1

شکسپیر: غرب از گسترش اندیشه‌های امام خمینی(ره) بیمناک است

  • کد خبر : 189962
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۵۸

استاد دانشگاه کمبریج با اشاره به زنده بودن تفکر امام خمینی(ره) گفت: اخیرا یک “دیپلماسی موثر” نیز چاشنی شجاعت ایرانی شده است که نظم جهانی جدیدی را، به غیر از آنچه تاکنون آمریکا ارائه داده، به وجود آورده است.

شکسپیر شکسپیر: غرب از گسترش اندیشه‌های امام خمینی(ره) بیمناک است

“رودنی شکسپیر” استاد دانشگاه کمبریج با بیان اینکه اندیشه و نظرات حضرت امام خمینی (ره) به رغم گذشت ۲۷ سال از ارتحال ایشان همچنان زنده و رو به گسترش است تصریح کرد که غرب همواره از این مساله بیمناک است.

 

شکسپیر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ابعاد نظرات و اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) گفت: ایشان، اسلام را تجلی فرمان خداوند در روی زمین برای راهنمایی بشریت می پنداشتند.
وی افزود: امام خمینی (ره) در این دیدگاه بر همبستگی ملی و فردی برای تحقق عدالت تاکید داشتند و به اعتقاد ایشان امپریالیسم یک جریان سرکوبگر و متظاهر بود که نمی تواند در خدمت منافع مردم باشد.
این استاد انگلیسی اظهار داشت: غرب تحمل دیدگاه های استقلال طلبانه ایشان را نداشت و به همین خاطر از گسترش اندیشه هایش همواره بیمناک است.
شکسپیر اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) خواستار استقلال سیاسی، اقتصادی، دینی و فرهنگی بود، چیزی که غرب تاب تحملش را ندارد؛ اما نکته قابل توجه اینجاست که اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) همچنان زنده و در حال گسترش است.
وی ادامه داد: دلیل زنده بودن اندیشه های آیت الله خمینی (ره)، تاکید ایشان بر دمکراسی است که متاسفانه در بسیاری از کشورهای خاورمیانه جایش خالی است.
شکسپیر افزود: به همین خاطر وی از سوی مستکبرین منطقه ای همچون عربستان سعودی همواره مورد نفرت قرار داشته است.
این اندیشمند انگلیسی ‘هدف غایی حضرت امام خمینی (ره) را ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی برشمرد’ و گفت که جمهوری اسلامی ایران ثمره تلاش های ایشان برای نیل به این هدف بوده است.
شکسپیر همچنین در این گفت وگو با تاکید بر اینکه «نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه رو به افزایش است» گفت: امروز هر انسان درست اندیشی شجاعت و مقاومت ایرانیان را در برابر فشارهای رژیم صهیونیستی و حملات اقتصادی و سیاسی غرب تحسین می کند.
وی افزود: اخیرا یک «دیپلماسی موثر» نیز چاشنی شجاعت ایرانی شده است که نظم جهانی جدیدی را، به غیر از آنچه تاکنون آمریکا ارائه داده، به وجود آورده است.
این محقق انگلیسی افزود: این جریان کاملا با نظام سرکوبگر و فاسد عربستان سعودی در تضاد است.
شکسپیر در بخش دیگری از اظهاراتش منع سفر حجاج ایرانی به مکه از سوی دولت عربستان سعودی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در یک جمله عربستان از حجاج ایرانی می ترسد.
وی افزود: ریاض از هر شکلی از دمکراسی و هر کس که مدافع دمکراسی باشد می ترسد. آل سعود یک رژیم کاملا ناکارآمد است که تنها از طریق سرکوب به حیاتش ادامه می دهد.
این استاد انگلیسی گفت که عربستان از نظر اخلاقی و منطقی نبایستی مسئولیت مکه و مدینه را برعهده بگیرد و لازم است برگزاری مناسک حج را بر عهده یک سازمان مستقل واگذار کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر