی که مسئولیت معاونت سفیر را برعهده داشت با اخلاص و علاقه ای خاص می گفت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اقدام به تشکیل بسیج نمودیم.

او که فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق علیه السلام و از شاگردان مرحوم آیت الله مهدوی کنی بود علاوه بر آنکه هنر دیپلماسی را با مهارت خوبی در حوزه نظر و تجربه آموخته بود، گره خوردگی به ارزش های نظام اسلامی و جد و جهد در راه تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی را بزرگترین رسالت دیپلماتیک خود تعریف کرده بود.

شهید رکن آبادی، ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را مفترض الطاعه می دانست و با وجودی که در دستگاهی ماهیتا محافظه کار و با ساختاری لیبرالی خدمت می کرد هرگز از باورهای خود و حرکت در مسیر یک «دیپلمات مسلمان انقلابی» عدول نکرد.

تمامی سال های خدمت او در لبنان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران با همین روحیه بسیجی سپری شد. مقاومت لبنان همانند جمهوری اسلامی ایران و خانواده داغدار او، سرداری سرفراز در جبهه پیچیده دیپلماتیک را از دست داد. خدایش رحمت کند و در جوار اولیاء و شهدا و امام شهدا (ره) مأوایش دهد.

در تقارن با بازگشت پیکر این مهاجر الی الله در هفته بسیج پیشنهاد می کنم سازمان بسیج مستضعفین در راستای فرهنگ سازی بسیج برای اقشار و در موضوعات مختلف که توصیه مؤکد رهبر انقلاب نیز است، نسبت به تشکیل «بسیج دیپلماتیک» که می تواند از میان هزاران نیروی متصل یا منفصل از دستگاه دیپلماسی و نیز اساتید و دانشجویان علوم سیاسی و روابط بین الملل یارگیری نماید، اقدام کند.

این اقدام منافاتی با وجود واحد بسیج وزارت امور خارجه ندارد و می تواند دربرگیرنده همه صاحبان اندیشه در حوزه روابط خارجی باشد که به تولید اندیشه و راهبردهای کمک کننده به مسئولین و دست اندرکاران سیاست خارجی کشور بپردازد.

فقدان جانگداز این برادر مخلص و انقلابی را به محضر ولی امر مسلمین و به ویژه خانواده ایشان و همکاران همدل و همراه او در وزارت خارجه تسلیت عرض می کنم.

 

گفتنی است رکن آبادی در سال ۱۳۸۹ با حکم منوچهر متکی وزیر امور خارجه اسبق کشورمان به سمت سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزیده شده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175864

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر