3

فتنه مذهبی علیه شیعیان نیجریه

  • کد خبر : 177136
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

دولت نیجریه که در راس آن یک شخصیت معتدل اسلامی قرار دارد متاسفانه نتوانسته امنیت لازم را برای شیعیان نیجریه تامین کند و این امر، برخی فرماندهان افراطی ارتش را به سازماندهی چنین حملاتی تشویق کرده است.

فتنه مذهبی علیه شیعیان نیجریهبه گزارش روزنامه حمایت، حمله وحشیانه اخیر ارتش نیجریه به حسینیه ها ومراکز تجمع شیعیان این کشور، از وجود یک توطئه وهابی- صهیونیستی علیه شیعیان آفریقا به ویژه شیعیان نیجریه حکایت دارد.

در جریان این حمله بیش از ۳۰۰ تن از شیعیان مناطق گیالسو، سوکوتا و زاریا به شهادت رسیدند که از جمله شهدا همسر و فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه بودند.

در این هجوم غیر قابل توجیه” شیخ ابراهیم زکزاکی ” که نقش کاملا پر رنگی در هدایت و سازماندهی شیعیان نیجریه به عهده دارد مجروح و توسط نیروهای دولتی نیجریه به نقطه نامعلومی انتقال داده شد.

دولت نیجریه که در راس آن یک شخصیت معتدل اسلامی قرار دارد متاسفانه نتوانسته امنیت لازم را برای شیعیان نیجریه تامین کند و این امر، برخی فرماندهان افراطی ارتش را به سازماندهی چنین حملاتی تشویق کرده است.

بر رسی تحلیلی این حادثه دردناک نشان می دهد که یک جبهه وهابی- صهیونیستی برای مقابله با گسترش تشیع در آفریقا تشکیل شده زیرا تجمع میلیونی شیعیان در اربعین حسینی در نیجریه وهابی ها و صهیونیست‌ها را به شدت وحشت زده ساخت.

اساسا شکل گیری مجموعه های تروریستی مانند بوکو حرام درآفریقا، برآیند همکاری مشترک و تنگاتنگ صهیونیست‌ها و وهابی ها عربستان بوده که هدف آن جلوگیری از گسترش مکتب انسان ساز تشیع در آفریقا است.

از آنجایی که نیجریه کانون فعالیت محبان اهل البیت علیهم السلام در آفریقا تلقی می شود، لذا از مدتها پیش عربستان و رژیم صهیونیستی برای مقابله با گسترش این مکتب انسانی به همکاری ورایزنی مشترک پرداخته اند.

حضور مستشاران نظامی اسرائیل و عربستان در سودان جنوبی، اتیوپی و نیجریه برای تحمیل یک جنگ مذهبی و طایفه ای بر مسلمانان آفریقا بخشی از استراتژی مشترک جبهه صهیونی وهابی تلقی می شود.

شکست سیاست های مشترک عربستان و رژیم صهیونیستی در تغییر ساختار سیاسی خاورمیانه و ناکامی عربستان در سرکوب انصار الله یمن خشم مقامات این دو رژیم را بر انگیخت.

از آنجا که توطئه مشترک اسرائیل وعربستان ونیز ترکیه برای شعله ور ساختن یک جنگ مذهبی در خاورمیانه به دلیل عقلانیت و درایت مقامات جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده، اکنون آفریقا مورد توجه فتنه گران قرار گرفته است.

شیعیان نیجریه هر چند که در اقلیت هستند اما به دلیل برخورداری از یک رهبری کاریزماتیک و انسجام داخلی توانستند هویت خود را در قلب قاره آفریقا باز یابند.

شیخ ابرهیم زکزاکی رهبر پر نفوذ شیعیان نیجریه در طول دو دهه گذشته همواره در ایجاد وحدت میان مسلمان آفریقا نقش موثری بعهده داشت و از این رو رژیم وهابی عربستان بارها این شخصیت محبوب شیعیان را مورد تهدید قرار داده بود.

ترور دو تن از فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی و حملات مکرر گروهک تروریستی بوکو حرام به تجمع شیعیان در مناسبت های مختلف  از وجود یک توطئه داخلی و منطقه ای علیه شیعیان نیجریه خبر می دهد.

این تهدیدات تنها منحصر به شیعیان نیجریه نمی‌شود بلکه وهابی های جنایتکار در به‌شهادت رساندن شیخ حسن شحاته رهبر شیعیان مصر و حمله به حسینیه های شیعیان موریتانی و کنیا نیزنقش داشته اند.

دلیل این امر، این است که مکتب اهل بیت علیهم السلام به دلیل رسالت عمیق انسانی و برخورداری از یک هویت تاریخی و فرهنگی مورد توجه و اقبال جوانان مسلمان قرار گرفته است.

وحشت از این نفوذ تا جایی است که جامعه الازهر و وزارت اوقاف مصر هر شخصیت دینی مصری را که به ایران و عراق سفر کنند در لیست سیاه قرار می دهند.

اخراج شیخ فرج الشاذلی از جامعه الازهر به دلیل سفر به نجف اشرف و نیز دستگیری دو تن از قاریان مصری که به ایران سفر کرده بودند از وجود یک ترس موهوم از مذهب انسانی تشیع حکایت د ارد.

در عین حال رژیم وهابی عربستان با پرداخت کمک مالی به دانشگاه الازهر مصر این جایگاه مهم اسلامی را به نهادی برای تقابل با مکتب اهل بیت علیهم السلام تبدیل کرده است.

حساسیت مقامات مصری نسبت به سفر مبلغان مذهبی مصری به جمهوری اسلامی، لبنان و عراق ثابت می کند که وهابی های عربستان با برخورداری از توان مالی بالا در اغلب نهادهای فرهنگی و دینی کشورهای اسلامی نفوذ دارند.

متاسفانه سازمان ملل و نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر این جنایات هولناک سکوت اختیار کرده اند واین امر نشان می دهد که وهابی ها و لابی صهیونیستی، نفوذ فوق العاده ای در این نهادها دارند.

قطعا حمله وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان این کشور، نقض آشکار حقوق اقلیتهای دینی و مذهبی برای انجام فرائض مذهبی تلقی می شود و با منشور حقوق بشر سازمان ملل در تعارض است.

لذا انتظار می رفت سازمان ملل متحد برای تامین امنیت اقلیت های دینی عملا ورود پیدا می کرد، اما این نهاد در برابر جنایات مشترک وهابی ها و صهیونیست‌ها همچنان سکوت اختیار کرده است.

اگر دولت نیجریه و نهادهای بین المللی درآینده در برابر اینگونه جنایات سکوت اختیار کنند قطعا نیجریه با یک جنگ طایفه ای و مذهبی غیر قابل کنترلی مواجه خواهد شد که این جنگ به سایر کشورهای آفریقا نیز سرایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر